ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل(ITF) خواستار منع تعقیب داوود رضوی شد

داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی به دادگاه تجدید نظر احضار شده است.

داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی به دادگاه تجدید نظر احضار شده است. این دادگاه که قرار بود روز چهارشنبه ۴ بهمن برگزار شود با تقاضای صالح نیکبخت وکیل پرونده به ۱۰ بهمن موکول شده است. فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل(ITF) در نامه‌ای به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خواستار بسته شدن فوری پرونده قضایی علیه رضوی به دلیل فعالیت‌های سندیکایی شده است.

داوود رضوی

استیو کوتن دبیرکل این فدراسیون در نامه‌ی به خامنه‌ای به تاریخ ۲۴ ژانویه یادآور شده است که پرونده‌سازی امنیتی برای رضوی به فعالیت او در رابطه با تدارک مراسم روز جهانی کارگر در اردیبهشت سال ۹۴ برمی‌گردد و او به خاطر فعالیت صنفی به اقدام علیه امنیت ملی متهم و به ۵ سال زندان محکوم شده است.

کوتن خواستار بسته شدن فوری پرونده این فعال کارگری و منع تعقیب او شده است.

داوود رضوی چند روز پیش از روز جهانی کارگر سال ۹۴ همزمان با ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد دستگیر و  چندی بعد با قید وثیقه آزاد شد. شعبه ۲۶دادگاه انقلاب رضوی را به ۵ سال زندان محکوم کرده است.

اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری از جمله فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل(ITF) بارها به تعقیب و پیگرد فعالان کارگری و بستن اتهام امنیتی به آنان اعتراض کرده‌اند.

کمیته آزادی‌های سندیکایی سازمان بین‌المللی کار نیز از جمهوری اسلامی خواسته است حق ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری را در یران برسمیت بشتاسد و از تعقیب و آزار فعالان کارگری دست بردارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • daruish

    *** طنز خانواده اختلاس - رفسنجاني - لاريجاني - خامنه اي - بابك زنجاني - احمدي نژاد

  • sattarbeheshti

    سعید طوسی از اتهام آزار جنسی کودکانی که به آنها قرآن درس می‌داد تبرئه شده است!!. آقای طوسی در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی ضمن تایید این خبر ادعاها درباره اعمال نفوذ را رد کرد!. محمود صادقی می‌گوید اشخاصی از دفتر خامنه‌ای برای تبرئه آقای طوسی فشار آورده‌اند!.