ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در بمباران غوطه شرقی باز هم غیرنظامیان کشته شدند

در حملات هوایی رژیم سوریه به غوطه شرقی که در دست شورشیان سوریه است، بار دیگر غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.

در حملات هوایی رژیم سوریه به غوطه شرقی که در دست شورشیان سوریه است، بار دیگر غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.

عکس از آرشیو

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است روز چهارشنبه ۷ فوریه / ۱۸ بهمن اعلام کرد که بر اساس اطلاعات دریافتی ۲۳ غیرنظامی در این حملات کشته شده‌اند.

به‌گفته این نهاد، در دو روز گذشته ده‌ها نفر از غیرنظامیان در بمباران‌های غوطه شرقی و استان ادلب کشته شدند.

روز گذشته (سه‌شنبه) دست‌کم ۱۶ نفر و روز دوشنبه ۳۱ نفر از غیرنظامیان در غوطه شرقی جان خود را از دست دادند.

نمایندگان سازمان ملل متحد در سوریه روز سه‌شنبه خواستار توقف سریع عملیات نظامی در این کشور برای دست‌کم یک ماه شدند تا بتوانند کمک‌های انسانی را به بیماران و زخمی‌شدگان برسانند.

در حال حاضر از یک سو ارتش ترکیه و هم‌پیمانانش در شمال سوریه با «یگان‌های مدافع خلق»، نیروهای کُرد، در جنگندند و در ادلب و غوطه شرقی نیز نیروهای دولتی سوریه و متحدانش با شورشیان می‌جنگند.

در این درگیری‌ها هزاران نفر از غیرنظامیان مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • navid

    شرکت آلمانی «کرمپل» که در حوالی شهر اشتوتگارت قرار دارد، کیت‌های الکترونیک به شرکت‌های ایرانی فروخته که در تولید راکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. تصاویر لاشه راکت‎های حاوی گازهای شیمیایی به کار گرفته شده توسط ارتش بشار اسد علیه غیرنظامیان، نشان می‎دهد روی بعضی از قطعات آرم شرکت کرمپل درج شده است. این راکت‎ها در دو حمله شیمیایی ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) و اول فوریه (۱۲ بهمن) در سوریه به کار گرفته شده و قطعاتی که این شرکت آلمانی به ایران فروخته در راکت‎هایی مورد استفاده قرار گرفته که از طریق ایران به سوریه منتقل شده‎اند. به دنبال حملات شیمیایی ماه ژانویه ۲۱ مورد مسمومیت ناشی از گاز سارین گزارش شده که در بین مجروحان تعداد زیادی کودک دیده می‌شود. مقام‎های آلمان در حال بررسی هستند که آیا قطعاتی که این شرکت آلمانی به ایران فروخته مشمول قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص تحریم‎های فروش تسلیحات نظامی به جمهوری اسلامی می‎شود یا نه!!. آلمان اصلی‌ترین شریک تجاری ایران در اروپاست و صادرات این کشور به ایران ۱۹ درصد افزایش داشته و در سال گذشته نزدیک به ۲٫۴ میلیارد یورو رسیده است. مجموعه انتشارات دیجیتال بریتانیا در حوزه نظامی «جینز دیفنس ویکلی» سال ۲۰۰۵ گزارش داد جمهوری اسلامی پروژه‎ای برای تولید سلاح شیمیایی نوین در سوریه دارد و تجهیزات لازم را که شامل صدها تن سارین و خردل است فراهم کرده. همچنین بر اساس این گزارش ایران در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۰ مرتبه برای دستیابی غیرقانونی به تجهیزات مصرفی در فناوری‎های هسته‏‌ای و موشکی تلاش کرده است. پیش از این در گزارش‎ وبسایت ویکی لیکس هم به تلاش‎های ایران برای دستیابی به تسلیحات شیمیایی و پروژه‎های سوریه اشاره شده بود.