ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۳۴ کارگر نیشکر هفت تپه - اعتصاب ادامه دارد

با آغاز دور تازه اعتصاب کارگران هفت تپه، منابع داخلی خبر داده‌اند که ۲۳ تن از کارگران بازداشتی، با دستبند و پابند به دادگستری شوش منتقل شده‌اند.

در پی اعتصاب مجدد کارگران نیشکر هفت‌ تپه، نیروهای امنیتی ده‌ها تن از کارگران معترض را بازداشت کرده‌اند.

تظاهرات کارگران هفت‌تپه/ عکس از آرشیو

کانال تلگرامی‌ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه نوشته در جریان یورش نیروهای امنیتی ۳۴ تن از کارگران بخش تولید کشاورزی کارخانه بازداشت شده‌اند.

بنابر این گزارش بازداشتی ها ابتدا به پاسگاه هفت تپه منتقل شدند و سپس به پلیس امنیت شوش تحویل داده‌ شده‌اند.

کمپین نه به زندان نه به اعدام خبر داده که ۲۳ تن از کارگران بازداشتی با دستبند و پابند از پاسگاه هفت تپه به دادگستری شوش منتقل شده‌اند.

در آخرین تحولات سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده تجمع کارگران معترض همچنان در محوطه کارخانه ادامه دارد. این کارگران خواهان آزادی بازداشت‌شدگانند.

نام شماری از نمایندگان کارگران از جمله اسماعیل بخشی، کرامت پام، رحیم بساک و رمضان علیپور نیز در میان بازداشتی‌ها به چشم می‌خورد.

چندی پیش سندیکای شرکت واحد ویدیو از سخنرانی اسماعیل بخشی در جمع کارگران اعتصابی را منتشر کرد که خبرساز شد. در این ویدیو او با تعیین ضرب الاجل به مدیریت کارخانه هشدار داد در صورتی که به وعده‌هایشان عمل نکنند، کارگران مدیریت کارخانه را دست می‌گیرند.

کارگران نیشکر هفت تپه ماه‌هاست که نسبت به به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان معترضند. این کارگران می‌گویند که حقوق‌ ماه‌های اخیر آنها به طور کامل پرداخت نشده است. پاداش و بهره‌های سال‌های ۹۴ و ۹۵ به همراه ۸ ماه حق بن سال ۹۵ نیز از مطالبات معوقه این کارگران است.

روز گذشته سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه در کانال تلگرامی‌اش از فضای امنیتی در این کارخانه خبر داده بود. این در حالی است که مدیریت کارخانه نیشکر هفت‌تپه در توضیحاتی که به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) ارسال کرد، مدعی شد که «بخش عمده حقوق آبان ماه کارکنان زحمتکش شرکت پرداخت شده است و طی روزهای آینده پرداخت حقوق ابان ماه به طور کامل انجام می‌شود. همچنین طبق مصوبه هیئت مدیره پس از پرداخت کامل حقوق آبان ماه، فیش‌های حقوقی آذرماه بین پرسنل توزیع می‌شود تا مقوله به روز رسانی حقوق به طور کامل انجام شود.»

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه چهارشنبه ۱۱ بهمن نیز اعلام کرده بود که کارگران بخش کشاورزی دروازه ورود و خروج شمالی کارخانه را بسته‌اند. علاوه بر کارگران نیشکر هفت‌تپه رانندگان تراکتورهای استیجاری نیز تراکتورهای خود را مقابل درب ورودی پارک کردند و جلوی ورود و خروج را سد کردند.

