ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت پول نداد، توزیع شیر در مدارس متوقف شد

سرانه مصرف لبنیات در ایران کاهش یافته، قرار بود با اختصاص یارانه به محصولات لبنی این کاهش جبران شود. کسری بودجه دولت اما باعث شد این طرح پس گرفته شود.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ایران می‌گوید: به دلیل عدم تامین مالی، توزیع شیر رایگان در مدارس منتفی شده است.

توزیع شیر رایگان در مدراس متوقف شد.

او جمعه ۲۷ بهمن به خبرگزاری فارس گفت که ۲۰۰ میلیارد تومان  بودجه برای توزیع شیر در مدارس در نظر گرفته شده اما «تامین نشده است و به همین دلیل خبری از توزیع شیر رایگان در مدارس نیست».

وزارت آموزش و پرورش ایران توزیع شیر رایگان در مدارس را از سال ۱۳۷۹ به صورت آزمایشی آغاز کرد. این طرح اما در سال‌های گذشته به دلیل عدم تامین اعتبار و پرداخت مطالبات تولید کنندگان شیر بارها متوقف شده است.

در قانون بودجه امسال نیز دولت ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توزیع شیر رایگان در مدارس پیش‌بینی کرده بود اما نتوانسته است این اعتبار را تامین کند.

به گفته باکری تنها ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات تولید کنندگان شیر در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

او گفت که با تخصیص این مبلغ بدهی شیر مدارس از سال گذشته  در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

منصور مجاوری رئیس کمیته توزیع شیر مدارس وزارت آموزش و پرورش ایران خرداد سال گذشته بدهی این وزارتخانه به تولید کنندگان شیر را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

طرح یارانه لبنیات پس گرفته شد

کسری بودجه دولت حسن روحانی همچنین موجب شد تا ستاد تنظیم بازار درخواست تخصیص یارانه به محصولات لبنی را پس بگیرد.

ستاد تنظیم بازار در روزهای نخست بهمن امسال اختصاص یارانه به محصولات لبنی را تصویب کرد. باکری گفت که این ستاد به دلیل  فشارهای زیاد دولت  بابت کمبود بودجه و اختصاص یارانه مصوبه را پس گرفته است.

پیش از این رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی خواستار تخصیص یارانه به محصولات لبنی شده بود.

براساس گزارش نهادهای دولتی سرانه مصرف لبنیات در ایران طی سال‌های گذشته حدود ۳۷ درصد کاهش یافته است.

به‌رغم کاهش سرانه مصرف ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت محصولات لبنی موافقت کرده است.

به گفته باکری قیمت هر یک کیلوگرم شیر خام حدود ۲۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.

قیمت محصولات لبنی از آذر امسال بدون آنکه به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    نشریه آلمانی Quantara در تحلیلی از تحولات اخیر صحنه سیاسی- اجتماعی ایران می‌نویسد:« حکومت جمهوری اسلامی ایران در سی‌ونهمین سالگرد تأسیس خود، به یک بن‌بست رسیده است ». .صفت «سوریه‌ای شدن» ساخته و پرداخته سازمان‌های امنیتی خود حکومت است تا در پناه آن به سرکوب اعتراضات مردمی دست بزند». .در ایران اعتراضات سالیان سال سرکوب‌شده، اکنون در زیر زمین کشور در حال غلیان است و مانند زلزله‌ای در مقابل هرکس که چشم دیدن و گوش شنیدن آن را دارد عمل خواهد کرد». این گزارش می‌افزاید: «جمهوری اسلامی ایران امروز بر روی یک بشکه باروت نشسته است. این را مهدی کروبی در نامه‌ای به علی خامنه‌ای گوشزد کرده است».

  • زن متولد ۵۹

    در حالی که به آموزش و پرورش پول نمی دن تا به بچه‌های در حال رشد شیر بدن، در بانک مرکزی به کارمندان خرس گنده هر روز شیر میدن استخوانهاشون محکم تر شده....می تونید این موضوع را. تحقیق کنید.

  • امیر

    سهم آخوندها کم نشه ایرادی نداره شیر به بچه ها ندن ! سهم یمن و سوریه و لبنان تامین بشه کافی است !!