ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بارش برف در استان کرمانشاه، بحران مضاعف زلزله‌زدگان

دمای هوا در مناطق زلزله‌زده

دمای هوا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه یکشنبه شب هشتم دیماه به ۱۰ زیر صفر می‌رسد. ستاد بحران استان اعلام کرده تمام نیروهای امدادی در حالت آماده‌باش قرار دارند. در حال حاضر بارش برف رفت و آمد در بسیاری از شهرهای کرمانشاه را مختل کرده است.

تمام مدارس استان کرمانشاه بر اثر بارش برف تعطیل شدند

اما عملکرد ستاد بحران استان کرمانشاه با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شده است. رسانه‌های داخلی در ایران گزارش می‌دهند که ستاد بحران کرمانشاه «خواب مانده بود» و  زمانی مدارس استان را تعطیل اعلام کرد که بسیاری از دانش آموزان یا در مسیر مدرسه بودتد یا در کلاس‌ها حضور داشتند.

به‌دنبال بارش شدید برف و کاهش دمای هوا نگرانی از وضعیت زلزله‌زدگان این استان نیز افزایش یافته است. پیش از این بارندگی‌های شدید نیز سبب آب گرفتگی در اطراف محل اسکان و چادرهای زلزله‌زدگان شده بود.

رضا محمودیان، مدیرکل ستاد بحران کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته «به تمامی مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اسکان‌های اضطراری، برق، نفت، هیتر و والور به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفته است و بن‌های ارزاق تا دوماه آینده به آنها داده شد».

در روزهای گذشته سرمای هوا و کمبود امکانات سبب شده بود که شماری از زلزله‌زدگان جان خود را از دست بدهند.

خبرگزاری تسنیم جمعه ۶ بهمن از درگذشت یک کودک چهار ماهه به نام محمد در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در اثر سرماخوردگی خبر داده است. پیش از این درگذشت سارینا، یک کودک زلزله‌زده دیگر که او هم در اثر سرمازدگی جان خود را از دست داد، در رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده‌ای داشت.

شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی به مسئولان دولتی به دلیل «فوت چند تن به سبب نبود وسایل گرمایشی در مناطق زلزله‌زده» تذکر بود. این نماینده مجلس گفته بود کمبود وسایل گرمایشی و کانکس به سرمازدگی زلزله‌زدگان انجامیده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • از بلایای حکومت مذهبی

    بی‌ربط بودن پروژه‌ پژوهشی «هارپ» با وقوع زلزله / ویدئو کیهان لندن