ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی هاشمی رفسنجانی به اتهام "شکنجه" محکوم شد

<p>مهدی هاشمی رفسنجانی به اتهام &quot;شکنجه&quot; از سوی دادگاهی در کانادا به پرداخت ۳.۷ ميليون پوند به هوشنگ بوذری و خانواده&zwnj;اش محکوم شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روزنامه گاردين چاپ بريتانیا روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۱۱ نوشت دادگاه عالی انتاريو مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی،&nbsp;دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوری اسلامی را به اتهام &quot;زندانی کردن و شکنجه&quot; هوشنگ بوذری، رقيب اقتصادی&zwnj;اش به پرداخت خسارت محکوم کرده است.</p> <p>اين حکم به دانشگاه آکسفورد، جايی که مهدی هاشمی در حال گذراندن دوره دکترا است، ارسال شده است اما چون وی در دانشگاه نبوده و اغلب در سفر و &quot;دوبی&quot;&zwnj;به&zwnj;سر می&zwnj;برد، نسخه&zwnj;ای از اين حکم به پروفسور اندرو هميلتون، معاون دانشگاه ابلاغ شده است.</p> <blockquote> <p>رضا شيخ&zwnj;الاسلامی، استاد بازنشسته آکسفورد: در دوره اقامت کوتاهم در ارديبهشت سال جاری (۱۳۹۰) در ايران، توسط يکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی و همچنين يکی از اعضای دفتر هاشمی رفسنجانی تهديد شدم‫ اما انگار اين مسأله برای مديرت دانشگاه آکسفورد اهميتی ندارد که يکی از اساتيد بازنشسته&zwnj;اش تحت فشار قرار گرفته است‫</p> </blockquote> <p>اما هاشمی در بيانيه&zwnj;ای اين اتهامات را &quot;ادعايی بی&zwnj;اساس&quot; ناميده است. مهدی هاشمی هيچ&zwnj;گاه در دادگاه حاضر نشد و اين حکم به صورت غيابی عليه او صادر شده است.</p> <p>هوشنگ بوذری در شکايت خود اعلام کرده بود در سال ۱۳۷۲ به دعوت مهدی هاشمی رفسنجانی به ايران رفته است اما مدتی پس از ورود به ايران توسط وزارت اطلاعات به مدت هشت ماه بازداشت و &quot;شکنجه&quot; شده است.</p> <p>بوذری در سال ۲۰۰۵ در کانادا، از اکبر هاشمی رفسنجانی و پسرش مهدی هاشمی، علی فلاحيان، وزير وقت اطلاعات و غلام&zwnj;حسين محسنی اژه&zwnj;ای به اتهام &quot; آدم&zwnj;ربايی، بازجويی و شکنجه&quot; شکايت کرده بود.</p> <p>به نوشته گاردين، دانشگاه آکسفورد همچنين با ادعاهايی درباره اين&zwnj;که در پذيرش مهدی هاشمی به عنوان دانشجوی اين دانشگاه &quot;نقص جدی&quot; وجود دارد، روبه&zwnj;رو شده است.</p> <p>رضا شيخ&zwnj;الاسلامی، استاد بازنشسته دانشگاه آکسفورد، آوريل امسال (فروردين ۱۳۹۰) گفته بود هاشمی به زبان انگليسی که برای پذيرش در آکسفورد اجباری است، مسلط نيست.</p> <p>شيخ&zwnj;الاسلامی همچنين گفته است مهدی هاشمی يک دانشجوی آکسفورد را برای نوشتن پروپوزال خود استخدام کرده اما دانشگاه آکسفورد این اتهام را رد کرده است.</p> <p>شيخ&zwnj;الاسلامی همچنين مدتی پيش گفته بود: &quot;در دوره اقامت کوتاهم در ارديبهشت سال جاری (۱۳۹۰) در ايران، توسط يکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی و همچنين يکی از اعضای دفتر هاشمی رفسنجانی تهديد شدم‫.‬ به خاطر امنيت بقيه نمی&zwnj;توانم اطلاعات بيشتری بدهم‫.‬ اما انگار اين مسأله برای مديرت دانشگاه آکسفورد اهميتی ندارد که يکی از اساتيد بازنشسته&zwnj;اش تحت فشار قرار گرفته است‫.‬ من حدس می&zwnj;زنم که وزارت خارجه بريتانيا و عناصری از دولت عربستان سعودی برای دانشگاه از به مخاطره افتادن يک استاد قديمی مهم&zwnj;تر هستند.&quot;</p> <p>به نوشته گاردین مهدی هاشمی گفته است: &quot;من زبان انگلیسی را می&zwnj;فهمم و به آن صحبت می&zwnj;کنم و می&zwnj;نویسم، ولی آکسفورد از من خواسته زبان انگلیسی&zwnj;ام را تقویت کنم که چنین خواسته&zwnj;ای از سوی این دانشگاه بی&zwnj;سابقه نیست.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

مهدی هاشمی رفسنجانی به اتهام "شکنجه" از سوی دادگاهی در کانادا به پرداخت ۳.۷ ميليون پوند به هوشنگ بوذری و خانواده‌اش محکوم شد.

روزنامه گاردين چاپ بريتانیا روز چهارشنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۱۱ نوشت دادگاه عالی انتاريو مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوری اسلامی را به اتهام "زندانی کردن و شکنجه" هوشنگ بوذری، رقيب اقتصادی‌اش به پرداخت خسارت محکوم کرده است.

