ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمارهای «سحام‌نیوز» از گزارش وزارت کشور درباره اعتراضات سراسری

سایت «سحام‌نیوز» نوشته است که به متن کامل گزارش نهایی وزارت کشور به حسن روحانی درباره اعتراضات سراسری دست پیدا کرده که ابعاد تازه‌ای از این اعتراضات را روشن می‌کند.

سایت «سحام‌نیوز» نوشته است که به متن کامل گزارش نهایی وزارت کشور به حسن روحانی درباره اعتراضات سراسری دست پیدا کرده که ابعاد تازه‌ای از این اعتراضات را روشن می‌کند.

اعتراضات سراسری دی ۱۳۹۶ در ایران

وزارت کشور گزارشی از دلایل اعتراضات سراسری دی ۱۳۹۶ به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ارائه داده است که حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور روز گذشته، چهارشنبه ۴ بهمن جزئیاتی از آن را اعلام کرد.

اطلاعات افزوده‌ای که «سحام‌نیوز» از این گزارش به‌دست آورده نشان می‌دهند شهرهایی که در آن‌ها اعتراضات صورت گرفته شهرهایی بودند که از نظر مسئولان مشکل امنیتی نداشتند. ۲۳۸ تجمع اعتراضی در ۸۰ شهر برگزار شده که از جمله ۳۱ مورد در استان تهران، ۲۸ مورد در استان اصفهان و ۲۸ مورد در استان خوزستان بوده است.

در این اعتراضات سراسری ۱۱۵ هزار نفر شرکت داشتند که ۶ درصد زن و ۹۴ درصد مرد بودند. همچنین شعارهای مطرح‌شده در این اعتراضات ۳۰ درصد اقتصادی و ۷۰ درصد سیاسی بوده‌اند.

همچنین گفته‌شده که ۷۵ درصد از مردم با معترضان احساس همدلی داشته‌اند ولی در اعتراضات شرکت نکردند.

براساس نوشته «سحام‌نیوز»، در این گزارش تعداد دستگیرشدگان ۳۷۴۴ نفر بوده‌اند که از این تعداد  ۸۰ درصد شغل آزاد، ۱۲ درصد دانشجو، ۵ درصد نظامی بازنشسته و سرباز، ۷۶ درصد زیر ۳۰ سال سن، ۳ درصد بالای ۵۰ سال سن، ۲۴ درصد مدرک بالاتر از دیپلم، یک درصد بی‌سواد و ۷۵ درصد دیپلم و زیر دیپلم و نامعلوم هستند.

صحت و درستی آمار تازه‌ای که «سحام‌نیوز» از گزارش وزارت کشور منتشر کرده هنوز توسط منابع دیگر تأیید نشده است.

روز گذشته حسین ذوالفقاری بر اساس برآورد وزارت کشور گفته بود که در گزارش وزارت کشور ترکیب سنی معترضان ۵۹ درصد دارای تحصیلات زیر دیپلم و دیپلم، ۲۶ درصد نامعلوم، ۱۴ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و یک درصد با مدارک بالاتر عنوان شده است. همچنین ۸۴ درصد افراد زیر ۳۵ سال سن داشته و فاقد سابقه امنیتی بودند.

به گفته ذوالفقاری ۱۱ دی ۹۶ اوج اعتراضات بود. در آن روز در بیش از ۱۵ شهر ایران از جمله در قهدریجان معترضان به خیابان‌ها ریختند.

ذوالفقاری ادعا کرده بود که گزارش وزرات کشور به رئیس جمهوری اسلامی «فارغ از برداشت‌های شخصی، علائق جریان‌های سیاسی» و صرفاً بر اساس «داده‌های تخصصی و اطلاعات معتبر» تهیه شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.