ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفير بريتانیا در تهران: علی لاريجانی تمايل دارد فضای بين ايران و بريتانيا پرتنش باشد

<p>دامينيک چيلکات، سفير پيشين بريتانيا در تهران پس از بازگشت به لندن گفت علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران و علاء&zwnj;الدين بروجردی، نماينده مجلس &quot;تمايل دارند روابط بين ايران و بريتانيا پرتنش باشد.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>چليکات روز جمعه دوم دسامبر ۲۰۱۱ (۱۱ آذر ۱۳۹۰) به شبکه اسکای&zwnj;نيوز گفت: &quot;لاريجانی و بروجردی می&zwnj;خواهند موقعيت خود را در حکومت ايران محکم کنند. يکی از راه&zwnj;های تحکيم اين موقعيت، انتقاد از بريتانيا است.&quot;</p> <p>علی لاريجانی و علاءالدين بروجردی از کاهش سطح روابط ايران با بريتانيا دفاع و اعلام کرده&zwnj;اند &quot;اين آغاز راه برخورد با انگليس&quot; است.</p> <p>نمايندگان مجلس ايران دوم آذر ۱۳۹۰ طرح کاهش رابطه با بريتانيا را تصويب کردند و شورای نگهبان نيز اين طرح را تأييد کرد.</p> <p>بر اساس اين طرح سطح روابط ايران با بريتانيا از سطح سفير به سطح کاردار کاهش پيدا می&zwnj;کند. ايران اين تصميم را در واکنش به تحريم&zwnj;های تازه بریتانيا گرفته است.</p> <blockquote> <p>دامينيک چيلکات: ايران جايی نيست که حمله&zwnj;ای به صورت خودجوش شروع شود و با حمله به سفارت کشوری خارجی ادامه پيدا کند. اين&zwnj;گونه حرکت&zwnj;ها تنها با آگاهی و پشتبانی حکومت شدنی است</p> </blockquote> <p>بريتانيا ۳۰ آبان اعلام کرد بانک مرکزی و موسسات مالی ايران را تحريم می&zwnj;کند. اين تحريم در واکنش به گزارش اخير آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی است که ايران را وجود ابعاد نظامی در برنامه اتمی&zwnj;اش متهم کرده است.</p> <p>دامينيک چيلکات همچنين گفته است: &quot;ايران جايی نيست که حمله&zwnj;ای به صورت خودجوش شروع شود و با حمله به سفارت کشوری خارجی ادامه پيدا کند. اين&zwnj;گونه حرکت&zwnj;ها تنها با آگاهی و پشتیبانی حکومت شدنی است.&quot;</p> <p>سفير پيشين بریتانيا در تهران افزود: &quot;ما پيش از اين تجربه&zwnj;های زيادی درباره تجمع مقابل سفارت&zwnj;مان داشتيم و می&zwnj;دانستيم که بايد منتظر چه چيزی باشيم اما اين بار پليس کنار کشيد.&quot;</p> <p>چليکات گفت: &quot;در گذشته پليس تظاهرکنندگان را متفرق می&zwnj;کرد و مطمئن می&zwnj;شد که آن&zwnj;ها وارد سفارت نمی&zwnj;شوند اما اين بار حدود يک ساعت پس از شروع تظاهرات، پليس عقب کشيد و معترضان وارد سفارت شدند.&quot;</p> <p>با بالاگرفتن تنش بین ایران و بریتانیا، روز سه&zwnj;شنبه هشتم آذرماه، سفارت بريتانيا در خيابان فردوسی تهران و مرکز فرهنگی و اقامتگاه ديپلماتيک بريتانيا در باغ قلهک مورد حمله گروهی از معترضان به سياست&zwnj;&zwnj;های لندن قرار گرفت.</p> <p>بریتانيا در واکنش به اين اقدام معترضان، سفارت ايران را لندن تعطيل و ديپلمات&zwnj;های اين کشور را از بريتانيا اخراج کرد اما گفته است این تصمیم به معنای قطع کامل روابط با ایران نیست.</p> <p>ایران و بریتانیا در شش دهه گذشته روابط پر فراز و نشیبی را پشت سرگذاشته&zwnj;اند. این دو کشور در دوره ریاست&zwnj;جمهوری محمد خاتمی، سطح روابط خود را ارتقا دادند و سفیر مبادله کردند.</p> <p>با این حال از دو سال پیش و با اصرار ایران بر ادامه برنامه اتمی&zwnj;اش، روابط این دو کشور رو به سردی و تنش گذاشت.</p> <p>&nbsp;</p>

