ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه برای بارورسازی ابرها اعلام آمادگی کرد

معاون پارلمانی سپاه سپاه پاسداران از خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز برای بارور کردن ابرها بر روی هواپیما خبر داده و گفته است که سپاه منتظر دستور دولت است.

معاون پارلمانی سپاه سپاه پاسداران از خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز برای بارور کردن ابرها بر روی هواپیما خبر داده و گفته است که سپاه منتظر دستور دولت است.

ایران برای پروژه‌های بارورسازی ابرها تنها دو فروند هواپیمای آنتونف ۲۶ در اختیار داشت که سال دیگر از دور خارج می‌شوند

میزان بارندگی در سال ۹۶ به کمترین حد خود در ۵۰ سال اخیر رسیده، خشکسالی درازمدت در ۹۰ درصد مساحت ایران ایران استمرار یافته و تأمین آب شرب و کشاورزی ایران در سال ۹۷ با تردیدهایی جدی مواجه شده است. مسئولان در ایران به تکاپو افتاده‌اند: ابتدا نماز باران و حالا تلاش دوباره برای بارورسازی ابرها. وزارت نیرو ۲۸ دی اعلام کرده بود که قصد دارد از هواپیماهای نیروی هوایی سپاه پاسداران برای بارورسازی ابرها استفاده کند.

محمدصالح جوکار، معاون پارلمانی سپاه دوشنبه ۱۶ بهمن به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از آمادگی سپاه برای بارورسازی ابرها خبر داده:

 «ما آمادگی خود را به دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم. طبیعتاً این کار باید بعد از هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط انجام شود.»

تاکنون روش‌های مرسوم برای بارورسازی ابرها در هیچ کشوری در جهان به طور قابل ‌توجهی میزان بارش را تغییر نداده است. رحیم میدانی، معاون وزارت نیرو گفته بود «باروری ابرها در بهترین شرایط ۱۵ درصد میزان بارش را افزایش می‌دهد اما همین مقدار بارش در برخی مناطق بسیار مؤثر است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.