ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: دستفروشان کرج

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز پنجشنبه ۱۹ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز پنجشنبه ۱۹ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

تجمع اعتراضی رزیدنت‌های رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

راهپیمایی اعتراضی دستفروشان کرج

جمعی از دستفروشان کرج صبح  پنجشنبه ۱۹ بهمن در اعتراض به هجوم ماموران شهرداری به دستفروشان و تخریب و مصادره اموالشان در چهارراه طالقانی کرج راهپیمایی کرده و خواستار حمایت مردم شدند. دستفروشان شعار می‌دادند:

  • ایرانی باغیرت حمایت حمایت
  • دستفروش باغیرت حمایت حمایت

اعتصاب کارگران فولاد شفق ۴ روزه شد

کارگران کارخانه فولاد شفق واقع در تاکستان که از آبان دستمزد نگرفته‌اند و حق بیمه‌شان نیز واریز نشده چهار روز است در اعتصاب بسر می‌برند.

کارگران پنجشنبه ۱۹بهمن در چهارمین روز اعتصاب خود گفته‌اند از مرداد سال جاری که مدیریت این شرکت به یک پیمانکار واگذار شده تعداد زیادی از کارگران باسابقه شرکت بدون آن که مطاباتشان پرداخت شود اخراج شده‌اند.

کارگران گفته‌اند کارفرمای جدید قصد دارد سال جاری را با وعده و وعید به پایان برساند اما آن‌ها تا پرداخت مطالباتشان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

به نوشته خبرگزاری کار ایران(ایلنا) یک عضو هیات مدیره کارخانه دو ماه تعویق مزد کارگران را تائید کرده اما وجود اعتصاب در کارخانه را انکار کرده است.

تعداد کارگران کنونی فولاد شفق بیش از ۱۰۰ تن اعلام شده است.

تجمع سپرده‌گذاران موسسات مالی مقابل بانک مرکزی

سپرده‌گذاران موسسات مالی که سه‌شنبه ۱۷ بهمن در چند شهر تظاهرات کرده و در تهران سه تجمع جداگانه تشکیل داده بودند، روز پنجشنبه ۱۹ بهمن مقابل بانک مرکزی تجمع کردند. در این تجمع سپرده‌گذارانی از یک موسسه مالی در خوزستان نیز شرکت داشتند.

در فراخوان تظاهرات از سوی سپرده‌گذاران موسسات آرمان، وحدت، البرز ایرانیان، افضل توس، ولیعصر، و کاسپین آمده بود: با تجمع مقابل بانک مرکزی: حق خواهی خود را به گوش همه برسانیم.

سپرده‌گذاران موسسات مالی در تجمع امروز خود مقابل بانک مرکزی شعار می‌دادند:

  • پولامونو دزدیدن، دروغ میگن پس دادن
  • این پاس میده به اون یکی، سه قوه‌مون دست به یکی.

[video width="500" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/سپرده-گذاران-کاسپین-19-بهمن-مقابل-بانک-مرکزی-2.mp4"][/video]

اعتصاب تاکسی‌داران قم

فیلمی از اعتصاب تاکسی‌داران قم در ۱۹ بهمن منتشر شده است. تاکسی‌داران قم به گرانی سوخت و پائین‌بودن کرایه اعتراض داشتند و مقابل استانداری قم تجمع کردند.

رضا شهابی در پی اعتراضات به مرخصی پزشکی آمد

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که در هفته‌های اخیر دو بار در زندان سکته کرده بود پنجشنبه ۱۹ بهمن به مرخصی آمد.

روز گذشته ۳۲ وکیل دادگستری حبس رضا شهابی بدلیل فعالیت‌های سندیکایی را مغایر با قوانین خوانده و خواستار آزادی او شده بودند.

مرخصی پزشکی او به قید وثیقه داده شده و به نوشته سندیکای شرکت واحد ۵ روزه است.

کمیته حمایت از رضا شهابی در واکنش به مرخصی پزشکی ۵ روزه شهابی نوشت که این مرخصی تلاشی برای انحراف اذهان عمومی از این واقعیت است که حکم زندان رضا شهابی به اتمام رسیده است.

رضا شهابی در مرداد سال جاری در حالی که در مرخصی پزشکی بود با تحت فشار قراردادن وثیقه‌گذارش از سوی قوه قضائیه به زندان رجایی شهر مراجعه کرد و با این که حکم آزادی او صادر شده بود، زندانی شد.

اعتصاب کارگران سد گلال در ایلام

کارگران سد گلال واقع در بخش چهار استان ایلام که ۶ ماه دستمزد نگرفته‌اند چهارشنبه ۱۸ بهمن اعتصاب کردند.

کارگران این سد اواخر دی اعتصاب سه‌روزه‌ای برای دریافت مطالباتشان داشتند که منجر به اخراج ۵۰ تن از کارگران شد.

کارگران جهان‌الکتریک ۵ ماه دستمزد معوقه دارند

کارگران کارخانه جهان‌الکتریک واقع در نیشابور ۵ ماه است دستمزد نگرفته‌اند. حدود ۲۵۰ کارگر این کارخانه که با مشکلات معیشتی روبرویند خواستار اقدام مسئولان نیشابور جهت پرداخت دستمزدهایشان شده‌اند.

محمد عمارلو دبیر اجرایی خانه کارگر نیشابور گفته است کارفرمای کارخانه جهان‌الکتریک با کمبود نقدینگی روبروست و توان پرداخت هزینه‌های جاری از جمله دستمزد کارگران را ندارد.