دامينيک چيلکات، سفير پيشين بريتانيا در تهران پس از بازگشت به لندن گفت علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران و علاء‌الدين بروجردی، نماينده مجلس "تمايل دارند روابط بين ايران و بريتانيا پرتنش باشد."

چليکات روز جمعه دوم دسامبر ۲۰۱۱ (۱۱ آذر ۱۳۹۰) به شبکه اسکای‌نيوز گفت: "لاريجانی و بروجردی می‌خواهند موقعيت خود را در حکومت ايران محکم کنند. يکی از راه‌های تحکيم اين موقعيت، انتقاد از بريتانيا است."

علی لاريجانی و علاءالدين بروجردی از کاهش سطح روابط ايران با بريتانيا دفاع و اعلام کرده‌اند "اين آغاز راه برخورد با انگليس" است.

نمايندگان مجلس ايران دوم آذر ۱۳۹۰ طرح کاهش رابطه با بريتانيا را تصويب کردند و شورای نگهبان نيز اين طرح را تأييد کرد.

بر اساس اين طرح سطح روابط ايران با بريتانيا از سطح سفير به سطح کاردار کاهش پيدا می‌کند. ايران اين تصميم را در واکنش به تحريم‌های تازه بریتانيا گرفته است.

دامينيک چيلکات: ايران جايی نيست که حمله‌ای به صورت خودجوش شروع شود و با حمله به سفارت کشوری خارجی ادامه پيدا کند. اين‌گونه حرکت‌ها تنها با آگاهی و پشتبانی حکومت شدنی است

بريتانيا ۳۰ آبان اعلام کرد بانک مرکزی و موسسات مالی ايران را تحريم می‌کند. اين تحريم در واکنش به گزارش اخير آژانس بين‌المللی انرژی اتمی است که ايران را وجود ابعاد نظامی در برنامه اتمی‌اش متهم کرده است.

دامينيک چيلکات همچنين گفته است: "ايران جايی نيست که حمله‌ای به صورت خودجوش شروع شود و با حمله به سفارت کشوری خارجی ادامه پيدا کند. اين‌گونه حرکت‌ها تنها با آگاهی و پشتیبانی حکومت شدنی است."

سفير پيشين بریتانيا در تهران افزود: "ما پيش از اين تجربه‌های زيادی درباره تجمع مقابل سفارت‌مان داشتيم و می‌دانستيم که بايد منتظر چه چيزی باشيم اما اين بار پليس کنار کشيد."

چليکات گفت: "در گذشته پليس تظاهرکنندگان را متفرق می‌کرد و مطمئن می‌شد که آن‌ها وارد سفارت نمی‌شوند اما اين بار حدود يک ساعت پس از شروع تظاهرات، پليس عقب کشيد و معترضان وارد سفارت شدند."

با بالاگرفتن تنش بین ایران و بریتانیا، روز سه‌شنبه هشتم آذرماه، سفارت بريتانيا در خيابان فردوسی تهران و مرکز فرهنگی و اقامتگاه ديپلماتيک بريتانيا در باغ قلهک مورد حمله گروهی از معترضان به سياست‌‌های لندن قرار گرفت.

بریتانيا در واکنش به اين اقدام معترضان، سفارت ايران را لندن تعطيل و ديپلمات‌های اين کشور را از بريتانيا اخراج کرد اما گفته است این تصمیم به معنای قطع کامل روابط با ایران نیست.

ایران و بریتانیا در شش دهه گذشته روابط پر فراز و نشیبی را پشت سرگذاشته‌اند. این دو کشور در دوره ریاست‌جمهوری محمد خاتمی، سطح روابط خود را ارتقا دادند و سفیر مبادله کردند.

