ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادخواهی خانواده آتنا دائمی از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران

خانواده آتنا دائمی از عاصمه جهانگیر خواسته‌اند نه تنها به خاطر مسئولیتش بلکه به خاطر یک زن و یک مادرِ خواهانِ کمک، برای نجات جان و آزادی آتنا دائمی اقدام کند. 

پس از «انتقال وحشیانه» آتنا دائمی به همراه گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین به زندان قرچک ورامین، پدر و مادر و خانواده این زندانی سیاسی اقدام به نوشتن شکایت‌نامه و دادنامه‌ای به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران کرده‎اند.

آنها از خانم جهانگیر خواسته‎اند نه تنها به خاطر مسئولیتش بلکه به خاطر یک زن و یک مادرِ خواهانِ کمک، برای نجات جان و آزادی آتنا دائمی اقدام کند.

آتنا دائمی

در این نامه آمده است:

خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران،

با سلام،

خانم عاصمه جهانگیر از شما خواهش می‌کنیم نه فقط به خاطر مسئولیت سنگین شما در گزارشگری ویژه حقوق بشر بودن، بلکه به عنوان یک زن و یک مادر و به حکم انسانیت صدای ما حسین دائمی و معصومه نعمتی، پدر و مادری باشید که روز را با خبر ضرب و شتم شدید دختر در بندشان آغاز کرده‌اند.

جان فرزندمان در خطر است.

در تاریخ پنجم بهمن آتنا دائمی و هم‎بندش گلرخ ابراهیمی ایرایی با ضرب و شتم شدید به بند قرنطینه زندان قرچک منتقل شدند؛ بدون اینکه به وکیل وی اطلاع دهند و بدون رعایت هر گونه موازین حقوقی و انسانی و بدون اینکه اجازه همراه داشتن وسایل شخصی‎شان را داشته باشند.

این در شرایطی است که بهترین سال‎های جوانی آتنا را به جرم دفاع از حقوق کودک و پای فشردن بر حقوق انسانی زنان و دفاع از انسانیت و مخالفت با اعدام، در زندان و احکام سنگین به تباهی کشانده‌اند. اما برای سیستم قضایی حکومت ایران این تاوان کافی نیست و در تمام روزهای زندان تلاش کرده‌اند آتنا و خانواده‌ ما روی آرامش نبینند.

مدتی‎ست که با طرح شکواییه‌های به ظاهر خصوصی و پرونده‎سازی‌های عجیب و غریب، فشار روانی برای آتنا ایجاد کرده‌اند و در ادامه این روند، امروز اتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و به زندان قرچک ورامین منتقل کرده‌اند.

وجود شرایط ناامن و شکنجه‌های جسمی و روانی در شرایطی است که آتنا برای لغو احکام صادره برای خواهرانش به ناچار اقدام به اعتصاب غذای ۵۴ روز کرد و در طی اعتصاب غذا کیسه صفرای خود را از دست داد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر نیز شرایط جسمی مناسبی ندارد.

ما نگران جان دخترمان هستیم و بدین وسیله از شما می‎خواهیم برای آزادی آتنا تلاش کنید.

حق آتنا ماندن در زندان نیست. کمک کنید دخترمان آزاد شود.

خانواده دائمی،

پنجم بهمن ماه ۱۳۹۶

لینک این مطلب در تریبون زمانه

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.