ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بقایای هواپیمای تهران- یاسوج و پیکرهای سرنشینان آن در ارتفاعات دنا پیدا شد

کاپیتان بالگرد سپاه که لاشه هواپیما را شناسایی کرده گفته «اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد». انتقال پیکرهای سرنشیان با ابزار ویژه ممکن است.

کاپیتان یک بالگرد سپاه پاسداران تأیید کرد که سه‌شنبه یکم دی ماه لاشه هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج را در ارتفاعات دنا شناسایی کرده است. ساعاتی بعد اعلام شد که پیکرهای سرنشینان هواپیمای مسافربری پیدا شده است.

تصاویر هوایی محل احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاپیتان این بالگرد در سومین عملیات جست‌وجو و شناسایی اعلام کرد «اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد».

پس از آن رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران جزئیاتی درباره نحوه پیدا کردن هواپیما منتشر کرد:

«بر اساس مکان و مختصاتی که پهپادهای سپاه عصر دیروز پس از انجام عملیات جستجو  داده بود، امروز دو بالگرد نیروی هوافضای سپاه به محل اعزام شد و فرمانده این نیرو اعلام کرد که لاشه هواپیما پیدا شده و در تصاویری که از آن گرفته شده، آرم و نشان هواپیما نیز مشخص است».

همزمان مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با تأیید این خبر گفت که این هواپیما در یکی از مناطق برف‌گیر منطقه نوقل در ارتفاعات دنا سقوط کرده است، منطقه‌ای که از روز گذشته عملیات امداد و شناسایی در آنجا متمرکز شده بود.

او ساعاتی بعد گفت پیکرهای سرنشینان هواپیمای مسافربری پیدا شده و ابزار و وسایل مورد نیاز برای انتقال اجساد با بالگرد برای گروه‌های امداد ارسال شده است.

صبح روز شنبه ۲۸ بهمن‌، هواپیمای پرواز ٣٧٠۴ شرکت آسمان با بیش از ۶۰ سرنشین از تهران به مقصد یاسوج، ۵۰ دقیقه پس از پرواز از رادار ناپدید و با برخورد با کوه دنا در منطقه سمیرم اصفهان سقوط کرد.

در دو روز گذشته شرایط جوی منطقه، بارش شدید باران و برودت هوا، عملیات تجسس با مشکلاتی روبرو کرده کرده بود.

اصغر سلیمی نماینده سیمرم درباره دلایل تأخیر در شناسایی هواپیمای مفقودشده گفته:

«در همان روز اعلام شد که مردم محلی صدایی را از پشت منطقه نقل و کهنگان شنیده‌اند اما در روز اول و دوم به دلیل اینکه ابر غلیظی در بالای کوه دنا در منطقه پادنای علیا وجود داشت نتوانستیم شناسایی‌ را انجام دهیم».

بنابر پیش‌بینی‌ها کوهنوردان اعزامی نیز  قرار است سه‌شنبه یکم اسفندماه به ارتفاعات ۴ هزار متری دنا صعود کنند.

مدیرکل صداوسیمای «دنا» از مردم درخواست کرده که در محل حادثه حضور پیدا نکنند و از طریق شبکه خبر و دنا اخبار را پیگیری کنند.

در روزهای گذشته انتقادهایی نیز نسبت به شیوه اطلاع‌رسانی از سقوط این هواپیما مطرح شده بود.

توضیح: این خبر چند بار با دریافت اطلاعات تازه به‌روز شده و تیتر آن تغییر کرده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.