ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه از اتهام کتک زدن یک خبرنگار تبرئه شد

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی که شهریورماه ۱۳۹۵ احسان بداغی، خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران را در راهروی مجلس کتک زده بود، بدون عذرخواهی از خبرنگار تبرئه شد.

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی که شهریورماه ۱۳۹۵ احسان بداغی، خبرنگار پارلمانی روزنامه ایران را در راهروی مجلس کتک زده بود، بدون عذرخواهی از خبرنگار تبرئه شد.

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی

به‌گزارش «اعتمادآنلاین»، محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، دوشنبه ۲ بهمن گفت احسان بداغی نزد مسعود پزشکیان، رئیس این هیئت به‌شکل شفاهی اعلام رضایت کرده و در نتیجه پرونده این موضوع مختومه اعلام شده است.

این در حالی است که بداغی می‌گوید در درخواست کتبی خود اعلام کرده‌ که رضایت او به شرطی است که قاضی‌پور به صورت رسمی عذرخواهی کند.

هفتم شهریور ۱۳۹۵، نادر قاضی‌پور در میانه یک گفت‌و‌گو با احسان بداغی، زمانی که از او درباره «تأثیر شکل‌گیری فراکسیون آذری‌زبان‌ها بر تقویت شکاف‌های قومیتی» سوال شد، عصبانی شد و صورت خبرنگار را زیر مشت‌های خود گرفت.

این نماینده مجلس در میان این گفت‌وگو از خبرنگار درباره این‌که در سال‌های ٩٢ و ٩۴ به چه کسانی رأی داده سئوال کرد و بعد از پاسخ خبرنگار با بیان مطالبی همچون «شما اصلاح‌طلب‌ها ضداسلام و ضدولایت فقیه هستید» با مشت به صورت خبرنگار کوبید.

قاضی‌پور همچنین دستگاه ضبط صدای خبرنگار را گرفته و او را به اداره حراست مجلس برد و آن‌گونه که احسان بداغی نقل کرده بود در اتاق حراست مجلس نیز مأموران با پاک‌کردن فایل‌های موجود در دستگاه ضبط ، از او تعهدی مبنی ‌بر تکرار نکردن درگیری در راهروی مجلس گرفته‌‌ و از احتمال ممنوع‌ شدن ورود او به مجلس سخن گفته‌ بودند.

احسان بداغی درباره رضایت خود گفته است: «من تأکید کردم که در صورتی رضایت خواهم داد که قاضی‌پور به‌خاطر جایگاه صنفی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای از من عذرخواهی کند.» او همچنین تأکید کرده که این موضوع را هم در جلسه با مسعود پزشکیان و هم به‌شکل کتبی اعلام کرده است.

بداغی در اعتراض به مختومه شدن پرونده گفته است: «این‌که گفته شده من شفاهی اعلام رضایت کرده‌ام، باید این را پرسید که اصلاً مگر زمانی که پرونده‌ای پیگیری می‌شود، صحبت‌های شفاهی ملاک است. من به صورت کتبی اعلام نظر کرده‌ام که آقای قاضی‌پور باید دو عذرخواهی از من انجام دهد اول به دلیل ضرب و شتم و دوم به دلیل این‌که رفتارها و اقدامات نادرستی را به من نسبت داده است.»

در پی کتک زدن خبرنگار روزنامه ایران توسط نماینده ارومیه، بیش از ۲۱۵ روزنامه‌نگار در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نسبت به این موضوع اعتراض کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.