ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر مدرسه‌ای که دانش‌آموز جیرفتی را تنبیه کرده بود، بازداشت شد

مدیر مدرسه «شهید سعدالله فاریابی» در جیرفت پس از شکایت پدر دانش آموز درباره ایراد ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی استخوان بینی و پارگی لب فرزندش، بازداشت شد.

مدیر مدرسه «شهید سعدالله فاریابی» در جیرفت پس از شکایت پدر یک دانش آموز درباره ایراد ضرب و جرح عمدی منجر به شکستگی استخوان بینی و پارگی لب فرزندش، بازداشت شد.

تصویر دانش‌آموز پس از تنبیه مدیر مدرسه در جیرفت

خانواده این دانش‌آموز، گفته بودند شکایت انها از مدیر مدرسه با بی‌اغتنایی روبه‌رو شده است،

با تحقیقات میدانی از شاهدان عینی شامل دانش آموزان و سایر کارکنان مدرسه، در نهایت مدیر مدرسه به دادسرا احضار شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین مناسب به دلیل عجز از تودیع وثیقه بازداشت شده است.

بنا بر این گزارش، مدیر مدرسه در اظهارات اولیه خود پس از اقرار به موضوع و پشیمانی از رفتار خود، از اولیای دانش آموز عذرخواهی کرده است.

 پیش از این آموزش و پرورش خبر از برکناری مدیر مدرسه از سمتش داده بود.

دادستان جیرفت همچنین گفته تحقیقات نشان می‌دهد که از سوی مسئولان مدرسه و آموزش و پروش جیرفت هیچگونه تهدیدی علیه دانش آموز مبنی بر اخراج از مدرسه صورت نگرفته است.

 پرونده در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت در حال رسیدگی است و پس از صدور کیفر خواست به دادگاه صالحه ارسال خواهد شد.

پیش‌تر پدر این دانش‌آموز گفته بود که برای شکایت از تنبیه بدنی فرزندش به مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان مراجعه کرده اما او صرفاً به گفتن اینکه «برو شکایت کن» اکتفا کرده است.

یکی دیگر از اعضای این خانواده نیز گفته بود که مأموران حراست آموزش و پرورش استان در بیمارستان به سراغ خانواده آمده‌اند و تهدید کرده‌اند که «یا رضایت می‌دهید یا نمی‌گذاریم پسرتان در جیرفت درس بخواند».

بر اساس آیین‌نامه مدارس که در ۱۳۷۲ به تصویب رسید، «اعمال هرگونه تنبیه از قبیل اهانت،تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است و در اعمال تنبیهات نباید بین دانش آموزان تبعیض و استثنایی قائل شد.»

هرچند بر اساس این آیین‌نامه تنبیه بدنی دانش‌آموزان منع شده است، اما این پدیده‌ای تکرارشونده در ایران است.

در یک سال اخیر چندین بار اخبار تنبیه‌های خشونت‌بار همچون «فروکردن مداد در سر دانش‌آموز کرمانی» که بهمن‌ماه سال گذشته منتشر شد، به انتقادهای گسترده در سطح جامعه انجامیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.