ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم اعدام برای رامین حسین پناهی، زندانی کُرد

حکم اعدام رامین حسین‎پناهی، زندانی امنیتی کُرد به او ابلاغ شد. حسین‎پناهی بە اتهام بغی (قیام مسلحانه) از طریق عضویت در حزب کوملە و اقدام علیە امنیت ملی، به اعدام محکوم شدە است.

حکم اعدام رامین حسین‎پناهی، زندانی کُرد به او ابلاغ شد. حسین‎پناهی بە اتهام «بغی» (قیام مسلحانه) از طریق عضویت در حزب کوملە و اقدام علیە امنیت ملی، به اعدام محکوم شدە است. او که ۲۴ سال بیشتر ندارد، اول تیر ماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت شد.

رامین حسین‎پناهی، زندانی محکوم به اعدام
  • درباره «بغی»: در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، قیام مسلحانه علیه حکومت و «اساس نظام جمهوری اسلامی» در ردیف جرایم حدی و تحت عنوان بغی جرم‌انگاری شده و در مواد ۲۸۷ و ۲۸۸ برای آن مجازات اعدام و تحت شرایطی حبس تعزیری پیش‌بینی شده است. اسماعیل رحیمی‌نژاد و محدثه صفرخانی، اولی دانشیار گروه حقوق دانشگاه تبریز و دومی فارغ‌التحصیل دکتری فقه و حقوق اسلامی، این اقدام قانونگذار در «حدی» تلقی‌ کردن این جرم و پیش‌بینی مجازات اعدام برای آن را چالش‌برانگیز دانسته‎اند.

بر اساس گزارش کمیتە حمایت از حقوق مدنی، سیاسی و قانونی رامین حسین‌پناهی، دادگاه این متهم روز دوشنبه ۲۵ دی در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و با حضور یک قاضی دیگر برگزار شده است.

در این جلسه رامین حسین‎پناهی به قاضی دادگاه گفته است که در اداره اطلاعات سنندج تا حد مرگ مورد شکنجه قرار گرفته تا جایی که کلیه‌هایش دچار خونریزی شده و تاکنون هم تحت مداوای پزشکی قرار نگرفته است.

این کمیته از قول حسین احمدی‎نیاز، وکیل رامین حسین‌پناهی، گزارش کرده است که او ضمن رد حمل هر گونه سلاح و حضور و مشارکت در درگیری نظامی، اعلام کرده تنها برای دیدار با خانواده و مادر بیمارش به سنندج آمده بوده: «او تمامی اتهامات را بی‎پایه دانسته است.»

حسین‎پناهی گفته است این ماجرا تنها سناریوسازی وزارت اطلاعات است.

در گزارش کمیتە حمایت از حقوق مدنی، سیاسی و قانونی رامین حسین‌پناهی، از قول یک منبع نزدیک به این زندانی امنیتی آمده است: «جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رامین حسین‎پناهی حدود دو ساعت به طول انجامید.»

حکم اعدام صادر شده از سوی این دادگاه اما روز پنج‎شنبه پنجم بهمن به این زندانی ابلاغ شده است.

رامین حسین‎پناهی روز اول تیرماه امسال در جریان آنچه رسانه‎های داخلی ایران درگیری با نیروهای امنیتی خواندند، هدف سه گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.

او پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات، در تاریخ ۱۹ دی‌ ماه امسال به زندان سنندج منتقل شد.

خانواده این زندانی کُرد تاکید کرده‌اند که او در اداره اطلاعات به بدترین شیوه‎ها مورد شکنجه قرار گرفته و هم اکنون از عفونت کلیه و فراموشی رنج می‌برد: «او از نظر جسمی در وضعیت مناسبی نیست و در زندان هم رسیدگی پزشکی به رامین نشده است و خصوصا از بابت مشکلات کلیوی متحمل درد مستمر است.»

از سوی دیگر اما افشین حسین‎پناهی، فعال مدنی و برادر رامین حسین‌پناهی، پیش از این به اتهام برپایی مراسم نوروز و هواداری از احزاب کرد در دادگاه انقلاب به هشت سال و نیم حبس محکوم شد و اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را می‌گذارند.

زبیر حسین پناهی، پسر عموی رامین و افشین حسین‌پناهی نیز به شش سال زندان محکوم شده و احمد امین‎پناه، داماد این خانواده نیز به پنج سال زندان محکوم شده‎ است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    دلسوزی برای یک کمله مسلح احمقانه است