ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۳۵۷ میلیون کودک در مناطق جنگی زندگی می‌کنند

سازمان بین‌المللی نجات کودکان در گزارش تازه‌‌ای می‌گوید شمار کودکانی که در مناطق جنگی زندگی می‌کنند چنان بالاست که بی‌سابقه است. این کودکان در معرض خطر مرگ و یا مجروح شدن قرار دارند.

سازمان بین‌المللی نجات کودکان در گزارش تازه‌‌ای می‌گوید شمار کودکانی که در مناطق جنگی زندگی می‌کنند چنان بالاست که بی‌سابقه است. این کودکان در معرض خطر مرگ و یا مجروح شدن قرار دارند.

سوریه یکی از خطرناک‌ترین کشورها برای کودکان است ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، سازمان نجات کودکان در گزارشی که پنج‌شنبه ۱۵ فوریه / ۲۶ بهمن منتشر کرده، گفته است که دست‌کم ۳۵۷ میلیون کودک در مناطق جنگی زندگی می‌کنند. این تعداد یک ششم جمعیت کودکان در جهان است.

این شمار کودک در مناطق جنگی، نسبت به سال ۱۹۹۰ افزایش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در این میان، سوریه، افغانستان و سومالی خطرناک‌ترین کشورها برای کودکان هستند.

هله تورنینگ اشمیت، مدیر سازمان نجات کودکان و نخست‌وزیر پیشین دانمارک، در این‌باره گفت: «ما شاهد افزایش چشمگیر شمار کودکانی هستیم که در مناطق تحت تأثیر درگیری‌ها زندگی می‌کنند و در معرض جدی‌ترین انواع خشونت‌های قابل تصور هستند.»

در گزارش سازمان نجات کودکان با استناد به آمار سازمان ملل متحد آمده است که از سال ۲۰۰۵ بیش از ۷۳ هزار کودک در ۲۵ منطقه جنگی جهان کشته و یا زخمی شده‌اند. آمارگیری سازمان ملل در این زمینه از همین سال آغاز شد.

به‌گفته سازمان نجات کودکان، از سال ۲۰۱۰ شمار موارد تأیید‌شده سازمان ملل از کودکان کشته و یا مجروح‌شده نزدیک به ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

با توجه به مشکلات در تأیید گزارش‌ها از مناطق جنگی، سازمان‌های انسان‌دوست بر این نظرند که شمار کودکان کشته و یا زخمی‌شده بی‌تردید بیشتر از این آمار است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.