ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: متحد باشید

پیام رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی سالانه‌اش در کنگره روشن بود: برای حل بحران‌‌ها یکپارچگی لازم است. بخشی از بحران را کره شمالی، ایران و داعش به وجود آورده.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی سالانه خود از آمریکایی‌ها خواست با هم متحد باشند. او که در مقابل نمایندگان کنگره آمریکا سخن می‌گفت، خطاب به شهروندان آمریکایی گفت کافی نیست که فقط در دوران بحران با هم و در کنار هم باشیم. بخش مختصری از سخنرانی او به کانون‌های بحران اختصاص داشت، از جمله: ایران، کره شمالی و داعش. ترامپ اعلام کرد که از مبارزات مردم ایران حمایت می‌کند.

۳۱ ژانویه، واشنگتن: دونالد ترامپ هنگام ایراد نخستین سخنرانی‌اش درباره «وضعیت ایالات متحده» در کنگره آمریکا

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی سالانه خود درباره «وضعیت ایالات متحده» از دو جناح دموکرات و جمهوری‌خواه خواست که اختلافاتشان را کنار بگذارند و به رأی‌دهندگان خدمت کنند. به گفته ترامپ «وضعیت ایالات متحده» خوب است، به این دلیل که مردم آمریکا قدرتمندند. به گفته رئیس جمهور آمریکا وضع بازار کار بهتر شده و دستمزدها هم رو به افزایش است:

«آمریکا بالاخره به چند دهه معاملات تجاری ناعادلانه‌ای که رفاه ما را قربانی کرده بود و باعث از بین رفتن اشتغال، شرکت‌ها و ثروت ما شده بود، پایان داد. دوران تسلیم اقتصادی به پایان رسیده است.»

 ترامپ از کنگره خواست زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای بهبود زیرساخت‌های اقتصادی را فراهم آورد. رئیس جمهور آمریکا همچنین خواهان افزایش بودجه دفاعی ایالات متحده برای نوسازی تسلیحات هسته‌ای شد. ترامپ فقط به مسائل و بحران‌های‌ داخلی بسنده نکرد. او به ایران، کره شمالی و داعش در خاورمیانه هم اشاره کرد:

  • ایران

ترامپ نارضایتی عمومی از نظام ولایی را به برجام مرتبط کرد:

«وقتی مردم ایران علیه جرائم دیکتاتوری فاسد خود قیام کردند من ساکت نماندم. آمریکا از مردم ایران در مبارزه شجاعانه آنها برای آزادی حمایت می‌کند. من از کنگره می‌خواهم به ایرادهای اساسی توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران رسیدگی کند.»

  • کره شمالی

ترامپ درباره کره شمالی گفت که اشتباهات دولت‌های قبلی را تکرار نمی‌کند:

«بی‌اعتنایی و امتیاز دادن تنها به ستیزه‌جویی و اقدامات تحریک‌آمیز منجر می‌شود. من اشتباه دولت‌های قبلی که ما را در این وضعیت خطرناک قرار داده تکرار نخواهم کرد.»

  • داعش

ترامپ اطمینان داد که تا پایان کار گروه «دولت اسلامی» و شکست آن‌ها در خاورمیانه از پای ننشیند:

«سال قبل قول از بین بردن داعش را داده بودم، با گذشت یک سال، اکنون افتخار می‌کنم که تقریبا صدرصد مناطقی که در دست این گروه در سوریه و عراق  بود، آزاد کردیم، اما هنوز کار زیادی باید انجام بشود. ما به جنگ تا زمانی که داعش شکست بخورد ادامه خواهیم داد.»

  • گوانتانامو:

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد به وزیر دفاع دستور داده است با بازبینی در سیاست بازداشت‌های نظامی، بازداشتگاه گوانتانامو را تعطیل نکند.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، نوامبر ۲۰۱۶ وعده داده بود که ممکن است تا پایان دوران ریاست جمهوری‌اش شمار دیگری از زندانیان گوانتانامو را آزاد یا به کشور دیگری منتقل کند. ترامپ اما در آن زمان با آزادی زندانیان گوانتانامو و تعطیل این بازداشتگاه مخالفت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.