ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار رئيس پيشين موساد درباره "جنگ مصیبت‌بار در خاورمیانه "

<p>مئير داگان، رئيس پيشين سازمان اطلاعات خارجی اسراييل (موساد) نسبت به &quot;مصيبت&zwnj;بار بودن&quot; جنگ در خاورميانه هشدار داد و از &quot;خطاهای&quot; مقامات دولت اسراييل ابراز نگرانی کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش العربيه، داگان به يک شبکه تلويزيونی در اسراييل گفت: &quot;ايران به حمله موشکی پاسخ می&zwnj;دهد. حماس و حزب&zwnj;الله هم اين کشور را ياری خواهند کرد، شايد سوريه هم به آن&zwnj;ها بپيوندد.&quot;</p> <p>تهديدهای لفظی اسراييل برای حمله به ايران از دو ماه پيش دوباره شدت گرفته است. مقامات نظامی ايران نيز در مقابل می&zwnj;گويند هرگونه حمله نظامی به ايران با پاسخ محکم و &quot;پشيمان&zwnj;کننده&zwnj;ای&quot; روبرو خواهد شد.</p> <p>رئيس پيشين موساد چند ماه پش نيز بمباران تأسیسات اتمی ايران را &quot;اقدامی احمقانه&quot; توصيف کرده بود.</p> <blockquote> <p>رئیس پیشین موساد: اهود باراک به شکلی آشکار از توانايی ايران به دستيابی به تکنولوژی ساخت سلاح اتمی سخن گفت و در عين حال اظهار داشت که اسرائيل نمی&zwnj;خواهد هم اکنون به ايران حمله نظامی کند. اين سخنان به اين معناست است که اسرائيل بعداً و پيش از اين که ايرانی&zwnj;ها به بمب اتم دست پيدا کنند، حمله خواهد کرد</p> </blockquote> <p>داگان همچنين درباره سخنان اخير اهود باراک، وزير دفاع اسراييل که گفته بود اسراييل گزينه حمله به تأسيسات اتمی ايران را در حال حاضر کنار گذاشته است، گفت: &quot;هر کس در صحبت&zwnj;های او دقت کند، به اين نتيجه خواهد رسيد که باراک گفته اسرائيل تا ظرف يک سال آينده به ايران حمله خواهد کرد.&quot;</p> <p>باراک ۱۱ آذرماه جاری در گفت&zwnj;وگو با راديو ارتش اسراييل گفت: &quot;ما در حال حاضر چنين قصدی (حمله به ايران) نداريم، در صورتی که ضرورت نداشته باشد به سراغ جنگ نخواهيم رفت، ولی ممکن است زمانی پيش بيايد که مجبور شويم دست به چنين کاری بزنيم.&quot;</p> <p>وی افزود ايران تا يک سال آينده به بمب اتمی دست خواهد يافت. اما مقامات ايران می&zwnj;گويند ساخت سلاح اتمی در سياست&zwnj;های نظامی اين کشور جايی ندارد.</p> <p>وزير دفاع اسرائيل همچنين گفت: &quot;سه موضوع در سياست اسرائيل تغييری نکرده است، نخست آن&zwnj;که دستيابی ايران به سلاح هسته&zwnj;ای برای اسرائيل غيرقابل قبول است، دوم اين&zwnj;که اسرائيل مصمم به جلوگيری از اين موضوع است و سوم آن&zwnj;که همه گزينه&zwnj;ها روی ميز است.&quot;</p> <p>رئيس پيشين موساد اين سخنان وزير دفاع اسراييل را &quot;زيرکانه&quot; ناميده اما گفته با اين حال &quot;او نتوانست زرنگی کند و شکست خورد.&quot;</p> <p>داگان در توضيح اين ادعايش گفت: &quot;اهود باراک به شکلی آشکار از توانايی ايران به دستيابی به تکنولوژی ساخت سلاح اتمی سخن گفت و در عين حال اظهار داشت که اسرائيل نمی&zwnj;خواهد هم اکنون به ايران حمله نظامی کند. اين سخنان به اين معناست است که اسرائيل بعداً و پيش از اين که ايرانی&zwnj;ها به بمب اتم دست پيدا کنند، حمله خواهد کرد.&quot;</p> <p>اهود باراک در حالی گفته که ايران تا يک سال ديگر به بمب اتم دست پيدا می&zwnj;کند که موشه يالون، وزير امور استراتژيک اسرائيل يک سال پيش گفته بود ايران دست&zwnj;کم سه سال تا توليد بمب اتمی فاصله دارد.</p> <p>&nbsp;</p>

