ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دختر خیابان انقلاب به دلیل غیبت دادرس در زندان ماند

نرگس حسینی، یکی از معترضان به حجاب اجباری که «دختران خیابان انقلاب» نام گرفته‌اند، به دلیل غیبت دادرس از پرداخت وثیقه بازماند. یکشنبه ۲۲ بهمن نیز تعطیل است.

نرگس حسینی، یکی از معترضان به حجاب اجباری که «دختران خیابان انقلاب» نام گرفته‌اند، به دلیل غیبت دادرس از پرداخت وثیقه بازماند. به دلیل تعطیل‌بودن یکشنبه ۲۲ بهمن به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۳۵۷، او فردا نیز باید در بازداشت بماند.

تصویری که با شرح «لحظه بازداشت نرگس حسینی» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد

نسرین ستوده، وکیل نرگس حسینی در یادداشتی فیس‌بوکی شنبه ۲۱ بهمن درباره این اتفاق نوشت:

امروز برای پیگیری پرونده ی موکل ام، نرگس حسینی به دادگاه رفتم. وثیقه ی خانم حسینی از ۵۰۰ میلیون به ۶۰ میلیون تومان کاهش یافته بود. اما دادرس شعبه نیامده بود. بدین ترتیب با وجودی که خانواده به سختی وثیقه را جور کرده بودند، امکان آزادی نرگس فراهم نشد. فردا هم تعطیل است

ستوده پیش از این نوشته بود که دادسرای فرهنگ و ارشاد اتهامات سنگینی را متوجه موکلش کرده است. با این حال او که اکنون در زندان قرچک در شرایط نامناسبی به سر می‌برد، نه تنها از مخالفتش با حجاب اجباری اظهار ندامت نکرد، بلکه حتی به اعتراض از سپردن وثیقه هم خودداری کرد. او گفته بود توانایی مالی تأمین آن را نیز ندارد. میزان این وثیقه به گفته ستوده کاهش یافته است.

نرگس حسینی، ۳۲ ساله اهل کاشان یکی از دختران خیابان انقلاب است که ۹ دی در یک حرکت اعتراضی روسری خود را از سر برداشت و آن را بر سر چوبی به شکل پرچم بالا برد. حسینی دانشجوی فوق‌لیسانس علوم اجتماعی‌ست و در یکی از ادارات دولتی نیز کار می‌کرده.

نخستین بار ویدا موحد اوایل دی ۹۶، چند روز پیش از آغاز اعتراضات سراسری در خیابان انقلاب روی یک پست برق رفت، روسری‌اش را از سر برداشت و آن را به تکه چوبی آویخت. او به زودی به نماد اعتراض زنان ایران به حجاب اجباری تبدیل شد. در روزهای ٩ و ١٠ و ١١ بهمن ده‌ها زن ایرانی به این حرکت اعتراضی پیوستند.

پلیس تهران ۱۲بهمن اعلام کرده بود که ۲۹ زن معترض را به اتهام کشف حجاب بازداشت کرده و تحویل مراجع قضایی داده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.