ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دوئل ایران و اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ

در کنفرانس مونیخ نتانیاهو با نمایش قطعه‌ای از پهپاد سرنگون‌شده منتسب به ایران، تهران را بزرگترین تهدید جهان خواند. ظریف اما این عمل را «سیرک» توصیف کرد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، با نمایش قطعه‌ای از یک پهپاد سرنگون‌شده منتسب به ایران، این کشور را بزرگترین تهدید در جهان خواند. اندکی بعد، محمدجواد ظریف این عمل بنیامین نتانیاهو را به «سیرک کارتونی» تشبیه کرد.

بنیامین نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ

بنیامین نتانیاهو یکشنبه ۲۹ بهمن/ ۱۸ فوریه، در جریان سخنرانی خود تهدید کرد تل‌آویو در صورت لزوم علاوه بر متحدان منطقه‌ای ایران، علیه خود این کشور نیز وارد عمل خواهد شد.

نخست وزیر اسرائیل سپس تکه فلزی را نمایش داد که به گفته او قطعه‌ای از یک پهپاد ایرانی است که در خاک اسرائیل سرنگون شده بود. در این هنگام او با لحنی کنایه‌آمیز، خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت: «آقای ظریف این قطعه را می‌شناسید؟».

تنش‌ها میان ایران و اسرائیل از هفته گذشته افزایش یافته است.

ارتش اسرائیل شنبه ۱۰ فوریه / ۲۱ بهمن اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی را بر فراز آسمان این کشور سرنگون و به دنبال آن پایگاه‌های متعلق به تهران را در خاک سوریه بمباران کرده است. تهران اما ایرانی بودن این پهپاد را تکذیب می‌کند.

نخست وزیر اسرائیل اسرائیل که برای اولین بار در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما اجازه نخواهیم داد که ایران طناب ترور را به دور گردن اسرائیل بیندازد».

نتانیاهو (راست) قطعه‌ای از یک پهپاد را در دست دارد

او در آخرین روز این کنفرانس با نمایش نقشه‌ای از گسترش حضور ایران در خاورمیانه، مصرانه از ایالات متحده و اروپا خواست تا فوراً برای مقابله با ایران دست به کار شوند. او گسترش ایران در منطقه را «خطرناک» دانست.

پنجاه‌وچهارمین دوره  کنفرانس امنیتی مونیخ جمعه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن با حضور ۵۰۰ سیاستمدار و کارشناس، از جمله ۲۰ نفر از سران کشورها و ده‌ها وزیر در هتل بایریشر هوف آغاز شد.

از ایران نیز وزیر امور خارجه ایران به همراه معاونانش در کنفرانس سه روزه مونیخ حضور دارند.

ظریف: امروز شاهد یک سیرک کارتونی بودیم

محمدجواد ظریف که پس از نتانیاهو صحبت می‌کرد در واکنش به سخنرانی نخست وزیر اسرائیل گفت: «امروز شاهد یک سیرک کارتونی بودیم! اجازه دهید به موضوعات جدی بپردازیم».

او در رد اتهامات نتانیاهو درباره تلاش ایران برای ایجاد یک امپراتوری در منطفه گفت «نمی‌خواهیم در منطقه هژمون باشیم؛ دوران هژمونی گذشته است».

وزیر خارجه ایران ضمن هشدار نسبت به بحران در میان کشورهای خلیج فارس خواستار یک معماری امنیتی جدید در این منطقه شد و بار دیگر پیشنهاد داد که یک مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای ایجاد شود. ایران بارها از ترکیب و عملکرد شورای همکاری خلیج فارس انتقاد کرده است.

او از کشورهای عرب خلیج فارس خواست تا با این پیشنهاد ایران موافقت کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین

    حسین جان گل گفتی ... ما هم خسته شدیم از این حکومت خسسسته امیدوارم سرنگون بشه و ازادی رو ببینیم و اخوندا هم برن کشورای دیگه با پولایی که از ما دزدیدن حرومشون بشه ..

  • Nader

    مردم ایران قیام کرده و خواهان آزادی و دموکراسی بوده و لذا سرنگونی دیکتاتوری دینی ایران و دارالخلافه را خواهانند، بعبارتی دیگر مردم ایران رژیم جمهوری اسلامی ایران و دیکتاتوری دینی را برسمیت نمی شناسند چه رسد به فرجام برجامش، ولی اتحادیه اروپا هنوز آویزان و دست بدامن برجام آخوندهای دزد و خونریز می باشید چرآ؟ آیا هنوزهم زمان آن نرسیده است که یک مرز و موضع روشن و مشخص ما بین مردم آزادیخواه ایران و دیکتاتوری دینی اتخاذ کنید؟ طبیعی است که شما هرگز گاو شیرده خود را سر نمی برید ولی آیا مردم ایران هم مانند مردم اروپا حق داشتن آزادی و دموکراسی و حقوق بشر جهان را دارند و یا باید همواره قربانی روابط تجاری اتحادیهً اروپا و آخوندهای دزد و جنایتکار حاکم شوند؟ زنده باد آزادی و دموکراسی

  • Farid

    اینها ماموریتشان صدور تنش و جنگ درمنطقه است تا تراستهای اسلحه بزرگترین سود تا امروز را ببرند و همه کشورهای منطقه بخاطر خرید اسلحه٬ نفت بیشتری عرضه کنند تا قیمت آن پایین بماند. این دلیل حمایت کشورهای اروپایی و حزب دموکرات امریکا و مافیای روسیه از این حکومت قرن وسطایی است ... هرموقع هم تند بروند تلفنی دستورات بهشان ابلاغ میکنند. حکومتشان شامل روسوفیل‌ها و انگلوفیل‌ها و طرفدار دموکراتها میشود. وتحت گروه اصولگرا و اصلاح طلب و ظریف و همدستان عملا همان نقش را انجام میدهند و در عقب نگهداشتن مملکت از قافله تمدن تلاش میکنند.... در زمان انتخابات, سفیر روسیه در مشهد با رییسی ملاقات و از او حمایت کرد. زیبا کلام نیز به پارلمان انگلیس دعوت شد و در نطق تاریخی به دموکراسی جمهوری اسلامی ولایی نمره ۱۲ قبول داد وگفت تعداد محدودی زندانی سیاسی هستند !و از انها پشتیبانی از اصلاح طلبان را خواست!.