ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرگس حسینی، دختر خیابان انقلاب با سپردن وثیقه آزاد شد

نرگس حسینی، یکی از معترضان به حجاب اجباری که «دختران خیابان انقلاب» نام گرفته‌اند، با تودیع وثیقه شنبه  ۲۸ بهمن از زندان آزاد شد.

نرگس حسینی، یکی از معترضان به حجاب اجباری که «دختران خیابان انقلاب» نام گرفته‌اند، با تودیع وثیقه شنبه  ۲۸ بهمن از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

عکس منتشرشده پس از آزادی نرگس حسینی

نسرین ستوده وکالت این معترض به حجاب اجباری را برعهده گرفته بود و پیش از این از مقررشدن وثیقه برای آزادشدن حسینی از زندان خبر داده بود. به گفته این وکیل سرشناس، ابتدا وثیقه نیم میلیارد تومانی برای حسینی صادر شد، اما این وثیقه به ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت.

دادسرای فرهنگ و رسانه نرگس حسینی را به عدم رعایت حجاب شرعی، تظاهر به عمل حرام و تشویق به فساد متهم کرد. ستوده گفته بود حسینی از اظهار ندامت امتناع کرده است.

او قرار بود شنبه گذشته آزاد شود اما به دلیل غیبت دادرس در زندان ماند.

نرگس حسینی، ۳۲ ساله اهل کاشان یکی از دختران خیابان انقلاب است که ۹ دی در یک حرکت اعتراضی روی پست برقی در تقاطع خیابان‌های وصال و انقلاب تهران رفت، روسری خود را از سر برداشت و آن را بر سر چوبی به شکل پرچم بالا برد. حسینی دانشجوی فوق‌لیسانس علوم اجتماعی‌ست و در یکی از ادارات دولتی نیز کار می‌کرده.

نخستین بار ویدا موحد اوایل دی ۹۶، چند روز پیش از آغاز اعتراضات سراسری در خیابان انقلاب روی این پست برق رفت، روسری‌اش را از سر برداشت و آن را به تکه چوبی آویخت. او به زودی به نماد اعتراض زنان ایران به حجاب اجباری تبدیل شد.

خبر آزادی اعظم جنگروی، دیگر دختر خیابان انقلاب نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اما هنوز تصویری از او پس از آزادی منتشر نشده است.

او پنج‌شنبه مقابل قنادی فرانسه در خیابان وصال روی پست برق رفت، روسری‌اش را در اعتراض به حجاب اجباری از سر برداشت و بر سر چوبی آویخت. او گفته بود از اصلاحات «خسته» شده است.

پلیس با خشونت اعظم جنگروی را بازداشت کرد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • Neda

      درود بر شجاعت شیر زنان ایران .