اين حکم به دانشگاه آکسفورد، جايی که مهدی هاشمی در حال گذراندن دوره دکترا است، ارسال شده است اما چون وی در دانشگاه نبوده و اغلب در سفر و "دوبی"‌به‌سر می‌برد، نسخه‌ای از اين حکم به پروفسور اندرو هميلتون، معاون دانشگاه ابلاغ شده است.

رضا شيخ‌الاسلامی، استاد بازنشسته آکسفورد: در دوره اقامت کوتاهم در ارديبهشت سال جاری (۱۳۹۰) در ايران، توسط يکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی و همچنين يکی از اعضای دفتر هاشمی رفسنجانی تهديد شدم‫ اما انگار اين مسأله برای مديرت دانشگاه آکسفورد اهميتی ندارد که يکی از اساتيد بازنشسته‌اش تحت فشار قرار گرفته است‫

اما هاشمی در بيانيه‌ای اين اتهامات را "ادعايی بی‌اساس" ناميده است. مهدی هاشمی هيچ‌گاه در دادگاه حاضر نشد و اين حکم به صورت غيابی عليه او صادر شده است.

هوشنگ بوذری در شکايت خود اعلام کرده بود در سال ۱۳۷۲ به دعوت مهدی هاشمی رفسنجانی به ايران رفته است اما مدتی پس از ورود به ايران توسط وزارت اطلاعات به مدت هشت ماه بازداشت و "شکنجه" شده است.

بوذری در سال ۲۰۰۵ در کانادا، از اکبر هاشمی رفسنجانی و پسرش مهدی هاشمی، علی فلاحيان، وزير وقت اطلاعات و غلام‌حسين محسنی اژه‌ای به اتهام " آدم‌ربايی، بازجويی و شکنجه" شکايت کرده بود.

به نوشته گاردين، دانشگاه آکسفورد همچنين با ادعاهايی درباره اين‌که در پذيرش مهدی هاشمی به عنوان دانشجوی اين دانشگاه "نقص جدی" وجود دارد، روبه‌رو شده است.

رضا شيخ‌الاسلامی، استاد بازنشسته دانشگاه آکسفورد، آوريل امسال (فروردين ۱۳۹۰) گفته بود هاشمی به زبان انگليسی که برای پذيرش در آکسفورد اجباری است، مسلط نيست.

شيخ‌الاسلامی همچنين گفته است مهدی هاشمی يک دانشجوی آکسفورد را برای نوشتن پروپوزال خود استخدام کرده اما دانشگاه آکسفورد این اتهام را رد کرده است.

شيخ‌الاسلامی همچنين مدتی پيش گفته بود: "در دوره اقامت کوتاهم در ارديبهشت سال جاری (۱۳۹۰) در ايران، توسط يکی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی و همچنين يکی از اعضای دفتر هاشمی رفسنجانی تهديد شدم‫.‬ به خاطر امنيت بقيه نمی‌توانم اطلاعات بيشتری بدهم‫.‬ اما انگار اين مسأله برای مديرت دانشگاه آکسفورد اهميتی ندارد که يکی از اساتيد بازنشسته‌اش تحت فشار قرار گرفته است‫.‬ من حدس می‌زنم که وزارت خارجه بريتانيا و عناصری از دولت عربستان سعودی برای دانشگاه از به مخاطره افتادن يک استاد قديمی مهم‌تر هستند."

به نوشته گاردین مهدی هاشمی گفته است: "من زبان انگلیسی را می‌فهمم و به آن صحبت می‌کنم و می‌نویسم، ولی آکسفورد از من خواسته زبان انگلیسی‌ام را تقویت کنم که چنین خواسته‌ای از سوی این دانشگاه بی‌سابقه نیست."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    چرا به بسیجی فحاشی میکنی!؟ اگه بسیجی نبود الان بابات یه عراقی بود!

  • کاربر مهمان

    ما كي گفتيم زنده باد خميني؟! شما نمي فهميديد گفتيد!

  • کاربر مهمان

    این شازده باید مواضب باشه بروز شازده رضایی نیفته!

  • کاربر مهمان

    دانشگاه آکسفورد با پذیرش مهدی هاشمی رفسنجانی که در ایران به عنوان یک لات و بی شخصیت شناخته می شود، آبروی خود را به حراچ گذاشت و بسیاری را از ورود به این دانشگاه غیر علمی و سیاسی منصرف کرد.

  • کاربر مهمان

    ترجمه شما كامل دجال اشكال است اقاي هاشمي كفته است من مكارمه ونوشتن انكليسي را مي فهمم اقي اردلان اين موضوع را تكذيب طركرده لطفا درست ترجمه كنيد 

  • کاربر مهمان

    جرا تمام جواب اكسفورد را نمي زنيد ماردين ان را زده كه

  • کاربر مهمان

    مشکل هاشمی رفسنجانی ها همگی همان مشکل تمامی بسیجیان است. فرهنگ بسیجی فرهنگ تقلب و تجاوز و دزدی و شارلاتانی ست. مرگ بر پدران و مادران ما که گفتند مرگ بر شاه، و مرگ بر ما که گفتیم زنده باد امام خمینی!!

  • کاربر مهمان

    در پاسخ به چرا به بسیجی فحاشی میکنی بسیجی الان هم بابای بسیاری از زنان دختران زندانی سیاسی ست جان برادر، تو که حتما بسیجی هستی بخوبی تجاوزات خودت و دوستانت را با دختران و پسران ایرانی می دانی.

  • کاربر مهمان

    تاريخ متن خبر مربوط به نوامبر ٢٠١١ است!