ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشکی ۹۰ درصد تالاب‌های تهران منشاء‌ گرد و غبار پایتخت

یک مقام وزارت کشاورزی عامل خشکی تالاب‌های صالحیه و الله‌‌آباد در غرب تهران و در جنوب دشت قزوین را زهکشی وزارت جهاد کشاورزی در چندین سال گذشته دانست.

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست می‌گوید تنها ۱۰ درصد از تالاب‌های تالاب‌های صالحیه و الله آباد در جنوب تهران آب دارند. مسعود باقرزاده کریمی خشک شدن این تالاب‌ها را منشاء‌ گرد و غبار پایتخت دانست.

تالاب الله‌آباد

این مقام سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، از بین رفت تالاب‌های پیرامون تهران را تهدید بزرگ برای پایتخت خواند.

او عامل خشکی تالاب‌های صالحیه و الله‌‌آباد در غرب تهران و در جنوب دشت قزوین را زهکشی وزارت جهاد کشاورزی در چندین سال گذشته دانست.

بخش بزرگی از تالاب‌های تهران از جمله تالاب بند علی خان، تالاب مروه دریاجه نمک و قم در جنوب این شهر قرار دارند. به علت بیابانی بودن و خشکی مناطق جنوبی تهران، با از بین رفتن تالاب‌های این حوزه، آنها به کانون گرد و غبار بدل می‌شوند.

مرکز امور تالاب‌های دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرده بود که  ۶۷ درصد مساحت تالاب‌های خشک شده است. در مجموع بیش از دو میلیون هکتار از مجموع سه میلیون هکتار مساحت تالاب‌های ایران رفته.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.