ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله یک فرد ناشناس با سلاح سرد به نهاد ریاست جمهوری

یک فرد ۳۵ ساله که هویتش هنوز احراز نشده، از گیت اول ساختمان پاستور عبور کرد، اما با تیراندازی مأموران گیت دوم متوقف شد. او به بیمارستان منتقل شده.

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه از تیراندازی در نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور تهران خبر داده‌اند. فردی که هویت او احراز نشده قصد داشت با قمه وارد نهاد ریاست جمهوری شود.

۳۰ آبان ۹۶: تجمع گروهی از مالباختان موسسه مالی ولی عصر مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران

خبرگزاری فارس گزارش داده که صبح دوشنبه ۱۶ بهمن فردی قمه به دست قصد داشت وارد ساختمان پاستور شود. مأموران امنیتی به او اخطار دادند اما او توجه نکرد. سپس مأموران به ضرب گلوله او را مجروح کردند.

فرد مسلح به قمه موفق شده بود از گیت اول که بازرسی چندانی در آنجا انجام نمی‌شود، عبور کند. در گیت دوم اما مأموران او را با تیراندازی متوقف کرده‌اند.

محسن همدانی، معاون امنیتی استاندار تهران به خبرگزاری تسنیم گفته است:

«فردی در تلاش بود از گیت‌های نهاد ریاست‌جمهوری بگذرد که با اخطار نیروهای حفاظت نهاد مواجه شد. با تیراندازی مأموران حفاظت این فرد مصدوم شد و از ادامه مسیر خود بازماند.»

به گفته معاون امنیتی استاندار تهران مهاجم که یک مرد ۳۵ ساله است «با سلاح سرد به نیروهای حفاظت حمله کرده که این امر منجر به تیراندازی مأموران نهاد و مصدوم شدن فرد مهاجم از ناحیه پا می‌شود و او را از ادامه مسیر باز می‌دارد.»

هویت و انگیزه مهاجم اعلام نشده. به گفته معاون امنیتی استانداری تهران مأموران امنیتی‌ در تلاش‌اند هویت فرد مصدوم را شناسایی و علت اقدام او را جویا شوند.

نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از محل‌های تجمعات اعتراضی در ماه‌های گذشته بوده است. تجمع بازنشستگان ارتش در شهریور، تجمع خانواده زندانیان، تجمع زنان معترض، تجمع پرسنل درمانی بیمارستان‌‌ها، تجمع پرستاران، تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه و تجمع مالباختگان موسسات مالی فقط بخشی از تجمعات اعتراضی مکرر از شهریور سال جاری تاکنون مقابل نهاد ریاست جمهوری است.

ساختمان مجلس و آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ۱۷ خرداد سال جاری هدف دو حمله همزمان قرار گرفت. گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله به تهران را به عهده گرفته بود. در این حمله ۱۷ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

در آن زمان رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که سپاه پاسداران طرحی با هدف «ارتقای سطح تمهیدات امنیتی ساختمان پارلمان» تهیه کرده است.

پس از حمله به تهران، تدابیر حفاظتی و امنیتی نهاد ریاست جمهوری در تردد مراجعه‌کنندگان و وسایل نقلیه شدیدتر شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • asdasd

    مردم اینو بدونید هر کسی مردم رو به ناحق بکشه باید کشته بشه این محکم ترین راه در این کشور است و اینو بدونید جایگزینی نداره از اجرای این حکم نترسید چون اگر ایمان دارید سزاوار است از خدا بترسید نه از یه عده .............. اگر اینکار رو بکنید چنان ترسی ماموران و حکومتی ها رو در برمیگیره که التماس میکنن باهاشون خوش رفتار باشیم چرا ما باید بترسیم مگه ما چیکار کردیم همه جوره حق با ماست این ما مردمیم که حق داشتن میلیاردها دلار در حساب های بانکیمون رو داریم و باید داشته باشیم اصلا تو حساب هر ایرانی نباید کمتز از یک میلیارد تومن پول وجود داشته باشه ما باید سروری کنیم نه یه عده بی بته مردم بدونید اگر در راه درستی که هست قدم برندارید کم کم از بین میرین و میمیرین بعضیا جسمون کشته میشه و بعضیا روحشون