ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: پتروشیمی «شهید تندگویان»

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز پنجشنبه ۵ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز پنجشنبه ۵ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

چهارشنبه ۴ بهمن ۹۶: تجمع کارگران گروه ملی فولاد

 اعتصاب غذا در پتروشیمی «شهید تندگویان» ادامه دارد

کارگران پیمانی پتروشیمی تندگویان ماهشهر حدود ۱۵روز است در اعتراض به مطالبات معوقه و بی‌توجهی مسئولان به خواست‌هایشان اعتصاب غذا کرده‌اند.

کارگران ۲۰ ماه است بدون قرارداد کار می‌کنند و فیش حقوقی هم ندارند.

مسئولان شرکت از اجرای طرح طبقه بندی و همسان‌سازی حقوق‌ها که بهمن سال ۹۵ به تصویب مجلس رسیدو پرداخت ۵۰۰ هزار تومان حق بدی آب و هوا که قرار بود از ابتدای سال جاری به تمامی کارگران شاغل در خوزستان پرداخت شود خودداری می‌کنند.

مسئولان در واکنش به اعتراش و اعتصاب غذای کارگران گفته‌اند اجرای خواست‌های کارگران هزینه‌بر است.

تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نهم پارس جنوبی

کارگران پالایشگاه نهم پارس جنوبی بدون قرارداد کار می‌کنند و فیش حقوقی هم دریافت نمی‌کنند. مطالبات معوقه آن‌ها از جمله عبارتند از: عدم پرداخت حق مسکن،  واریز ناقص حق بیمه مربوط به آذرماه، عدم پرداخت مطالبات سال ۱۳۹۵، و  عدم پرداخت وام کم بهره.

جمعی از پرسنل پیمانکاری پالایشگاه نهم پارس جنوبی ضمن اعلام مطالبات کارگران نوشته‌اند که روز سه‌شنبه سوم بهمن جهت پیگیری مطالبات خود در محل ساختمان پیمانکار پالایشگاه تجمع کرده‌اند اما معاون پالایشگاه به کارگران توهین و آن‌ها را تهدید به اخراج کرده است.

پرداخت یکماه حقوق کارگران شرکت حفاری شمال و نامه کارگران به مدیرعامل کارخانه

حدود دو هزار کارگر حفاری نقت شمال با مطالبات معوقه از جمله پرداخت مزد روبرویند. امروز خبرگزاری کار ایران(ایلنا) از پرداخت دستمزد آذر ماه کارگران خبر داد. بعد از ظهر امروز کارگران نامه‌ای درباره مشکلات و مطالباتشان خطاب به مدیرعامل شرکت نوشتند. در این نامه از جمله به تعویق مطالبات، کاهش چشمگیر حقوق بخش اعظم پرسنل، قراردادهای موقت کوتاه مدت، اخراج گسترده کارکنان، حذف حق مرخصی استحقاقی اشاره شده است.

کارکنان  شرکت حفاری شمال افزوده‌اند این مشکلات فشار مضاعفی بر کارکنان تحمیل کرده و باعث ایجاد استرس شغلی، احساس عدم امنیت شغلی و کاهش کیفیت کار شده است.

‍تجمع فرهنگیان زنجان مقابل استانداری

جمعی از معلمان زنجان روز پنجشنبه ۵ بهمن با تجمع مقابل استانداری به عدم تحویل خانه‌هایشان اعتراض کردند.

معلمان اعضای پروژه  ۱۱۹۶واحدی پونک زنجان هستند اما پس از ۱۱ سال هنوز وعده تحویل خانه به آن‌ها عملی نشده است.

تجمع مالكان زمين‌های نيروگاه بادی شهرستان رودبار

فروش نیروگاه بادی رودبار به بخش خصوصی به تجمع مالکان زمین‌های نیروگاه منجر شد که خواستار    پرداخت مطالبات خود بودند.

