ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان مجلس فیلم سپاه از مرگ سید امامی در زندان را بررسی کردند

به گفته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این فیلم لحظه مرگ این استاد دانشگاه در سلول‌اش مشخص نیست. با این‌حال جسد بدون برگه معاینه به خانواده تحویل داده می‌شود.

پس از آنکه سپاه پاسداران اعلام آمادگی کرده بود که مستندات و مدارک خود درباره مرگ کاووس سید امامی (استاد دانشگاه و فعال محیط زیست و دارنده تابعیت ایران و کانادا) را ارائه می‌دهد، علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری جلسه‌ای با حضور نایب رئیس مجلس درباره مرگ کاووس سید امامی در زندان اوین خبر داد. قرار است مسئولان جسد این استاد دانشگاه را به خانواده‌اش تحویل دهند. پزشکی قانونی هنوز برگه معاینه جسد را صادر نکرده است.

کاووس سید امامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست که در زندان اوین به طرز مشکوکی درگذشت

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره پرونده مرگ مشکوک کاووس سید امامی در زندان اوین گفته است:

«کاووس سید امامی متأسفانه به هر دلیل شرایط زندان را نتوانسته تحمل کند، هرچند وی در سلول عادی نگهداری نشده، در واقع کاووس سید امامی با توجه به اینکه استاد دانشگاه بوده، در سلول مناسب نگهداری شده است.»

محمد رضا تابش، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس صبح دوشنبه ۲۳ بهمن از آمادگی سپاه برای ارائه مستندات مرگ مشکوک سید امامی در زندان اوین خبر داده بود. ساعتی بعد ظاهراً فیلمی از مرگ این استاد دانشگاه در سلولش در زندان اوین در اختیار گروهی از نمایندگان مجلس قرار گرفته است. علاءالدین بروجردی درباره این فیلم گفته است:

«فیلم مذکور هم نشان می‌دهد که کاووس سید امامی پیراهن خود را در آورده و برای خودکشی آماده می‌شود. خانواده وی نیز این اتفاق را پذیرفتند لذا درخواست کالبدشکافی نکرده‌اند.»

در همان حال علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که این فیلم را دیده گفته است:

«در این فیلم لحظه خودکشی مشهود نیست اما حدود هفت هشت دقیقه ایشان [سید امامی] مشغول اقداماتی است که نشان می‌دهد احتمالاً قصد خودکشی دارد. در اینجا کوتاهی اپراتور روشن است که متوجه این اتفاق نشده در حالیکه باید زودتر متوجه می‌شده و از این اتفاق جلوگیری می‌کرده است. به نظر می‌رسد در این زمینه کوتاهی شده و خودشان هم قبول دارند.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است که توضیحات مسئولان درباره این پرونده کافی نیست.

در همان حال کینگ‌رام، فرزند کاووس سید امامی از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده که دوشنبه ۲۳ بهمن همراه با آرش کیخسروی و پیام درفشان (وکلای خانواده) به پزشکی قانونی و دادسرای ناحیه ۲۷ مراجعه کرده، مستندات ارائه شده (احتمالاً همان فیلم سپاه) را دیده و پرونده قضائی تشکیل داده است. به گفته فرزند کاووس سید امامی، سه‌شنبه ۲۳ بهمن جسد پدرش را به او تحویل می‌دهند و در همان روز هم به خاک سپرده می‌شود.

شنبه ۲۱ بهمن خانواده کاووس سید امامی اعلام کردند که مقامات قضایی به آن‌ها اطلاع داده‌اند که این فعال محیط زیست که از تابعیت کانادا هم برخوردار بود در زندان اوین خودکشی کرده است. هم‌زمان عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشت گروهی از فعالان محیط زیست به اتهام جمع‌آوری اطلاعات استراتژیک ایران خبر داده بود. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه، دوشنبه ۲۳ بهمن اعلام کرد که قوه قضائیه گزارشی در این زمینه به شورای امنیت ملی ارائه داده است.

کمپین حقوق بشر در ایران با انتشار بیانیه‌ای قوه قضائیه را «مسئول مرگ» کاووس سید امامی دانسته و خواهان انجام تحقیقات مستقل درباره مرگ مسکوک او زیر نظر سازمان ملل شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nasim

    توضیح عارف درباره خودکشی سید امامی در زندان: سوئیت خوبی دراختیارش بوده!! وی یادآور شد: قرار شد اگر فیلم دقیق‌تری وجود دارد!! در اختیار نمایندگان قرار گیرد.!!