ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رامين مهمان‌پرست: ايران در برابر انگليس اقدام متقابل می‌کند

<p>رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران گفت ايران در برابر تصميم بريتانيا که سفارت جمهوری اسلامی را تعطيل کرده و ديپلمات&zwnj;ها را از اين کشور اخراج کرده، اقدام متقابل می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، مهمان&zwnj;پرست امروز شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در حاشيه مراسم استقبال دانشجويان از ديپلمات&zwnj;های ايرانی گفت: &quot;اگر قرار باشد در خصوص ارتباط با انگليس تصميمی گرفته شود حتماً آن تصميم در راستای منافع کشور اتخاذ خواهد شد.&quot;</p> <p>پس از پايان ضرب&zwnj;الاجل دو روزه دولت بريتانيا به اعضای سفارت ايران برای ترک اين کشور، کارکنان اين سفارت&zwnj;خانه روز جمعه ۱۱ آذر لندن را ترک کردند.</p> <p>به گفته مهمان&zwnj;پرست، بريتانيا پس از تصميم ايران برای کاهش سطح روابط دو کشور &quot;احساس تحقير&quot; کرد و &quot;برای اينکه اين مسأله را تحت&zwnj;الشعاع قرار دهد با يک اقدام شتابزده، ديپلمات&zwnj;های ايران را از خاک کشور خود اخراج کرد.&quot;</p> <p>رابطه ايران و بريتانيا که از دو هفته پيش و در پی تصميم لندن برای تحريم بانک مرکزی ايران به شدت دچار تنش شده بود، با تصميم ايران برای کاهش سطح روابط دوجانبه و اخراج دامينيک چيلکات، سفير بريتانيا در تهران و اقدام متقابل بريتانيا در تعطيل کردن سفارت جمهوری اسلامی در لندن و اخراج ديپلمات&zwnj;های اين کشور بحرانی&zwnj;تر شد.</p> <blockquote> <p>به گفته مهمان&zwnj;پرست، بريتانيا پس از تصميم ايران برای کاهش سطح روابط دو کشور احساس تحقير کرد و برای اينکه اين مسأله را تحت&zwnj;الشعاع قرار دهد با يک اقدام شتابزده، ديپلمات&zwnj;های ايران را از خاک کشور خود اخراج کرد</p> </blockquote> <p>با اين حال مقام&zwnj;های دو کشور از قطع کامل روابط دفاع نمی&zwnj;کنند.</p> <p>در روزهای گذشته شماری از نشريات بريتانيا تصميم لندن برای تعطيل کردن سفارت ايران را &quot;شتاب&zwnj;زده&quot; توصيف کردند و نوشتند با اين تصميم بريتانيا، لندن ديگر نمی&zwnj;تواند بر سر پرونده اتمی با ايران به&zwnj;طور مستقيم وارد گفت&zwnj;وگو شود.</p> <p>ايران و بريتانيا در شش دهه گذشته روابط پر فراز و نشيبی را پشت سرگذاشته&zwnj;اند. اين دو کشور در دوره رياست&zwnj;جمهوری محمد خاتمی، سطح روابط خود را ارتقا دادند و سفير مبادله کردند.</p> <p>با اين حال از دو سال پيش و با اصرار ايران بر ادامه برنامه اتمی&zwnj;اش، روابط اين دو کشور رو به سردی و تنش گذاشت.</p> <p>&nbsp;</p>

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران گفت ايران در برابر تصميم بريتانيا که سفارت جمهوری اسلامی را تعطيل کرده و ديپلمات‌ها را از اين کشور اخراج کرده، اقدام متقابل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهمان‌پرست امروز شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در حاشيه مراسم استقبال دانشجويان از ديپلمات‌های ايرانی گفت: "اگر قرار باشد در خصوص ارتباط با انگليس تصميمی گرفته شود حتماً آن تصميم در راستای منافع کشور اتخاذ خواهد شد."

پس از پايان ضرب‌الاجل دو روزه دولت بريتانيا به اعضای سفارت ايران برای ترک اين کشور، کارکنان اين سفارت‌خانه روز جمعه ۱۱ آذر لندن را ترک کردند.

به گفته مهمان‌پرست، بريتانيا پس از تصميم ايران برای کاهش سطح روابط دو کشور "احساس تحقير" کرد و "برای اينکه اين مسأله را تحت‌الشعاع قرار دهد با يک اقدام شتابزده، ديپلمات‌های ايران را از خاک کشور خود اخراج کرد."

رابطه ايران و بريتانيا که از دو هفته پيش و در پی تصميم لندن برای تحريم بانک مرکزی ايران به شدت دچار تنش شده بود، با تصميم ايران برای کاهش سطح روابط دوجانبه و اخراج دامينيک چيلکات، سفير بريتانيا در تهران و اقدام متقابل بريتانيا در تعطيل کردن سفارت جمهوری اسلامی در لندن و اخراج ديپلمات‌های اين کشور بحرانی‌تر شد.

به گفته مهمان‌پرست، بريتانيا پس از تصميم ايران برای کاهش سطح روابط دو کشور احساس تحقير کرد و برای اينکه اين مسأله را تحت‌الشعاع قرار دهد با يک اقدام شتابزده، ديپلمات‌های ايران را از خاک کشور خود اخراج کرد

با اين حال مقام‌های دو کشور از قطع کامل روابط دفاع نمی‌کنند.

در روزهای گذشته شماری از نشريات بريتانيا تصميم لندن برای تعطيل کردن سفارت ايران را "شتاب‌زده" توصيف کردند و نوشتند با اين تصميم بريتانيا، لندن ديگر نمی‌تواند بر سر پرونده اتمی با ايران به‌طور مستقيم وارد گفت‌وگو شود.

ايران و بريتانيا در شش دهه گذشته روابط پر فراز و نشيبی را پشت سرگذاشته‌اند. اين دو کشور در دوره رياست‌جمهوری محمد خاتمی، سطح روابط خود را ارتقا دادند و سفير مبادله کردند.

با اين حال از دو سال پيش و با اصرار ايران بر ادامه برنامه اتمی‌اش، روابط اين دو کشور رو به سردی و تنش گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>صبر کنیم و ببینیم اقای مهمان پرست 6 ماه تا یکسال دیگر چگونه اوضاع را تفسیر میکنند. اینکه ایشان هیچ حرفی از حضور و تجمع اوباش و ارازل دولتی و بالا رفتن انها از دیوار سفارت و اتش زدن خودروی سفارت هیچ حرفی نزده و در مقابل گفته اند که ایران به عمل مقابل دست خواهد زد یعنی اینکه تهاجم به سفارتخانه یکی از اعمال متقابل به خاطر تحریم بانک مرکزی است. اقای سخنگو گفته بریتانیا احساس &quot;تحقیر کرده&quot; و این کار ها را برای تحت الشعاع قراردادن کرده است. ماکه معنی اش را نفهمیدیم اما این جواب به این سوال نمیخورد....</p>