ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوانده شدن شماری از دیپلمات‌های فرانسوی از تهران

<p>فرانسه اعلام کرده که شمار دیپلمات&zwnj;های خود در تهران را به &quot;صورت موقت و در یک اقدام احتیاطی&quot; کاهش خواهد داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام دیپلماتیک این کشور گفته است که تعدادی از دیپلمات&zwnj;های فرانسوی و تمامی خانواده&zwnj;های کارکنان سفارت فرانسه، تهران را ترک خواهند کرد.</p> <p><br /> سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه دلیل این مسئله را &quot;نگرانی&zwnj;های امنیتی&quot; اعلام کرد و گفت که فرانسه پس از اتفاقات اخیر در سفارت بریتانیا، درصدد حفاظت از دیپلمات&zwnj;های فرانسوی و خانواده&zwnj;های آنها است.<br /> تعداد دیپلمات&zwnj;های فرانسوی که ایران را ترک خواهند کرد، هنوز اعلام نشده است. خبرگزاری فرانسه نوشته است که احتمالا نیمی از دیپلمات&zwnj;های سفارت فرانسه در ایران، به پاریس بازخواهند گشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روز سه&zwnj;شنبه هشتم آذرماه، سفارت بريتانيا در خيابان فردوسی تهران و مرکز فرهنگی و اقامتگاه ديپلماتيک بريتانيا در باغ قلهک مورد حمله گروهی از معترضان به سياست&zwnj;&zwnj;های لندن قرار گرفت.</p> <p><br /> معترضان پس از بالارفتن از درب اصلی و ديوارهای سفارت بريتانيا، پرچم اين کشور را آتش زده و پرچم جمهوری اسلامی ايران را بالا بردند.</p> <p><br /> آن&zwnj;ها همچنين پس از ورود به داخل سفارت، شيشه&zwnj;های آن را شکسته و برخی از مدارکی که در طبقه نخست اين سفارتخانه بود، بيرون آورده و به آتش کشيدند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>فرانسه، آلمان، ايتاليا، نروژ، اسپانيا و هلند از جمله سفرای اروپایی هستند که در اعتراض به حمله به سفارت بريتانيا و باغ قلهک، برای رایزنی از سوی دولت&zwnj;های متبوعشان فراخوانده شده بودند. ايتاليا نيز اعلام کرده که تعطيلی سفارت&zwnj;اش در ايران را بررسی می&zwnj;کند</p> </blockquote><br /> <p>هم&zwnj;زمان مرکز فرهنگی بريتانيا و محل اقامت کارکنان سفارت در باغ قلهک نيز مورد حمله معترضان به سياست&zwnj;&zwnj;های بريتانيا قرار گرفت و شش تن از ديپلمات&zwnj;های ساکن در باغ قلهک توسط مهاجمان به گروگان گرفته شدند که سپس آزاد گرديدند.</p> <p><br /> اين حملات پس از تحريم&zwnj;های اخير دولت بريتانيا عليه جمهوری اسلامی، از جمله تحريم بانک مرکزی ايران؛ و سپس تصويب طرح کاهش روابط ديپلماتيک و تجاری با بريتانيا از سوی مجلس ايران انجام گرفت.</p> <p><br /> در پی حمله به سفارت بريتانيا در تهران، دولت بريتانيا تمامی ديپلمات&zwnj;های خود را از ايران خارج کرد و سفارت ايران در لندن را بست. رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران امروز، شنبه گفت که ايران در برابر این تصميم بريتانيا اقدام متقابل می&zwnj;کند.</p> <p><br /> فرانسه، آلمان، ايتاليا، نروژ، اسپانيا و هلند از جمله سفرای اروپایی هستند که در اعتراض به حمله به سفارت بريتانيا و باغ قلهک، برای رایزنی از سوی دولت&zwnj;های متبوعشان فراخوانده شده بودند. ايتاليا نيز اعلام کرده که تعطيلی سفارت&zwnj;اش در ايران را بررسی می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

فرانسه اعلام کرده که شمار دیپلمات‌های خود در تهران را به "صورت موقت و در یک اقدام احتیاطی" کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام دیپلماتیک این کشور گفته است که تعدادی از دیپلمات‌های فرانسوی و تمامی خانواده‌های کارکنان سفارت فرانسه، تهران را ترک خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه دلیل این مسئله را "نگرانی‌های امنیتی" اعلام کرد و گفت که فرانسه پس از اتفاقات اخیر در سفارت بریتانیا، درصدد حفاظت از دیپلمات‌های فرانسوی و خانواده‌های آنها است.
تعداد دیپلمات‌های فرانسوی که ایران را ترک خواهند کرد، هنوز اعلام نشده است. خبرگزاری فرانسه نوشته است که احتمالا نیمی از دیپلمات‌های سفارت فرانسه در ایران، به پاریس بازخواهند گشت.

روز سه‌شنبه هشتم آذرماه، سفارت بريتانيا در خيابان فردوسی تهران و مرکز فرهنگی و اقامتگاه ديپلماتيک بريتانيا در باغ قلهک مورد حمله گروهی از معترضان به سياست‌‌های لندن قرار گرفت.

معترضان پس از بالارفتن از درب اصلی و ديوارهای سفارت بريتانيا، پرچم اين کشور را آتش زده و پرچم جمهوری اسلامی ايران را بالا بردند.

آن‌ها همچنين پس از ورود به داخل سفارت، شيشه‌های آن را شکسته و برخی از مدارکی که در طبقه نخست اين سفارتخانه بود، بيرون آورده و به آتش کشيدند.

فرانسه، آلمان، ايتاليا، نروژ، اسپانيا و هلند از جمله سفرای اروپایی هستند که در اعتراض به حمله به سفارت بريتانيا و باغ قلهک، برای رایزنی از سوی دولت‌های متبوعشان فراخوانده شده بودند. ايتاليا نيز اعلام کرده که تعطيلی سفارت‌اش در ايران را بررسی می‌کند

هم‌زمان مرکز فرهنگی بريتانيا و محل اقامت کارکنان سفارت در باغ قلهک نيز مورد حمله معترضان به سياست‌‌های بريتانيا قرار گرفت و شش تن از ديپلمات‌های ساکن در باغ قلهک توسط مهاجمان به گروگان گرفته شدند که سپس آزاد گرديدند.

اين حملات پس از تحريم‌های اخير دولت بريتانيا عليه جمهوری اسلامی، از جمله تحريم بانک مرکزی ايران؛ و سپس تصويب طرح کاهش روابط ديپلماتيک و تجاری با بريتانيا از سوی مجلس ايران انجام گرفت.

در پی حمله به سفارت بريتانيا در تهران، دولت بريتانيا تمامی ديپلمات‌های خود را از ايران خارج کرد و سفارت ايران در لندن را بست. رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران امروز، شنبه گفت که ايران در برابر این تصميم بريتانيا اقدام متقابل می‌کند.

فرانسه، آلمان، ايتاليا، نروژ، اسپانيا و هلند از جمله سفرای اروپایی هستند که در اعتراض به حمله به سفارت بريتانيا و باغ قلهک، برای رایزنی از سوی دولت‌های متبوعشان فراخوانده شده بودند. ايتاليا نيز اعلام کرده که تعطيلی سفارت‌اش در ايران را بررسی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.