ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز امیدواری یک نماینده مجلس برای کاهش محدودیت‌های حصر رهبران جنبش سبز تا عید ۹۷

غلامرضا حیدری، عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس، مهم‌ترین دلیل کاهش محدودیت‌های افراد در حصر خانگی را رسیدن حاکمیت به این نتیجه دانسته که ادامه حصر در راستای منافع ملی کشور و حاکمیت نیست.

عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس درباره «گشایش‌های ایجاد شده» در مورد وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران جنبش سبز، گفته است «محدودیت‌های محصورین» تا عید کمتر خواهد شد: «ان‌شاءالله محدودیت محصورین تا عید کمتر می‌شود.»

رهبران محصور جنبش سبز

غلامرضا حیدری مهم‌ترین دلیل این امر را رسیدن حاکمیت به این نتیجه دانسته که ادامه حصر در راستای منافع ملی کشور و حاکمیت نیست؛ «لذا تدابیر به خرج می‌دهند و اگرچه دیر شده است اما همین که دیرتر نشده جای تشکر دارد.»

این نماینده مجلس روز دوشنبه نهم بهمن در گفت‎و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن اعلام درخواست کمیته پیگیری رفع حصر مجلس برای دیدار با موسوی، رهنورد و کروبی، با اشاره به خبرهای منتشر شده درباره رفع محدودیت زمانی دیدار فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با آنها، گفته است: «ما امیدوار بوده و هستیم که رفع حصر به مرور برداشته شود. هر چه به عید نزدیک‌تر می‌شویم ان‌شاءالله محدودیت‌ها کمتر خواهد شد به طوری که اقوام و دوستان نزدیک محصورین به راحتی بتوانند با آنها ملاقات‌ کنند.»

حیدری شرایط ایجاد شده در مورد افراد در حصر را «گشایشی در وضعیت» تلقی کرده و گفته است امیدواری برای کاهش محدودیت‌های حصر از مدت‌ها پیش وجود داشته و برای طی این مسیر باید حوصله داشت: «ما از مدت‎ها پیش که به دیدار روسای قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی رفتیم، امیدوار بودیم به سمت کاهش محدودیت‌های حصر پیش می‌رویم.»

این عضو فراکسیون امید مجلس گفته است به رفع حصر کامل مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد امیدوار است. این سه از بهمن ۸۹ بدون محاکمه در حصر خانگی به سر می‌برند و قوه قضاییه درخواست آنان برای برگزاری دادگاه علنی را با این استدلال که اگر محاکمه شوند احکام سنگینی از جمله حکم اعدام در انتظارشان است، نمی‎پذیرد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.