ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عارف: پیام‌رسان‌های داخلی از اولویت‌های اصلی ماست

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون «امید» اصلاحطلبان در مجلس ایران گفته با توجه به ملاحظات امنیتی پیام‌رسان‌های داخلی در اولویت ماست.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون «امید» اصلاحطلبان در مجلس ایران گفته با توجه به ملاحظات امنیتی پیام‌رسان‌های داخلی در اولویت ماست.

محمد رضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی: در پی سهم‌خواهی از دولت نیستیم

عارف با وجود دفاع از شبکه‌های اجتماعی داخلی اذعان کرده که «داشتن شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه‌های غیرداخلی نمی‌شود و ما باید از هر امکانی در جهت اجرای اهداف برنامه‌های خود استفاده کنیم، ولی منع جواب نمی‌دهد و تنها راهی که وجود دارد انجام کار‌های فرهنگی و داشتن شبکه‌های داخلی قوی است».

با این حال، به عقیده رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی بهتر است اطلاعات را حتی الامکان در داخل کشور نگهداری شود. او ادامه داد که «شبکه ملی اطلاعات هم جزو دغدغه‌های ما است».

بحث بر سر پیام‌رسان‌های خارجی و اجازه فعالیت از شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام در دوران اعتراضات سراسری دیماه ۹۶ بالا گرفت.

سه روز پس از آغاز اعتراضات سراسری در بیش از ۷۲ شهر ایران، فعالیت تلگرام و اینستاگرام «به طور موقت» محدود شد.

هر چند پس از فیلتر شدن این دو شبکه تنها پنج درصد کاربران ایرانی تلگرام نسبت به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی رغبت نشان دادند.

با آرام گرفتن موج اعتراضات  تلگرام و اینستاگرام مجدداً رفع فیلتر شدند. اما بحث در خصوص فعالیت این شبکه‌ها همچنان داغ است.

تلگرام با داشتن حداقل ۴۵ میلیون کاربر ایرانی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در این کشور است و کسب‌و‌کار آنلاین از طریق این پیام‌رسان در ایران ۲۳ میلیون درآمد تا سپتامبر سال گذشته میلادی در بر داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.