تجمع اعتراضی باغداران مراغه

محصول سیب باغداران مراغه روز دستشان مانده است. آن‌ها می‌گویند ۱۸۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها مانده اما بر سر راه صادرات سیب به خارج سنگ‌اندازی می‌شود. باغداران قصد دارند هفته آینده مقابل فرمانداری مراغه تجمع کنند.

سپرده‌گذاران دفتر موسسه کاسپین را تخم‌مرغ باران کردند

جمعی از سپرده‌گذاران موسسه کاسپین امروز در تداوم اعتراضات چند ماهه خود مقابل دفتر این موسسه تجمع کردند و به سوی آن تخم مرغ و زباله پرتاب کردند. سپرده‌گذاران شعار می‌دادند: «مرگ بر دزد»، و «بانک‌های ایران دزدند، پولاتونو می‌دزدند.»

 چهارمین روز اجتماع معلمان خرید خدمات یزد

معلمان خرید خدمات یزد امروز پنجشنبه ۵ بهمن مقابل استانداری یزد تجمع کردند. آن‌ها خواستار پاسخگویی استاندار به وعده‌های عمل نشده درباره پرداخت مطالباتشان شدند و شعار می‌دادند: استاندار محترم، رحامی منتظریم بیائی.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه هنر تهران

جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران روز چهارشنبه چهارم بهمن در اعتراض به پولی شدن برخی کلاس‌ها، ناکارآمدی هیات علمی، پائین بودن کیفیت خدمات و امکانات دانشکده و نبود تجهیزات مناسب کارگاهی دست به تجمع اعتراضی زدند.

دانشجویان معترض همچنین به قدیمی و ناکارآمد بودن تجهیزات، کمبود فضای کلاسی و گارگاهی و هیات علمی نامناسب اعتراض داشتند. دانشجویان یکروز پیش از تجمع طی نامه‌ای مطالبات خود را اعلام کرده بودند.

ادامه اعتصاب در کارخانه قند ممسنی

تجمع گروهی از کارگران کارخانه قند ممسنی که از چند روز پیش آغاز شده پنجشنبه ۵ بهمن نیز ادامه یافت. این کارخانه تعطیل شده و هیچ نهادی خود را در ازای پرداخت مطالبات پرداخت نشده و بیمه کارگران مسئول نمی‌داند.

کارگرانی که مقابل این کارخانه تعطیل شده تجمع اعتراضی کرده‌اند به گزارشگر دیار ممسنی گفتند وعده‌های مقامات محلی و نماینده مجلس برای رسیدگی به مشکلات کارگران به جایی نرسیده است.

۱۰ تن از کارگران در آستانه بازنشستگی هستند.

اعتصاب غذای کارگران پتروشیمی بندر امام ادامه دارد

کارگران شاغل در پتروشیمی بندر امام از روز سه‌شنبه ۳ بهمن در اعتراض به تعویق پرداخت مزدها و تبعیض و بی‌عدالتی دست به اعتصاب غذا زده‌اند و از صرف غذای رستوران خودداری می‌کنند.

کارگران در نامه‌ای خطاب به خامنه‌ای نوشته‌اند روز بروز بر تعداد معترضانی که به اعتصاب غذا می‌پیوندند افزوده می‌شود.

در نامه کارگران که در کانال نیروهای پیمانکاری وزارت نفت در تلگرام آن را منتشر شده آمده است که مسئولان و دست‌اندرکاران شرکت، «این توده زحمتکش را از حقوق اندک خود محروم کرده‌اند.» و فقط وعده‌های سرخرمن می‌دهند. آن‌ها در پایان تاکید کرده‌اند: «اما این بار با عزمی راسخ و وحدتی بی‌نظیر تا رسیدن به حقوق خود از اعتراض خود عقب نشینی نمی‌کنیم.»