با این حال از دو سال پیش و با اصرار ایران بر ادامه برنامه اتمی‌اش، روابط این دو کشور رو به سردی و تنش گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    برادر مهمانmansour piry khanghah بازهم که در دفاع از خليفه شعار مرگ بر و زنده باد دادي؟!.... اين حکومت بلايي به مملکت در آورد که هيچ امپرياليستي نمي توانست بکند!.. باز هم زنده باد روسيه و چين برادر ؟ !

  • کاربر مهمان

    <p>گروه عراقي حکومت کنترل ايران و عراق را بر عهده گرفته اند.. بزودي هم برادر ديگر لاریجانی ريس جمهور و يا نخست وزير ميشود تا حکومت فاميلي کامل شود!!</p>

  • آزاده

    اين خيلي تاسف بر انگيزه كه انگليس براي خوش آمد اسراييل دست به تحريم بانك مركزي ايران و شاهرگ حياتي ارتزاق ملت ايران زده در واقع بعضي از كشور هاي اتحاديه اروپا به خاطر يك اتهام اثبات نشده سلاح اتمي و تنها براي خوش رقصي و خوش آمد اسراييل است كه در واقع شروع كننده اين تنش بودند چون بعد از اقدام غير انساني آنها براي در مضيقه قرار دادن اقتصاد ملت ايران بود كه ايران سطح روابط را كاهش داد و اين خيلي مسخره است كه كسي بخواهد اين مسئله را شخصي كند و ان را كينه توزي هاي آقاي لاريجاني و آن آقاي ديگر بداند...آيا واقعا دوستي و روابط با كشور داراي سلاح اتميو اشغالگر و جنايت كاري مانند اسراييل كه حتي خبر نگار بي طرف ايتاليايي اوريانا فالاچي سال ها پيش با نشان دادن عكس هاي قربانيان جنايت هاي ارتش اسراييل به شارون گفت شما يك فاجعه هستيد ارزش اين را دارد كه پا رو گلوي شريان حيات اقتصاد ملت ايران بگذاريد؟!

  • ایراندوست

    همکاری و روابط انگلیسی‌ها و عمامیون در تاریخ ایران، دوستانه، عمیق و پیچیده است زیرا بدلیل نفوذ تشکیلات ماسونی انگلیس با حقوق بگیران روحانی آن در ایران و پیوندی که از زمان سلسله قاجار تاکنون وجود داشته و تشکیلات مرموز حجتیه که امروزه مشتقات و انشعابات آن در سپاه، ارتش، اطلاعات و نهادهای دیگر قدرت، نقش آفرینی میکنند، اینگونه رفتارهای ناهنجار سیاسی و سناریو‌ها، نمایشی و فریب‌دهنده است. اینکه افرادی چون لاریجانی در پشت این دسیسه هستند، شک برانگیز و قابل تامل است . بگفته یکی‌ از نزدیکان احمدی نژاد و مخالف این برادران در سایت‌های مجازی، لاریجانی‌ها در گلوگاه رژیم هستند و خیلی‌ از رویدادهای منطقه، قراردادهای کلان اقتصادی و سیاست‌های راهبردی ج.ا.، پیش از اینکه برای نخبگان قدرت در اندرونی رژیم، تشریح شود ، اول به اطلاع انگلیسیها و از طریق کانال آنها به غرب و اسراییل رسیده است. اگر حرکت نظامی، فقط بمنظور تنبیه و گوشمالی ج.ا. انجام شود ، ثبات و اقتدار رژیم را هزار چندان میکند ولی اگر یک حرکت نظامی بشکل ضربتی، با همکاری اپزوسیون ملی‌ و دموکرات و برای سرنگونی صورت گیرد، نجات دهنده ملت ایران از یوغ این رژیم قرون وسطایی است. تا حال، مخالفین رژیم ج.ا. دستی‌ به دعا برای خلاصی از دست این متحجر‌ها داشتند شاید بعد از سالها ناشنوایی از جانب خدای بزرگ، باید امروز به شیطان بزرگ تکیه کرد !؟

