ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده شاکیان سعید طوسی خواهان پیگیری مجلس شدند

محمود صادقی، نماینده تهران خبر داده که پدران شاکیان قاری محبوب رهبر که با اعمال نفوذ از کودک‌آزاری تبرئه شده با گروهی از نمایندگان مجلس دیدار کرده‌اند.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با روزنامه شرق چاپ تهران خبر داده است که خانواده تعدادی از شاکیان سعید طوسی قاری مشهور قرآن و متهم به آزار جنسی گروهی از شاگردانش به او و به ۱۵ نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرای مجلس شورای اسلامی نامه نوشته بودند. علاوه بر این پدران دو تن از شاکیان هم با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و معاون پارلمانی قوه قضائیه و معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی دیدار کرده‌اند. آن‌ها خواستار رسیدگی به پرونده کودک‌آزاری سعیدی طوسی شده‌اند.

سعید طوسی، قاری محبوب خامنه‌ای (عکس: آرشیو)

محمود صادقی به روزنامه شرق گفته است:

«دو هفته پیش خانواده‌ها تماس گرفتند که دادگاه کیفری تجدید نظر رأی صادر کرده. حیران و متعجب بودند. پیگیری کردیم و دیدیم که پرونده در شعبه نبود اما جالب اینکه رأی صادر شده بود.»

سعید طوسی اتهام تعرض جنسی به قاریان نوخط را تکذیب کرده. او در گفت‌و‌گو با «انصاف‌نیوز» محمود صادقی را به دروغگویی متهم کرده بود. طوسی در همان حال صدور حکم تبرئه را تأیید کرده و گفته این حکم به وکیل او نیز ابلاغ شده است.

رسانه‌های داخلی اعلام کرده بودند تعداد شاکیان پرونده سعید طوسی بیش از ۱۰ نفر بوده اما برخی شکایت نکرده و گفته‌اند که «در دادگاه به عنوان شاهد حضور خواهند یافت.»

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس می‌گوید بسیاری از خانواده‌های شاکیان سعید طوسی «از روی شرم و حیا» از پیگیری پرونده صرف‌نظر کرده‌اند.

ناصر مکارم شیرازی، روحانی بانفوذ شیعه از بازتاب رسانه‌ای پرونده کودک‌آزاری سعید طوسی ناخشنود بود. او این پرونده را حاصل «شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی» خوانده و از پوشش خبری آن در رسانه‌های داخلی انتقاد کرده بود.

دادگاه تجدبد نظر در حکم تبرئه سعید طوسی اعلام کرده که «شوخی‌های رکیک و زننده و بیان مطالب غیراخلاقی و حتی ماساژ دادن و ملاعبه، از ارکان متشکله بزه محسوب نمی‌شود.» یک کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با زمانه، ایرادهای حقوقی بر این حکم را یادآوری کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.