ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی ربیعی: «توزیع ناعادلانه منابع ملی موجب اعتراض در شهرهای کوچک شد»

اعتراض‌های گسترده مردم در شهرهای مختلف با خشونت سرکوب شده، ۳۷۰۰ نفر دستگیر و حداقل ۲۵ نفر کشته شدند. وزیر کار جمهوری اسلامی برنامه‌های توسعه را عامل اعتراض‌های اخیر دانست.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی «توزیع نادعادلانه منابع» را عامل اعتراض‌های مردمی اخیر در ایران می‌داند و می‌گوید دولت در رفع نابرابری‌های منطقه‌ای ناموفق بوده است.

صحنه‌ای از تظاهرات اعتراضی در دی‌ماه ۱۳۹۶
وزیر کار جمهوری اسلامی ناعادلانه بودن توزع امکانات را عامل تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران می‌داند. عکس- آرشیو

به گزارش منابع خبری، ربیعی دوشنبه ۲ بهمن توزیع امکانات در ایران را «نابرابر» توصیف کرد و این وضعیت را یکی از علت‌های بروز اعتراض‌های اخیر برشمرد.

او با بیان اینکه «سوال این است که چرا اعتراضات اخیر در شهرهای کوچک رخ داده است»،شهرهای کوچک را فاقد هیچ‌گونه امکاناتی دانست و گفت: «توزیع منابع ملی در این مناطق عادلانه صورت نگرفته است».

اعتراض‌های مردمی در بسیاری از شهرهای ایران از هفتم دی آغاز شد و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد. براساس اعلام مقام‌های حکومتی بیش از ۳۷۰۰ نفر در جریان این اعتراض‌ها دستگیر و ۲۵ تن نیز کشته شدند. بسیاری از مقام‌های قضایی و حکومتی ایران معترضان را «متاثر از رسانه‌های خارجی» دانسته بودند.

علی ربیعی در ادامه «نابرابری‌های منطقه‌ای» و «فقر بین‌ نسلی» را دو هدف اصلی برنامه‌های توسعه خواند که « دولت در دستیابی به آن ناکام مانده است».

او گفت که جهت‌گیری برنامه‌های توسعه باید در جهت « رفع نابرابری منطقه‌ای و فقر باشد».

این مقام مسئول در ادامه چهره فقر شهری در ایران را خشن توصیف کرد: « در شهر نابرابری وجود دارد. در مناطق حاشیه نشین، مناطق بالای شهر و وسط شهر نیز نابرابری داریم».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون ارائه جزئیات بیشتری فقر شهری را «بی‌رحمانه‌تر از فقر روستایی» دانست و گفت: «در روستاها فقر و سالمندی به یکدیگر گره خورده است».

به گفته او این وضعیت موجب «ایجاد احساس عدم امنیت روانی» در میان سالخوردگان مناطق روستایی و افزایش مهاجرت شده است.

بدهی ۱۳۰۰ میلیاردی دولت به بیمه روستائیان

ربیعی در بخش دیگری از اظهاراتش از افزایش بدهی دولت به صندوق بیمه روستائیان خبر داد و گفت: باید مراقب بود که این صندوق حمایتی است».

افزایش بدهی دولت به صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی در سال‌های گذشته به بحران در این مجموعه انجامیده است. بر اساس اعلام ربیعی دولت به صندوق بیمه روستائیان ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهکار است.

او پیش‌بینی کرد که بدهی دولت به این صندوق تا پایان سال به بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

دولت جمهوری اسلامی در مجموع ۱۴۱ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از سوی دولت، به کاهش خدمات‌دهی و گاهی نیز عدم تمدید دفترچه بیمه‌شدگان و همچنین تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان انجامیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • توجه کامنت‌ها

    وقتی کاندیها شوراهای شهر روستا و یا مجلس میلیاردی خرج تبلیاغات می کنند از این نمایندگان جز رانت خورای رشوه و حمایت زا طبقه اولیگارشی و مرفهان چه انتظار یمتوان داشت. از تمام نهاد از جمله لانه قانون گذاری اش، فساد برمیخزد. سران و همه احزاب و جناح های این حکومت آلوده به فساد رانتخورای اند. فقرا که تعداشان به دو سوم جمعیت است تنها سیاهی لشکر پای صندق می خواهند و این بیچارگان باره بارها فریب خورده و هنوز اماده فریب هستند. این بار ترساندن مردم از سوریه شدن تا جلوی قیامشان برند. با وقاحت می گویند با دیکتاتور ی ظلم وفساد فعلی رضایت بدهید و یا کشورتان می شود سوریه! در حالی هم اکنون هم سوریه است و این حکومت شاهکار کرده بدون بمب و موشک زدن شهرایش، ایران را تبدیل به سوریه بزرگ کرده است!