نیشکر هفت‌تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در ایران است که نیم قرن از تأسیس آن می‌گذرد. این شرکت در اسفند ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان تاکنون‌ با مشکلات اقتصادی مواجه شده و نمی‌تواند دستمزد کارکنان و کارگرانش را به موقع بپردازد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    با وجود نشکیلات کارگری همچون نیشکر هفت تپه و سندیکای رانندگان واخد تهران و خبازان سندج و فولاد اهواز و اصفهان و کارگان عسلویه دیگر تشکیلات و اعتراضات کارگی در ایران و با وجود دلاورانی همچون رضا شهابی و اسماعیل بخشی و نجاتی و ابراهیم زاده و دیگر رهبران کارگری ایران و با وجود وکلای بر جسته ای همچون خانم نسرین ستوده و سلطانی و و نجفی و این مبارزان و تلاش گران جنبش اخیر مردم ایران نیاز به رهبران خود خواسته پیرو خط امام همچون موسوی و کروبی که خود در سرکوب کار گران و کشتار های دهه 60فعالانه شرکت داشته اند و شریک جنایت هستند و رضا شاه چوچک و مضحکه که با پول های چپاوول شده دوران پدر به حیات خود ادامه می دهد و یا خانم رجوی که حاضر به برداشت لچک نیست نیاز ندارند . مردم ایران در دو انقلاب گدشته یعنی مشورطه و بعد انقلاب 57 با ناکامی مواجه شدند در انقلاب مشروطه رضا قلدر بی سواد از راه رسید و با کمک بیگانه تمام دست آورد های مردم را به یغما برد و آن را به نابودی کشید تا جای که مردم ایران مجبور شدند برای بر اندازی خاندان پهلوی زندان و شکنجه و اعدام را تحمل کنند و لی موفق شدند این خاندان فساد و چپاول گر و مستبد را از قدرت به زیر بکشند و انقلاب 57 را رقم بزنند ولی اینبار نیز ملی مذهبی ها ی همچون بازرگان و یزدی همدست آخوند ها با همکاری های پشت پرده آمریکا انقلاب مردم را سر بریدند و کشتار ها کردند تا بداینجا رسید اینبار نیز مردم به خیابان آمده اند تا حکومت اسلامی را سر نگون کنند اما باز هم مشتی مفت خور همچون رضا پهلوی و موسوی *** و کروبی **همراه با رسانه های بیگانه همچون همین رادیو زمانه و تبلیغات گسترده تلاش می کنند رهبران خود خوانده برای جنبش مردم بسازند .و این کار مردم را دشوار تر می کند .این مردم مجبور هستند در چندین جبهه بجنگند از بنی صدر و ملی مذهبی ها و از توده ای و اکثریتی همدست آخوند و پاسدار و رضا مورد حمایت پنتاگون و اصلاح طلبان حاضر و مهیا در کنار فاشیست ها و دست راستی های غربی و مریم لچک به سر مورد حمایت عربستان و اسرائیل

  • دستبند

    دعوت به شرکت در انتخابات نمایشی حکومت، واقعا مضحکه است، اینکه رای سلبی بدهید تا رئیسی به دولت تدارکچی نرسد و مثلا حسن روحانی شیاد بشود که گروه متشکل از دزدترین و ناجوانمرترین اولگارشی ضد فقرا اخرین فرصتهای فقرزدایی در ایران نابود کند و منابع ثورت ملی تارج و جراج کند به دزدان داخلی و خارجی! ضرباتی که گروه حسن روحانی و اصلاح طلبان کذایی به مردم می زنند به مراتب بیشتر است و بیشتر عمر دیکتاتوری افزایش می دهد و متاسفانه نقاب دموکراتیک برای نظام دیکتاتوری فراهم میکند. متاسافنه هنوز هم علی رغم برافتادن نقاب تزویر و ماهیت ضد مردمی امثال گروه حسن روحانی و اصلاح طلبان کذایی، این روشنقکرنماهای خراج نشین حاضر نیستند اعتراف به اشتباهشان کنند و معذرت بخواهند از اینکه میلیون ها نفر فریب دادن! البته مبارزه مدنی مثل دختران خیبان انقلاب علیه حجاب اجباری تاکتیک ارزش مندی است که می تواند تاثیر گذار باشد در شکستن تابوها و خفقان تحمیلی و دادن جرات اعتراض هدفمند سیاسی و حقوق بشری به عموم مردم یعنی اینکه مردم را ریسک پذیر کند و این قدر ترسو نباشند که حتی جرات اندکی هزنیه برای رسیدن به عدالت و دموکراسی نداشته باشند!، و حتی به نظرم مبارزه این دختران خیابان انقلاب به مراتب اصیل تر از اعتراض- اعتصاب های معیشتی-دستمزدی کارگران است. چون این کاررگان معترض برای مبارزه سیاسی با دیکتاتوری اعتصاب و اعتراض نمی کنند! من باید حقیقت رک بگویم، هر چند عده ای خوششان نه آید. آزادی بیان هم همین است که حقیقت را به مردم گفت.

