ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تائید و تکذیب‌های وزارت بهداشت: خودکشی ۹ تن در مناطق زلزله‌زده

معاون وزیر بهداشت ایران در میان همه تکذیب‌هایش نتوانسته وضعیت اجتماعی نامساعد را انکار کند. او از ادامه اجبار دوجنسیتی‌ها به جراحی تغییر جنسیت خبر داده است.

معاون وزیر بهداشت ایران همه‌چیز را تکذیب می‌کند: افزایش آمار خودکشی، خودکشی زلزله‌زدگان، مرگ یک کارتن خواب و سه کودک در مناطق زلزله‌زده و... تنها خبر ادامه اجبار دوجنسیتی‌ها به عمل جراحی تغییر جنسیت و مرگ و میر جاده‌ای را تائید می‌کند.

زلزله‌زدگان همچنان ناچارند در چادر زندگی کنند.

هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران دوشنبه ۱۶ بهمن خودکشی حداقل ۹ تن در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها ایازی آمار اقدام به خودکشی ۹۷ تن در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تکذیب کرد اما گفت: «اعداد و ارقامی که درباره اقدام به خودکشی در این مناطق وجود دارد شاید کمتر از ۱۰ درصد این عدد باشد».

پیش از این شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی از اقدام به خودکشی ۹۷ تن از زلزله‌زدگان در ثلاث باباجانی و دیگر مناطق زلزله‌زده داده بود.

نادری گفته بود که زلزله‌زدگان فاقد لوازم گرمایشی و امکانات بهداشتی‌ هستند و بسیاری از آنان دچار افسردگی و ناامیدی شده‌اند.

معاون وزیر بهداشت نیز تائید کرد: «وضعیت مردم از جهت اسکان شرایط خوبی نیست» و گفت: «یک سوم مردم هنوز در چادر زندگی می‌کنند».

با این حال او کشته شدن حداقل سه کودک در مناطق زلزله‌زده بر اثر سرمازدگی را هم تکذیب کرد: وزارت بهداشت گزارشی دال بر اینکه کسی از زلزله زدگان کرمانشاه به دلیل برودت هوا فوت کرده باشد، ندارد.

او همچنین در واکنش به خبر فوت یک کارتن خواب در تهران مدعی شد: «امسال هیچ فوتی بین کارتن‌خواب‌ها نداشته و فقط یک مورد فوتی وجود داشت که آن هم فرد خودش را از جای بلندی پرتاب کرده بود.»

شیوع افسردگی بالا است

معاون وزیر بهداشت  در ادامه تکدیبیه‌هایش  با بیان اینکه « آمار وزارت بهداشت چنین چیزی را نشان نمی‌دهد»، افزایش فراینده آمار خودکشی را «نادرست» خواند اما شیوع افسردگی را تائید کرد.

ایازی گفت: شیوع افسردگی در جامعه ایران وضعیت خوبی ندارد و نشانه‌های از وجود اختلالات روانی در بخشی از جامعه وجود دارد

به گفته او  ۱۶ درصد از زنان و۱۲ درصد مردان نشانه‌ای از افسردگی دارند. نتایج آخرین پیمایش سلامت روان در ایران که ۵ سال قبل انجام شد، نشان می‌دهد ۲۶.۵ درصد زنان و ۲۰.۸ درصد مردان ۱۵ تا ۶۴ ساله به یکی از اختلالات روانپزشکی مبتلا هستند.

گزارش سازمان پزشکی قانونی نیز بیانگر خودکشی ۶ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر است. رئیس سازمان پزشکی قانونی جمهوری اسلامی آمار خودکشی در ایران به نسبت میانگین جهانی را «بسیار پائین» دانسته است.

ایازی بخشی از شیوع افسردگی در ایران را ناشی از وضعیت اقتصادی دانست و گفت: ایجاد نشاط اجتماعی نیازمند ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی است.

هر یک ساعت ۲ تن در جاده‌ها می‌میرند

معاون وزیر بهداشت بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند، افزایش نزاع خیابانی در ایران را «نگران‌کننده» خواند.

او گفت: «آمار نزاع‌های خیابانی بالاترین جرمی است که در ایران اتفاق می‌افتد». پیش از این قوه قضائیه نیز نزاع‌های خیابانی را بیشترین عامل تشکیل پرونده قضائی اعلام کرده بود.

ایازی همچنین آمار مرگ و میر ناشی از تصادف‌های جاده‌ای را بالا دانست. به گفته او تصادف سالانه موجب فوت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در ایران می‌شود.

او آمار مصدومان سانحه رانندگی در سالجاری را ۳۳۳ هزار تن اعلام کرد. به استناد سخنان ایازی هر یک ساعت دست‌کم دو تن در جاده‌های ایران جان خود را از دست می‌دهند و روزانه بیش از ۹۱۲ تن مصدوم می‌شوند.

ادامه عمل جراحی تراجنسیتی

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود از ادامه آنچه که «درمان دو جنسیتی‌ها» در ایران خواند، خبر داد.

او همانند دیگر مقام‌های دولتی تراجنسیتی‌ها را «مبتلایان به اختلال دوجنسیتی» و «بیمار» نامید و گفت: وزارت بهداشت در حال تهیه گزارشی از وضعیت دوجنسیتی‌ها است.

در باره وضعیت تراجنسیتی‌ها در ایران بیشتر بخوانید: جنسیتی گمشده: تراجنسیتی‌های ایران و تلاش برای یافتن رسمیت

به گفته ایازی در این گزارش «خدمات درمانی مورد نیاز برای تغییر جنسیت» این گروه از جامعه نیز بررسی خواهد شد.

او با بیان اینکه «این افراد تحت پوشش بیمه نیستند»، از «خیرین» خواست که «کمک کنند تا به آنها خدمات ارائه دهیم».

اجبار تراجنسیتی‌ها به عمل تغییر جنسیت در ایران پیش از این با اعتراض شدید گروه‌های فعال حقوق بشری و ال‌جی‌بی‌تی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.