ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاپ فرانسیس به اردوغان نماد صلح اهدا کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات کرد. پاپ در این دیدار به اردوغان یک مدال فرشته صلح اهدا کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان ملاقات کرد. پاپ در این دیدار به اردوغان یک مدال فرشته صلح اهدا کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان

این دیدار دوشنبه ۵ فوریه / ۱۶ بهمن انجام شد و پاپ به‌هنگام اهدای این مدال برنز حدود ۲۰ سانتی‌متری گفت: «این یک فرشته صلح است که دیو جنگ را خفه می‌کند.»

به‌گفته پاپ این مدال نماد «جهان بر پایه صلح و عدالت است.»

رجب طیب اردوغان نیز به نوبه خود چشم‌اندازی از استانبول را که کلیسای ایا صوفیه و مسجد سلطان احمد را نشان می‌داد به پاپ اهدا کرد.

سفر اردوغان به واتیکان در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه از روز شنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی حملات نظامی خود را به شمال سوریه علیه «یگان‌های مدافع خلق»، نیروی نظامی کردهای سوریه، آغاز کرده است.

اردوغان تاکنون با مخالفانِ این حمله با سرسختی مقابله کرده است. از آغاز این حملات تاکنون ۵۷۳ نفر از کسانی که به این حمله اعتراض و علیه آن در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی منتشر کردند در ترکیه بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ha

    نفرین و ننگ بر این کشیش که در میانمار و ترکیه بر روی خون و جنازه های مردم نشست و سکوت کرد سکوتی مرگبار و نفرین بر اردوغان Erdoğan'a ölüm

  • کارو

    از وارث تاج و تخت کشیشان خون آشام قرون وسطا، و نگهبان کاخ و قصری که از اساس برای انکیزیسیون و شکنجه ساخته شد، بیش از این انتظار نمی رود. میراثدار انکیزیسیون، با یک «بت» از سلطان عثمانی و وارث تاج و تخت خون و آشامان قرون وسطای اسلامی تقدیر می کند و سلطان داعشی کراواتی هم با یک «تصویر» پاسخ محبتش را می دهد! بت و تصویر، دو ابژۀ حرام در دو دین، که برای ابراز عشق از آن ها لغو تحریم می شود. این مغازله و بده بستان عاشقانه میان دو نمایندۀ جنگ های صلیبی مدرن، آواری است بر سر خلق کورد و ایضاً در آینده هر خلق دیگری که در هر جای جهان بخواهد همچون امروز کوردهای از حقوق انسانیش دفاع کند. کشتار خلقی توسط مدعیان نیابت محمد و عیسا، در برابر چشمان هیز رسانه ها و خبرگزاری های کور و کر جهان صورت می گیرد و صدایی هم از کسی برنمی خیزد. مدال صلح برای اردوغان! مدال صلح برای پاپ! و کوردها و فلسطینی ها و دیگر خلق های ستمکش جهان هم در برابر لقب «تروریست» می گیرند! اگر زندگی معنایی داشته باشد، آن معنا از مبارزه علیه چنین جهان وارونه ای بدست می آید.