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    <p>سفارت انگلیس مرکز فتنه گری و جاسوسی است و سفیر **** انگلیس هم دوست دارد که لاریجانی و بروجردی بیشتر مطرح باشند که انان را مهرههای اصلی ضد انگلیس معرفی میکند. این شیوه استعمار است که کسانی که خود در میان مردم جایگاه چندانی ندارند را برجسته کنند.مرکز فرماندهی اشغال سفارت بیت رهبری است و اقای خامنه ای با این تو دهنی به دولت انگلیس حالی کرد که نمی تواند پرچمدار جنگ صهیونیزم با ملت مسلمان و مخصوصا شیعیان باشد و در برپائی فتنه ای جدید و یا کودتایی تازه در ماههای آینده مجددا عامل اصلی و اطاق فرمان باشد.در این بازی صهیونیستی، انگلیسیها بیشرین ضرر را کرده اند،اگر چه انان با توطعه براندازی قصد خدمت به اربابان صهیونیست خود را داشتند و برنامه ریزی کرده بودند که با سقوط دولت اخوندی،کشور و سرمایه ایران را همچون لیبی بین خود تقسیم کنند.پیروز باد مبارزات ضد استعاری و ضد صهیونیستی مردم مسلمان ایران و جهان-پاینده ایران-سربلند باد ایرانی مسلمان و غیر مسلمان</p>

  • کاربر مهمان

    برای درک یک مسلمان انقلابی -چه ترکیب ناهمگونی مسلمان دلبسته سنت است رابطه فردی با خدا وانقلاب امری همگانی ایده ای که همه باید به ان باور داشته باشند - باید اندیشه هر دو بنیادی همسان وجود داشته باشند تا این ترکیب ممکن شود. مسلمان انقلابی خود را صاحب جهان می داند وهر چه در اوست اگر دیگری ادعای حق کرد باید منکوب شود از اینرو مسلمان حقوق دیگران را بر مالکیت معنوی و مادی خو دشان قبول ندارد اما حق خویش را گسترده در سراسر مکان وزمان می داند "اين خيلي تاسف بر انگيزه كه انگليس براي خوش آمد اسراييل دست به تحريم بانك مركزي ايران و شاهرگ حياتي ارتزاق ملت ايران زده است" آما لابد مسلمان انقلابی می تواند به محل زندگی دیگران حمله کند ومحتویات گاو صندوقش را برباید انقلابی مسلمان اندیشه خود را حق و در نیجه اندیشه همگان می پندارد وباور دارد انچه او می اندیشد همگان باید بدان باور داشته باشند "سفارت انگلیس مرکز فتنه گری و جاسوسی است و سفیر انگلیس هم دوست دارد که لاریجانی و بروجردی بیشتر مطرح باشند چرا که سفیر انگلیس هر دو را به دلیل مطامع نا مشروع ضد انگلیس می داند. ولابد" چون همگان در ایران ضد انگلیس هستند و قلمداد کردن کسی به عنوان ضد انگلیس باعث محبوبیت او می شود " جهان در تفسیر های مختلف خود را باز می نماید و ادمی با مقایسه تفاسیر حقیقت را در می یابد . حقیقت امری بین ذهنی است در اذهان متخصصان مربوط به ان بخش از دانش بشری است . اما تفسیر یک متخصص اینچنین است "البته معمولاً اقدام متقابل نباید عملیات غیر قانونی باشد. چون در ارتباط با همین تعرض دیروز به سفارت بریتانیا، یکی از استدلال‏ها این بود که چون دولت انگلیس بانک مرکزی ایران را تحریم کرده، این واکنشی در مقابل آن است. در حالی‏که تحریم بانک مرکزی ایران، از نظر حقوق بین‏‏الملل، امری غیر قانونی نیست. هر کشوری می‏تواند در روابط خودش با کشور دیگر، اگر به جهاتی ناراضی است، به عملیات غیر دوستانه دست بزند. این عملی غیر دوستانه بوده است" ُدکتر سعید محمودی، استاد حقوق بین‏الملل در دانشگاه استکهلم

  • بهمن

    <p>برعکس. آنچه روشن است اینکه خانواده لاریجانی تا مغز استخوان انگلیسی هستند. هم علی لاریجانی و هم جوادشان. نمونه های تاریخی هم به اندازه کافی هست.</p>