ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز انتخابات پارلمانی در روسيه

<p>انتخابات مجلس دومای روسيه از صبح يکشنبه چهارم دسامبر (۱۳ آذر ۱۳۹۰) در اين کشور آغاز شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری ريا نووستی، رأی&zwnj;گيری در استان ماگادان روسيه آغاز شده و ساعتی پس از آن رأی&zwnj;دهندگان در ساخالين، پريموريه، استان آمور، منطقه خود مختار يهودی، منطقه خاباروفسک و همچنين جمهوری ساخا(ياکوتيا) روسيه نيز می&zwnj;توانند به نامزدان نمايندگی دوما رأی دهند.</p> <p>در روسيه که دارای ۹ منطقه زمانی است تقريباً تمام شبانه&zwnj;روز رأ&zwnj;ی&zwnj;گيری ادامه خواهد داشت.</p> <blockquote> <p>در انتخابات دومای دولتی نيمی از نمايندگان به طور مستقيم از ميان نامزدهای انتخاباتی با رأی مردم و نيمی ديگر نيز به طور غير مستقيم از ميان احزابی که در انتخابات دست&zwnj;کم۵۰ درصد آرا را به دست آوردند،&zwnj; انتخاب می&zwnj;شوند</p> </blockquote> <p>شعبه&zwnj;های رأی&zwnj;گيری در شرق روسيه يعنی ياکوتی، کامچاتکا و چوکوتکا، ساعت صفر به وقت مسکو بازگشايی می&zwnj;شوند و آخرين رأی&zwnj;دهندگان ساکنان مناطق جنوبی روسيه يعنی منطقه کالينگراد خواهند بود .</p> <p>در اين انتخابات چهار حزب پارلمانی روسيه واحد، کمونيست، ليبرال دموکرات و روسيه عادل و سه حزب خارج از پارلمان &quot;يابلوکو، امر حق و ميهن&zwnj;پرستان روسيه&quot; شرکت کرده&zwnj;اند.</p> <p>بيش از ۲۰۰ نفر از نمايندگان اتحاديه کشورهای مستقل مشترک&zwnj;المنافع بر انتخابات دوما نظارت می&zwnj;کنند.</p> <p>در روسيه دو مجلس با نام&zwnj;های دومای دولتی و شورای فدراسيون وجود دارد. دومای دولتی دارای ۴۵۰ نماينده است و شورای فدراسيون روسيه نيز ۱۷۸ نماينده دارد.</p> <p>در انتخابات دومای دولتی نيمی از نمايندگان به طور مستقيم از ميان نامزدهای انتخاباتی با رأی مردم و نيمی ديگر نيز به طور غير مستقيم از ميان احزابی که در انتخابات دست&zwnj;کم۵۰ درصد آرا را به دست آوردند،&zwnj; انتخاب می&zwnj;شوند.</p> <p>عمر هر يک از مجالس روسيه چهار سال است.</p> <p>انتخابات دومای روسيه در حالی برگزار می&zwnj;شود که پيش از آن گروه&zwnj;های مخالف، دولت روسيه را به &quot;تقلب در انتخابات&quot; متهم کرده بودند.</p> <p>&nbsp;</p>

انتخابات مجلس دومای روسيه از صبح يکشنبه چهارم دسامبر (۱۳ آذر ۱۳۹۰) در اين کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ريا نووستی، رأی‌گيری در استان ماگادان روسيه آغاز شده و ساعتی پس از آن رأی‌دهندگان در ساخالين، پريموريه، استان آمور، منطقه خود مختار يهودی، منطقه خاباروفسک و همچنين جمهوری ساخا(ياکوتيا) روسيه نيز می‌توانند به نامزدان نمايندگی دوما رأی دهند.

در روسيه که دارای ۹ منطقه زمانی است تقريباً تمام شبانه‌روز رأ‌ی‌گيری ادامه خواهد داشت.

در انتخابات دومای دولتی نيمی از نمايندگان به طور مستقيم از ميان نامزدهای انتخاباتی با رأی مردم و نيمی ديگر نيز به طور غير مستقيم از ميان احزابی که در انتخابات دست‌کم۵۰ درصد آرا را به دست آوردند،‌ انتخاب می‌شوند

شعبه‌های رأی‌گيری در شرق روسيه يعنی ياکوتی، کامچاتکا و چوکوتکا، ساعت صفر به وقت مسکو بازگشايی می‌شوند و آخرين رأی‌دهندگان ساکنان مناطق جنوبی روسيه يعنی منطقه کالينگراد خواهند بود .

در اين انتخابات چهار حزب پارلمانی روسيه واحد، کمونيست، ليبرال دموکرات و روسيه عادل و سه حزب خارج از پارلمان "يابلوکو، امر حق و ميهن‌پرستان روسيه" شرکت کرده‌اند.

بيش از ۲۰۰ نفر از نمايندگان اتحاديه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع بر انتخابات دوما نظارت می‌کنند.

در روسيه دو مجلس با نام‌های دومای دولتی و شورای فدراسيون وجود دارد. دومای دولتی دارای ۴۵۰ نماينده است و شورای فدراسيون روسيه نيز ۱۷۸ نماينده دارد.

در انتخابات دومای دولتی نيمی از نمايندگان به طور مستقيم از ميان نامزدهای انتخاباتی با رأی مردم و نيمی ديگر نيز به طور غير مستقيم از ميان احزابی که در انتخابات دست‌کم۵۰ درصد آرا را به دست آوردند،‌ انتخاب می‌شوند.

عمر هر يک از مجالس روسيه چهار سال است.

انتخابات دومای روسيه در حالی برگزار می‌شود که پيش از آن گروه‌های مخالف، دولت روسيه را به "تقلب در انتخابات" متهم کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.