ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس اندونزی از بازداشت یک قاچاقچی ایرانی پناهجويان خبر داد

<p>پليس اندونزی يک شهروند ۳۹ ساله ايرانی به نام رضا را به اتهام قاچاق پناهجويان بازداشت کرد.</p> <!--break--> <p><br /> اين شهروند ايرانی متهم است يک قايق پناهجويان را که در اوايل ماه جاری در سواحل اندونزی غرق گرديد سازماندهی کرده است. در آن رويداد دست&zwnj;کم ۱۰ پناهجو جان خود را از دست دادند.</p> <p><br /> به گفته پليس اندونزی، رضا با جمع&zwnj;آوری پول از تعداد زيادی از پناهجويان قايق غرق&zwnj;شده می&zwnj;خواست آنان را مانند بسياری از ايرانيان از اندونزی به استراليا انتقال دهد.</p> <p><br /> مارتينوس سيتومپل، کميسر ارشد پليس اندونزی در اين&zwnj;باره گفت: &quot;ما معتقديم اين يک دستگيری مهم است.&quot;</p> <blockquote> <p><br /> سخنگوی پليس گفته است ايرانی بازداشت شده با جمع&zwnj;آوری سه تا پنج هزار دلار تلاش داشت پناهجويان را به استراليا برساند</p> </blockquote> <p>يک سخنگوی پليس جاوای غربی افزوده است رضا با خانواده&zwnj;اش در شهر بوگور زندگی می&zwnj;کند و هفته گذشته پليس وی را در شهر بوندونگ بازداشت کرده است.</p> <p><br /> به گفته سخنگوی پليس وی با جمع&zwnj;آوری سه تا پنج هزار دلار تلاش داشت اين افراد را به استراليا برساند.</p> <p><br /> قايقی که گفته می&zwnj;شود رضا از آن برای انتقال پناهجويان استفاده کرده، فرسوده و کاملأ ناامن بود و افزون بر آن پناهجويان بيش از گنجايش قايق سوار بر آن بودند که در نتيجه پس از يک ساعت سفر در آب غرق شد.</p> <p><br /> در همين حال مقامات استراليايی از بازداشت قايق جديد پناهجويان که ۱۱۶ تن را حمل می&zwnj;کرده است، توسط مأموران حفاظت مرزی آن کشور در روز سه&zwnj;شنبه گذشته خبر دادند.</p> <p><br /> گفته می&zwnj;شود پناهجويان به&zwnj;خاطر بازرسی&zwnj;های امنيتی و معاينه پزشکی آن&zwnj;ها به جزيره کريسمس انتقال داده شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> با رسيدن اين قايق که در سال جاری ميلادی دومين قايق بزرگ پناهجويان است که به استراليا رسيده؛ دولت استراليا از اپوزيسيون اين کشور خواسته است تا با همکاری در تأييد قانون مهاجرت پناهجويان از سوی پارلمان اين کشور، اجازه دهد برپايه تفاهم&zwnj;نامه مالزی پناهجويان را جهت بررسی پرونده&zwnj;های مهاجرت&zwnj;شان به مالزی بفرستد.<br /> &nbsp;</p>

پليس اندونزی يک شهروند ۳۹ ساله ايرانی به نام رضا را به اتهام قاچاق پناهجويان بازداشت کرد.

اين شهروند ايرانی متهم است يک قايق پناهجويان را که در اوايل ماه جاری در سواحل اندونزی غرق گرديد سازماندهی کرده است. در آن رويداد دست‌کم ۱۰ پناهجو جان خود را از دست دادند.

به گفته پليس اندونزی، رضا با جمع‌آوری پول از تعداد زيادی از پناهجويان قايق غرق‌شده می‌خواست آنان را مانند بسياری از ايرانيان از اندونزی به استراليا انتقال دهد.

مارتينوس سيتومپل، کميسر ارشد پليس اندونزی در اين‌باره گفت: "ما معتقديم اين يک دستگيری مهم است."

يک سخنگوی پليس جاوای غربی افزوده است رضا با خانواده‌اش در شهر بوگور زندگی می‌کند و هفته گذشته پليس وی را در شهر بوندونگ بازداشت کرده است.

به گفته سخنگوی پليس وی با جمع‌آوری سه تا پنج هزار دلار تلاش داشت اين افراد را به استراليا برساند.

قايقی که گفته می‌شود رضا از آن برای انتقال پناهجويان استفاده کرده، فرسوده و کاملأ ناامن بود و افزون بر آن پناهجويان بيش از گنجايش قايق سوار بر آن بودند که در نتيجه پس از يک ساعت سفر در آب غرق شد.

در همين حال مقامات استراليايی از بازداشت قايق جديد پناهجويان که ۱۱۶ تن را حمل می‌کرده است، توسط مأموران حفاظت مرزی آن کشور در روز سه‌شنبه گذشته خبر دادند.

گفته می‌شود پناهجويان به‌خاطر بازرسی‌های امنيتی و معاينه پزشکی آن‌ها به جزيره کريسمس انتقال داده شده‌اند.

با رسيدن اين قايق که در سال جاری ميلادی دومين قايق بزرگ پناهجويان است که به استراليا رسيده؛ دولت استراليا از اپوزيسيون اين کشور خواسته است تا با همکاری در تأييد قانون مهاجرت پناهجويان از سوی پارلمان اين کشور، اجازه دهد برپايه تفاهم‌نامه مالزی پناهجويان را جهت بررسی پرونده‌های مهاجرت‌شان به مالزی بفرستد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.