ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه اعتماد توقيف شد

<p>روزنامه اعتماد به اتهام &quot;نشر اکاذیب و توهین به مسئولان نظام&quot; از سوی دادستانی تهران توقيف شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>الياس حضرتی، مدير مسئول روزنامه اعتماد، يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ به خبرگزاری فارس گفت: &quot; ساعت ۲۲ شب گذشته (شنبه) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با من تماس گرفتند و اعلام کردند که به دستور دادستانی، روزنامه اعتماد به مدت دو ماه توقيف شده است.&quot;</p> <p>مدير مسئول روزنامه اعتماد علت &quot;اصلی&quot; توقيف اين روزنامه را انتشار مصاحبه با علی&zwnj;اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی&zwnj;نژاد اعلام کرد.</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دفتر سخنگوی قوه قضاييه نيز تأييد کرده است که روزنامه اعتماد از سوی دادستانی تهران توقيف شده است.</p> <blockquote> <p>تحليلگران رسانه&zwnj;ای می&zwnj;گويند روزنامه اعتماد &quot;قربانی&quot; مناقشه&zwnj;ها و اختلافات دولت با قوه قضائيه و مجلس شده است</p> </blockquote> <p>روزنامه اعتماد در شماره شنبه ۲۸ آبان مصاحبه&zwnj;ای جنجالی با علی&zwnj;اکبر جوانفکر انجام داده بود. جوانفکر در اين مصاحبه از عملکرد دادستانی، نمايندگان مجلس، سازمان بازرسی، ديوان محاسبات و اصولگرايان سنتی به شدت انتقاد کرده بود و آن&zwnj;ها را متهم نموده بود که &quot;چوب لای چرخ دولت می&zwnj;گذارند.&quot;</p> <p>وی همچنين گفته بود وزات اطلاعات ايران در دولت پيشين محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران و دولت کنونی وی، تحت کنترل رئيس&zwnj;جمهور نبوده است.</p> <p>تحليلگران رسانه&zwnj;ای می&zwnj;گويند روزنامه اعتماد &quot;قربانی&quot; مناقشه&zwnj;ها و اختلافات دولت با قوه قضائيه و مجلس شده است. به گفته تحليلگران، اصولگرايان سنتی با توقيف روزنامه اعتماد اين پيام را داده&zwnj;اند که &quot;ميدان دادن به جريان انحرافی و انتقاد از اصولگرايان تاوان سنگينی خواهد داشت.&quot;</p> <p>اصولگرايان مخالف دولت احمدی&zwnj;نژاد از اسفنديار رحيم&zwnj;مشايی، رئيس&zwnj; دفتر رئيس&zwnj;جمهوری و همفکرانش به عنوان &quot;جريان انحرافی&quot; که هدفش &quot;تضعيف ولايت فقيه و اسلام&quot; است، نام می&zwnj;برند.</p> <p>روزنامه اعتماد پيش از اين نيز اسفند ۱۳۸۸ توقيف شده بود. در سال ۸۸ اين روزنامه توسط هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس ماده شش قانون مطبوعات توقيف شده بود.</p> <p>تخلفاتی نظير &laquo;نشر مطالب الحادی، اشاعه فحشا و منکرات، تبليغ و ترويج اسراف، ايجاد اختلاف مابين اقشار جامعه، افشای مسائل محرمانه، اهانت به دين مبين اسلام، افترا به مقامات، نهادها و ارگان&zwnj;ها&raquo; از جمله بند&zwnj;های ماده شش قانون مطبوعات هستند.</p> <p>این روزنامه پس از رفع توقیف، از خرداد امسال انتشار دوباره خود را از سر گرفته بود.</p> <p>روزنامه روزگار و هفته&zwnj;نامه صبح آزادی از ديگر نشرياتی در ايران هستند که در چند ماه اخير توقيف شده&zwnj;اند.</p> <p><strong>در همین زمینه:<br /> <a href="http://zamanehdev.redbee.nl/u/?p=8423">جوانفکر: وزارت اطلاعات در اختيار دولت احمدی&zwnj;نژاد نيست</a></strong></p> <p>&nbsp;</p>

روزنامه اعتماد به اتهام "نشر اکاذیب و توهین به مسئولان نظام" از سوی دادستانی تهران توقيف شد.

الياس حضرتی، مدير مسئول روزنامه اعتماد، يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ به خبرگزاری فارس گفت: " ساعت ۲۲ شب گذشته (شنبه) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با من تماس گرفتند و اعلام کردند که به دستور دادستانی، روزنامه اعتماد به مدت دو ماه توقيف شده است."

مدير مسئول روزنامه اعتماد علت "اصلی" توقيف اين روزنامه را انتشار مصاحبه با علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دفتر سخنگوی قوه قضاييه نيز تأييد کرده است که روزنامه اعتماد از سوی دادستانی تهران توقيف شده است.

تحليلگران رسانه‌ای می‌گويند روزنامه اعتماد "قربانی" مناقشه‌ها و اختلافات دولت با قوه قضائيه و مجلس شده است

روزنامه اعتماد در شماره شنبه ۲۸ آبان مصاحبه‌ای جنجالی با علی‌اکبر جوانفکر انجام داده بود. جوانفکر در اين مصاحبه از عملکرد دادستانی، نمايندگان مجلس، سازمان بازرسی، ديوان محاسبات و اصولگرايان سنتی به شدت انتقاد کرده بود و آن‌ها را متهم نموده بود که "چوب لای چرخ دولت می‌گذارند."

وی همچنين گفته بود وزات اطلاعات ايران در دولت پيشين محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران و دولت کنونی وی، تحت کنترل رئيس‌جمهور نبوده است.

تحليلگران رسانه‌ای می‌گويند روزنامه اعتماد "قربانی" مناقشه‌ها و اختلافات دولت با قوه قضائيه و مجلس شده است. به گفته تحليلگران، اصولگرايان سنتی با توقيف روزنامه اعتماد اين پيام را داده‌اند که "ميدان دادن به جريان انحرافی و انتقاد از اصولگرايان تاوان سنگينی خواهد داشت."

اصولگرايان مخالف دولت احمدی‌نژاد از اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس‌ دفتر رئيس‌جمهوری و همفکرانش به عنوان "جريان انحرافی" که هدفش "تضعيف ولايت فقيه و اسلام" است، نام می‌برند.

روزنامه اعتماد پيش از اين نيز اسفند ۱۳۸۸ توقيف شده بود. در سال ۸۸ اين روزنامه توسط هيأت نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس ماده شش قانون مطبوعات توقيف شده بود.

تخلفاتی نظير «نشر مطالب الحادی، اشاعه فحشا و منکرات، تبليغ و ترويج اسراف، ايجاد اختلاف مابين اقشار جامعه، افشای مسائل محرمانه، اهانت به دين مبين اسلام، افترا به مقامات، نهادها و ارگان‌ها» از جمله بند‌های ماده شش قانون مطبوعات هستند.

این روزنامه پس از رفع توقیف، از خرداد امسال انتشار دوباره خود را از سر گرفته بود.

روزنامه روزگار و هفته‌نامه صبح آزادی از ديگر نشرياتی در ايران هستند که در چند ماه اخير توقيف شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.