ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شماری کشته و زخمی در حمله به آکادمی نظامی کابل

پایتخت افغانستان هنوز از بهت حمله خونین طالبان بیرون نیامده که این‌بار داعش به دانشکده افسری کابل حمله کرد. دست‌کم ۵ کشته و ۱۰ مجروح.

۵ مهاجم به ایست بازرسی در نزدیکی دانشکده امور دفاعی و نظامی مارشال فهیم کابل حمله کردند. در این حمله ۵ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

۱۹ ژانویه/ ۹ بهمن - کابل: یک آمبولانس نظامی مجروحان حمله به آکادمی مارشال حکیم را به بیمارستان انتقال می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز بامداد دوشنبه ۲۹ ژانویه/ ۹ بهمن یک عملیات خونین دیگر در کابل اتفاق افتاد. این بار در حوالی دانشکده امور دفاعی و نظامی مارشال فهیم. گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. دو روز قبل انفجار یک آمبولانس که در آن یک بمب کار گذاشته شده بود بیش از ۳۳۵ زخمی و کشته بر جای گذاشت. هفته گذشته هم در حمله به هتل اینترکانتینتال کابل ۱۰ نفر کشته شدند. طالبان مسئولیت این دو حمله را به عهده گرفته است.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که مهاجمان گروه دولت اسلامی (داعش) سحرگاه دوشنبه حدود ساعت ۴.۳۰ پیش از روشن شدن هوا به ایست بازرسی دانشکده امور دفاعی و نظامی کابل حمله کردند. یکی از مهاجمان کمربند انتحاری خود را منفجر کرد و چهار مهاجم دیگر در همان حال شروع به تیراندازی کردند.

به گفته دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ۵ نفر از نیروهای امنیتی ارتش افغانستان در این درگیری جان خود را از دست دادند. ۱۰ نفر هم مجروح شدند. از ۵ مهاجم یک نفر بازداشت و باقی کشته شده‌‌اند.

نیروهای پلیس همه خیابان‌های منتهی به محل درگیری را مسدود کرده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از پایان این درگیری خبر داده و گفته بخشی از سلاح‌های مهاجمان، از جمله یک کمربند انتحاری ۴ راکت‌انداز و ۴ کلاشنیکف به دست نیروهای نظامی ارتش افغانستان افتاده است.

یکی از ساکنان کابل که در حوالی محل درگیری زندگی می‌کند به خبرگزاری رویترز گفته است که او حدود ساعت ۵ بامداد صدای چندین انفجار پیاپی را شنیده است. این انفجارها به مدت دست‌کم یک ساعت ادامه پیدا کرد. در فاصله بین این انفجارها، صدای رگبار مسلسل هم به گوشم می‌رسیده.

در اکتبر ۲۰۱۷، ۱۵ دانشجوی دانشکده افسری در انفجاری که بیرون از دانشگاه مارشال فهیم در غرب کابل اتفاق افتاد کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.