ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: بازدید نمایندگان از زندان‌ها ادامه می‌یابد

به گفته محمد کاظمی هیات مربوطه در این باره تصمیم گرفته است در استان‌هایی که تعداد بازداشتی‌ها هنوز قابل توجه است، حتما از زندان‌ها بازدید داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت قرار است بازدید نمایندگان مجلس از زندان‌ها ادامه داشته باشد. محمد کاظمی روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «هیات مربوطه در این باره تصمیم گرفته که در استان‌هایی که تعداد بازداشتی‌ها هنوز قابل توجه است، حتما از زندان‌ها بازدید داشته باشد.»

عکس از آرشیو

طرح درخواست بازدید از زندان‎ها به دنبال بازداشت‎های گسترده پس از اعتراضات سراسری دی ماه در بیش از ۱۰۰ شهر ایران مطرح شد. به گفته مقامات رسمی بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر به دنبال این اعتراضات بازداشت شدند و دست‎کم ۲۵ نفر کشته شدند. شماری از بازداشت‌شدگان از جمله سینا قنبری، وحید حیدری و سارو قهرمانی نیز در بازداشتگاه‎ها جان باختند. قوه قضاییه مرگ دو نفر اول را خودکشی اعلام کرد و در مورد سارو قهرمانی اطلاع‎رسانی خاصی صورت نگرفت.

درخواست بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین اما با فاصله‎ای ۲۰ روزه پذیرفته شد و در نهایت روز سه‎شنبه دهم بهمن، این بازدید در دو ساعت انجام شد.

محمد کاظمی در گفت‎وگوی خود با ایسنا، ضمن اشاره به این بازدید با انتقاد از تاخیر انجام گرفته در انجام آن گفت: «اگر این بازدید زودتر انجام می‌شد خیلی بهتر بود. هماهنگی‌ها برای بازدید از زندان اوین زمان‌بر بود ولی در همان اوایل که اعتراضات مردمی آغاز شد از مقامات مسئول قوه قضاییه درخواست کردیم که زمینه بازدید را فراهم سازند.»

به گفته کاظمی هماهنگی‌ها به طول انجامید اما «در مجموع این بازدید مفید و موثر بود و اثر مثبتی گذاشت.»

محمدعلی فتحی، دیگر نماینده مجلس در هیات بازدید از اوین اما گفته است: «توقع ما این بود که بتوانیم با همه زندانیان ملاقات داشته باشیم اما متاسفانه بر اساس وقت و شرایطی که تنظیم شده بود احساس کردیم حضور بیشترمان در زندان عایدی ندارد.»

  • بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.