ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جانشین فرمانده سپاه: این اولین و آخرین پهپاد بر آسمان اسرائیل نخواهد بود

سردار سلامی به‌صراحت نگفت قطعه‌ای که نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ نشان‌ داد متعلق به پهپاد ایران نیست و اسرائیل را تهدید کرد.

سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اقدام نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ را نشان‌‌دهنده «تنزل» موقعیت اسرائیل دانست اما به صراحت نگفت که قطعه‌ای را که نتانیاهو در کنفرانس نشان داد متعلق به پهپاد ایران نیست.

حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران

حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، دوشنبه ۳۰ بهمن در همایش سراسری روحانیان سپاه گفت: «امروز شاهد هستیم که آمریکا و اسرائیل به هنرپیشه‌های مضحکی تبدیل شده‌اند و با نمایش بدنه یک موشک در کاخ سفید و بال یک پرنده آن‌ها را به عنوان موشک و پهپاد ایرانی معرفی می‌کنند.»

سلامی افزود: «این اقدام آنها بدان معناست که موقعیت‌شان تنزل پیدا کرده و در مواجهه با انقلاب شرایط‌شان پیچیده‌تر شده است.»

۱۴ دسامبر ۲۰۱۷ / ۲۳ آذرماه سال جاری نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل بقایای یک موشک را نشان داد و ایران را متهم کرد که با ارسال موشک‌ به شیعیان یمن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و به همین جهت توافق هسته‌ای را هم نقض کرده است.

روز گذشته، یکشنبه ۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن نیز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، با نمایش قطعه‌ای از یک پهپاد سرنگون‌شده منتسب به ایران، این کشور را بزرگترین تهدید در جهان خواند.

سلامی این‌که قطعه نمایش‌داده‌شده توسط نتانیاهو متعلق به ایران است را به‌صراحت رد نکرد و حتی اسرائیل را تهدید کرد و گفت: «اسرائیلی‌ها ادعا می‌کنند پهپاد به پرواز درآمده در آسمان سرزمین‌های اشغالی ایرانی است اما این ادعا چه راست باشد چه دروغ، باید بگوییم این اولین پهپاد و یا آخرین پهپاد جبهه مقاومت نبوده و در مقابل اصابت این پهپاد ۲۰ جنگنده اسرائیلی سرنگون شده است.»

ارتش اسرائیل شنبه ۱۰ فوریه / ۲۱ بهمن اعلام کرد که یک پهپاد ایرانی بر فراز آسمان این کشور را سرنگون و به دنبال آن پایگاه‌های متعلق به تهران در خاک سوریه را بمباران کرده است. تهران اما ایرانی بودن این پهپاد را تکذیب می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادعای آمریکا مبنی بر تعلق موشک شلیک شده از سوی حوثی‌ها به ایران  را هم رد کرد و گفت: «آن‌ها که نمی‌توانند موشک را بزنند اگر صدها فروند موشک بر سر آن‌ها فرود آید چه خاکی بر سر می‌کنند؟»

پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران این اقدام آمریکا را جعلی و مدرک‌سازی خوانده و گفته بود: «این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند ولی با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی به کار می‌بریم. دوباره تلاش کنید مدرک تولید کنید!»

ظریف روز گذشته نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ پس از سخنان نتانیاهو در واکنش به سخنرانی او گفت: «امروز شاهد یک سیرک کارتونی بودیم. اجازه دهید به موضوعات جدی بپردازیم».

ظریف شب گذشته هم در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز درباره سخنان نتانیاهو گفت: «سال‌ها بود که اسرائیل تقریبا با مصونیت از عواقب اقدامات خود به لبنان و سوریه حمله می‌کرد ولی ارتش سوریه برای اولین بار در سی و چند سال اخیر توانست یکی از هواپیماهای اسرائیل را ساقط کنند و به این ترتیب بود که افسانه شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل بر باد رفت و حالا می‌خواهند آن (ابهت بر باد رفته) را ترمیم کنند.»

وزیر خارجه ایران تأکید کرد: «آن‌ها حریم هوایی سوریه را نقض کردند؛ آن‌ها به صورت متناوب اقدام به حمله علیه سوریه کرده‌اند و سوریه توانست از امکانات خود برای ساقط کردن یکی از جنگنده‌های آن‌ها استفاده کند.»

محمدجواد ظریف همچنین روز دوشنبه در مسکو حضور نظامی و یا وجود هرگونه پایگاه‌ نظامی ایران در سوریه را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    آقایانِ حکومتی ! هر دروغ و مهملی که دوست دارید بگویید . همانگونه که سال هاست به همین منوال است . فقط لطف کنید قبلا با هم هماهنگ کنید تا اقلا شان خودتان بیش از این پایین نیاید . آقای ظریف میگه قضیه پهپاد کلا دروغه . سوریه میگه مال ما بوده نه ایران . این سردار میگه تازه کجاشو دیدی ، این اولیش بود. اون سردار میگه سالهاس داریم اینکارو می کنیم . اون یکی نهاد میگه پهپاد که چیزی نیس ، منتظر بمب و موشک باشید . ........ بعد آخرش که دیدن اوضاع بد جوری شد همشون میگن توطئهء استکبار و صهیونیسم بوده !!! آدم حیرت میکنه از چنین مدیریت درخشان و یکپارچه ای که قصد اصلاح کل دنیا را دارد.

  • حسین

    این آخوند های *** هرکاری میکنند تعجب نکنید بعد که گند کارشون رو بشه هر گوهی میگن تا قبول نکنن موشک مال خودشونه بیزارم از این حکومت آخوندی . ب امید آزادی .بد بخت شدیم چندین سال...

  • روزبه

    افکار عمومی داخلی رو بخاطر جنگ خارجی با خودشون بکنند زهی خیال باطل ما دیگر فریب شما ملاها رو نمی خوریم.

  • روزبه

    اینها تلش میکنند اسرائیل رو وادار به عکس العمل کنند تا بلکه

  • ها

    سیرک چیه آقای ظریف؟خودتون دارین میگین این آخرینش نخواهدبود

  • reza

    مردم خسته شدن از این نشخوارها و حرف های مفت ارازل و اوباش خلافت شیعه؛ اینها فکر میکنن مردم کور وکرند...قتل و غارت و فسادشون عالمگیر شده بازم از رو نمیرن.