  • دستبند

    در ادعاهایی که اپوزیسیون خارج شین یم کند، (که ما اغلب جز حرافی و پز روشنفکری از آنها چیزی نمی بینم، و نمونه اش همین ادعای حمایت از اعتراض دی ماه بود، نه حت تظاهرات چندانی از میلیون نفر ایرانی خارج نشنی نیدیم! حتی پیشنهاد پیگرد قضایی عومال جنایتکار و آقازاده هایرانتخوار و دزد بیت المال داده شده، منسفانه به فراموشی سپردن همین اپوزیسوین پرمدعای خارچ نشین)! به هر روی یکی از روش های ادعایی مبارزه مسالمت امیز اعتصاب است. اما اعتصاب هدفمند برای مبارزهب ا دیکتاتوری باید باشد و از کرا انداختن منابع تامین ماشین سرکوب دیکتاتوری ماند اعتصابت کارکنان شکرت نفت در سال 1357 که واقعا ضربه نهایی و مهلک در فورپاشی نظام دیکتاتوری شاه داشت! اما شما دقت کنید به ماهیت و دلی اعتصاب ها. من سالها است احبار اعتراضات داخلی طیف فقرا و بویژه کارگران را به دقت بررسی می کنم، ماهیت تقریبا همه این اعتراضات معیشتی است و در پی کلاهبردرای صاحبان شرکتها (همان اولیگارشی وابسته به حاکمیت ) است و اینکه نهایت درخواستشان دادن دستمزدهای معوق است. دقت کنیدمن در رعایض بالا دارم به صراحت اشاره می کنم ماهیت اعتراضات کاررگی و اعتصبات، اصالتا حنبه مبارزه سیاسی ندارد مثلا مثل مبارزه طبقاتی سوسیالیستیها نیست و مثلا دارای دیالکیتک مبارزه طبقاتی با سرمایه درای بهر کش ضد بشری ینست!!، این اپوزیسوین خارج و داخل است که در تبلیغاتشان این اعتراضات و اعتصاب رنگ سیاسی دورغین می دهند. این اعتراضات کارگران با دادن دستمزدها معوق و چند امتیاز سطحی به راحتی تمام می شود! من می گویم اپوزیسیون روی اسب پا شکسته قمار می زنند. مبارزه واقعی ، اوردن نیورهای اصیل و با بینش سیاسی واقعا مبارز سیاسی است که هدفشان سرنگونی حکومت دیکتاتوری باشد. باز تاکید میکنم، راهبرد مبارزه براندازی، که همانا ایجاد هزنیه برای ادامه دیکتاتور ی است؛ مثلا همین موضوع مهم پیگرد قضایی جنایتکارن و دزدان حکومتی. یا پیگری تحرمی همه جانیه، اینها می توان دیکتاتوری مذهبی را فرو به پاشند.

  • Farid

    - ولایتی با افتخار به ادامه کمک های مالی به حزب الله گفت: «حزب الله توسط ایران تقویت شد». وی به نقل از دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «رمضان عبدالله شلح» گفت: «در جنگ غزه هم آقای رمضان گفته بود که از نان تا فشنگ را ایران به ما داد»!. وی با مخاطب قرار دادن مردم ایران که در تظاهرات اعتراضی اخیر شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» سر داده بودند آنها را «جاهل و مزدور» توصیف کرد!! و گفت: «این نهضت (حمایت از حزب الله و گروه‌های فلسطینی) که به فرموده رهبری آغاز شده، مبارک است و باید به دست جوانان ادامه پیدا کند». پیش‌تر موسسه بین‌المللی «دفاع از دموکراسی» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد ایران سالانه مبلغ 700 الی 800 میلیون دلار به شبه‌نظامیان حزب الله لبنان کمک مالی می‌کند. - شهرام جزایری ها در حال فرار از ایران هستند !شهرام جزایری می گوید، از اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور تبرئه شده است ! (مثل مرتضوی و طوسی و... ) و می خواهد از ایران برود. به گزارش خبرآنلاین، وی در پاسخ به این سئوال که قصد مهاجرت از ایران را دارید؟ گفت: باید برای کار اقتصادی ! از ایران بروم و تصمیم دارم کنار هتل آقای ترامپ یک برج با ارتفاع بلندتر بسازم(با میلیاردها پول دزدی)!!.