اعتصاب و تجمع خیابانی کارگران پیمانی مترو

کارگران پیمانی مترو روز پنجشنبه ۵ بهمن در اعتراض به یک سال حقوق معوقه خود در خیابان کریمخان تهران تجمع اعتراضی برپا کردند. آن‌ها پارچه‌نوشته‌ی بزرگی حاوی مطالبات خود به همراه داشتند. یکی از کارگران در توضیح تجمع اعتراضی گفت: «ما سال ۹۵ یک سال کار کردیم حقوق به ما ندادند. هر چکی که دادند بی‌اعتبار بود. حالا می‌گویند بروید اواخر سال ۹۷ حقوق عقب‌افتاده‌تان را می‌دهیم.»

حقوق معوقه کارگران پیمانی مترو بالغ  بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

اعتصاب در فولاد اهواز، تجمع اعتراضی فولاد ارومیه

چهارشنبه ۴ بهمن، ۳۵۰۰ کارگر فولاد اهواز دومین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند. در همین روز کارگران گروه فولاد ارومیه مقابل استانداری تجمع کردند.

اعتصاب در فولاد اهواز با خواست پرداخت مزدهای معوقه و حق بیمه و تعیین تکلیف وضیت تولید در کارخانه آغاز شد. در پایان روز اول اعتصاب مدیریت بخشی از حقوق آبان ماه کارگران را پرداخت اما اعتصاب ادامه یافت. روز چهارشنبه بخش دیگری از دستمزد آبان پرداخت شد و حراست و مدیران شرکت تلاش کردند از طریق تهدید کارگران به اعتصاب پایان دهند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، کارگران ۴ شیفت کارخانه در اعتصاب شرکت دارند و اهم مطالبات خود را به این شرح اعلام کرده‌اند:

    تجمع روز چهارشنبه کارگران گروه فولاد ارومیه مقابل استانداری با خواست پرداخت معوقات یک ساله صورت گرفت.

    تجمع اعتراضی کارگران پروژه  مواصلاتی سروستان‌- خرامه  مقابل فرمانداری

    روز چهارشنبه  ۴ بهمن کارگران پروژه مواصلاتی سروستان‌-خرامه  در اعتراض به تویق دستمزدها به مدت ۹ ماه مقابل فرمانداری سروستان تجمع کردند.

    تجمع خانواده‌های کودکان کم‌شنوا مقابل وزارت بهداشت

    گروهی از خانوداه‌های کودکان کم‌شنوا چهارشنبه ۴ بهمن در اعتراض به بی‌توجهی وزارت بهداشت به مشکلات کودکان کم‌شنوا مقابل ساختمان این وزارتخانه تجمع کردند.

    یکی از کودکان حاضر در اجتماع پلاکاردی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود: من نمی‌شنوم چون گوش مسئولان شنوا نیست».

    روی پلاکارد دیگری نوشته شده بود:«شنیدن حق کودکان ماست، مسئولان با بی‌کفایتی این حق را از کودکان ما گرفته‌اند.»

    اعتراض دانش‌آموزان یک مدرسه در تبریز به آلودگی هوا

    دانش‌آموزان یکی از مدارس دخترانه تبریز خواستار کاهش آلودگی هوا شدند. آن‌ها نوشته‌هایی با این مضامین در دست داشتند:

      اعتراض داوطلبان آزمون وکالت استان البرز به جایگزینی «ایثارگران»

      جمعی از داوطلبان آزمون وکالت استان البرز در اعتراض به حذف ۳۰ تن از پذیرفته‌شدگان سهمیه آزاد در آزمون تجمعی مقابل کانون وکلای البرز برپا کردند.

      کانون وکلای دادگستری البرز، چند روز پیش اسامی ۱۰۰ نفر را به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی آزاد و ایثارگر این کانون در آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۶ اعلام کرد.

      گفته می شود ۳۰ تن از پذیرفته‌شدگان سهمیه آزاد حذف و با داوطلبان خانواده‌های «ایثارگران» جایگزین شده‌اند.

      اجتماع کنندگان مقابل کانون وکلای استان البرز پارچه‌نوشته‌ای در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: ۱۰۰+ ۳۰. آن‌ها خواستار حمایت ریاست کانون شدند.

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      نظری وجود ندارد.