تجمع اعتراضی رزیدنت‌های رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

رزیدنت‌های رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که به طرح موسوم به خودارجاعی بیماران زنان و زایمان و بخشنامه‌های دیگر وزارت بهداشت معترضند روز چهارشنبه ۱۸ بهمن تجمع اعتراضی کردند..

یک دانشجوی سال سوم رزیدنت‌ رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل در توضیح تجمع اعتراضی گفته است بخش نامه‌هایی که وزارت بهداشت در چند سال اخیر در خصوص رشته رادیولوژی صادر کرده در بسیاری از موارد غیر کارشناسی و ضد سلامت بیماران بوده است و بدون مشورت با انجمن رشته رادیولوژی صادر شده است.

اعتراض دانشجویان در وجه عمده مربوط به بخشنامه‌ها درباره بیماران بخش زنان و زایمان است که بدون مشورت با متخصصان شاغل در این رشته صادر شده است. جلسه‌ای هم که ماه گذشته توسط جمعی از متخصصین زنان و زایمان برای تهیه شناسنامه‌ی سونوگرافی بیماران تشکیل شده بدون مشارکت رادیولوژیست‌ها بوده که کار سونوگرافی را انجام می‌دهند.

تجمع کاسبان پلاسکو

تجمع مجدد کاسبان ساختمان پلاسکو

کاسبنان ساختمان پلاسکو امروز ۱۹ بهمن برای چندمین بار تجمع اعتراضی برپا کردند. بر بنرهایی که آن‌ها در دست داشتند از جمله نوشته شده بود:

  • ما کسبه ساختمان‌های سالم پلاسکو به هیچوجه از حقوق خود و خانوده‌هایمان کوتاه نخواهیم آمد.

شعار «مرگ بر ترکیه» در جریان مسابقه تیم سردار بوکان با استقلال اهواز

در جریان مسابقه تیم‌های فوتبال سردار بوکان با استقلال اهواز که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن برگزار شد جمعی از تماشاگران شعار مرگ بر ترکیه سردادند. آن‌ها به حمله نظامی ترکیه به عفرین اعتراض داشتند.

فیلم منتشر شده جمعیت نسبتاً زیادی را نشان می‌دهد که شعار می‌دادند: مرگ بر ترکیه.

از آغاز حملات نظامی ترکیه به عفرین سوریه، در شهرهای کردنشین ایران نیز اعتراضاتی صورت گرفته است. هفته پیش نیروی انتظامی مانع از بهم پیوستن مردمی شد که قصد برگزاری تظاهرات در سنندج را داشتند. با این حال حاضران در محل شعارهایی علیه دولت ترکیه و اردوغان سر دادند.

بیانیه «اتحاد بازنشستگان» علیه حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در کارخانه‌ها

«اتحاد بازنشستگان» با صدور بیانیه‌ای حمله نیروی انتظامی و امنیتی به تجمعات کارگری و کارگران معترض را محکوم کرده و خواهان خروج نیروهای امنیتی و انتظامی از کارخانه‌ها، ازادی کارگران زندانی و پرداخت بموقع دستمزدها شده است.

در این بیانیه که «"نه" به سرکوب کارگران "نه" به امنیتی کردن کارخانه ها!» عنوان دارد با اشاره به مورد سرکوب کارگران نیشکر هفت‌تپه در جریان اعتصاب اخیرشان و دستگیر ده‌‌ها تن از آنان آمده است:

«با توجه به این که کارفرمایان در مقابل مشکلات فراوان در سطح جامعه از جمله بیکاری، عدم پرداخت حقوق کارگران و سایر مزدبگیران ازخود سلب مسئولیت می‌کنند، بنابراین با امنیتی کردن فضای کارخانه این پیام مهم و اساسی را می‌توان دریافت که: کارگران و زحمتکشان به همراه خانواده‌هایشان، اگر از تمام امکانات زندگی هم محروم بوده و یا حتی از گرسنگی تلف شوند حق هیچگونه اعتراضی را نخواهند داشت، زیرا که دولت و وزارت کار فقط در پی حفظ منافع فرادستان و کارفرمایان و سرمایه‌داران می‌باشند.»

اعتراض کارگران کشت و صنعت میان‌آب به تعویق مطالبات

کارگران مجتمع کشت و صنعت میان‌آب به عملی نشدن وعده‌های مسئولان در تحقق مطالبات کارگران معترضند. در پی اعتصاب کارگران مجتمع کشت و صنعت میان‌آب در اذر ماه، مسئولین اداره کار، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و نماینده فرماندار با حضور در مجتمع قول پرداخت مطالبات کارگران تا پایان دی ماه را دادند.

اما نه تنها مطالبات کارگران پردخت نشد بلکه دو تن از کارگران باسابقه شرکت اخراج شدند و تعداد دیگری از کارگران تهدید به اخراج شدند.

بانک کشاورزی در خرداد ماه کشت و صنعت میان‌آب را که از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تولید نیشکر در خوزستان است و در منطقه میان آب و آهودشت از توابع شوش قرار دارد را به یک شرکت خصوصی به نام مزمز واگذار کرد.
نتیجه واگذاری این مجتمع برای کارگران حذف حق پاداش برداشت، تعلیق اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تبدیل قراردادهای یک ساله کارگران به قرارداد دو ماهه بوده است.

۴۰۰ کارگر قرار دادی و ۲۰۰ کارگر فصلی این شرکت علاوه بر مطالباتی که به اعتصاب آذرماه انجامید، دستمزد دو ماه آخر خود را نیز دریافت نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.