ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصر مرز خود را به‌طور موقت به روی مردم غزه گشود

هزاران فلسطینی روز پنج‌شنبه ۸ فوریه / ۱۹ بهمن در گذرگاه رفح بین غزه و مصر گرد آمدند چون مقام‌های مصر این گذرگاه را به‌طور موقت گشودند.

هزاران فلسطینی روز پنج‌شنبه ۸ فوریه / ۱۹ بهمن در گذرگاه رفح بین غزه و مصر گرد آمدند چون مقام‌های مصر این گذرگاه را به‌طور موقت گشودند.

گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر

به‌گزارش رویترز، دو میلیون نفر در منطقه تحت محاصره غزه زندگی می‌کنند و به ندرت فرصتی برای بازدید از مصر دارند. آن‌ها در محاصره اقتصادی اسرائیل قرار دارند.

گذرگاه رفح روز گذشته (چهارشنبه) بدون اعلام قبلی از سوی مقام‌های مصری گشوده شد و تا پایان روز جمعه نیز به روی مردم غزه باز خواهد بود. به همین دلیل ازدحام جمعیت در این گذرگاه در روز پنج‌شنبه زیاد شد.

مصر در ماه دسامبر سال گذشته به‌مدت کوتاه گذرگاه رفح را گشوده بود. این گذرگاه پس از کنترل حماس بر غزه در ۲۰۰۷ و آغاز محاصره غزه از سوی اسرائیل یا بسته بود و یا به حالت نیمه باز درآمده بود.

کنترل گذرگاه رفح ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷ / ۲۷ آبان سال جاری به سازمان فتح واگذار شد.

سفارت فلسطین در قاهره، از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.