مئير داگان، رئيس پيشين سازمان اطلاعات خارجی اسراييل (موساد) نسبت به "مصيبت‌بار بودن" جنگ در خاورميانه هشدار داد و از "خطاهای" مقامات دولت اسراييل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش العربيه، داگان به يک شبکه تلويزيونی در اسراييل گفت: "ايران به حمله موشکی پاسخ می‌دهد. حماس و حزب‌الله هم اين کشور را ياری خواهند کرد، شايد سوريه هم به آن‌ها بپيوندد."

تهديدهای لفظی اسراييل برای حمله به ايران از دو ماه پيش دوباره شدت گرفته است. مقامات نظامی ايران نيز در مقابل می‌گويند هرگونه حمله نظامی به ايران با پاسخ محکم و "پشيمان‌کننده‌ای" روبرو خواهد شد.

رئيس پيشين موساد چند ماه پش نيز بمباران تأسیسات اتمی ايران را "اقدامی احمقانه" توصيف کرده بود.

رئیس پیشین موساد: اهود باراک به شکلی آشکار از توانايی ايران به دستيابی به تکنولوژی ساخت سلاح اتمی سخن گفت و در عين حال اظهار داشت که اسرائيل نمی‌خواهد هم اکنون به ايران حمله نظامی کند. اين سخنان به اين معناست است که اسرائيل بعداً و پيش از اين که ايرانی‌ها به بمب اتم دست پيدا کنند، حمله خواهد کرد

داگان همچنين درباره سخنان اخير اهود باراک، وزير دفاع اسراييل که گفته بود اسراييل گزينه حمله به تأسيسات اتمی ايران را در حال حاضر کنار گذاشته است، گفت: "هر کس در صحبت‌های او دقت کند، به اين نتيجه خواهد رسيد که باراک گفته اسرائيل تا ظرف يک سال آينده به ايران حمله خواهد کرد."

باراک ۱۱ آذرماه جاری در گفت‌وگو با راديو ارتش اسراييل گفت: "ما در حال حاضر چنين قصدی (حمله به ايران) نداريم، در صورتی که ضرورت نداشته باشد به سراغ جنگ نخواهيم رفت، ولی ممکن است زمانی پيش بيايد که مجبور شويم دست به چنين کاری بزنيم."

وی افزود ايران تا يک سال آينده به بمب اتمی دست خواهد يافت. اما مقامات ايران می‌گويند ساخت سلاح اتمی در سياست‌های نظامی اين کشور جايی ندارد.

وزير دفاع اسرائيل همچنين گفت: "سه موضوع در سياست اسرائيل تغييری نکرده است، نخست آن‌که دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای برای اسرائيل غيرقابل قبول است، دوم اين‌که اسرائيل مصمم به جلوگيری از اين موضوع است و سوم آن‌که همه گزينه‌ها روی ميز است."

رئيس پيشين موساد اين سخنان وزير دفاع اسراييل را "زيرکانه" ناميده اما گفته با اين حال "او نتوانست زرنگی کند و شکست خورد."

داگان در توضيح اين ادعايش گفت: "اهود باراک به شکلی آشکار از توانايی ايران به دستيابی به تکنولوژی ساخت سلاح اتمی سخن گفت و در عين حال اظهار داشت که اسرائيل نمی‌خواهد هم اکنون به ايران حمله نظامی کند. اين سخنان به اين معناست است که اسرائيل بعداً و پيش از اين که ايرانی‌ها به بمب اتم دست پيدا کنند، حمله خواهد کرد."

اهود باراک در حالی گفته که ايران تا يک سال ديگر به بمب اتم دست پيدا می‌کند که موشه يالون، وزير امور استراتژيک اسرائيل يک سال پيش گفته بود ايران دست‌کم سه سال تا توليد بمب اتمی فاصله دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.