ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش ۵۵ درصدی بارش‌ها در ایران

بارش‌های ثبت‌شده در ایران در یک سال گذشته ۵۵,۶ درصد کاهش یافته است. کاهش میزان بارش‌های ایران در مدت مشابه در ۴۹ سال گذشته (درازمدت) ۵۴,۳ درصد بوده است.

بارش‌های ثبت‌شده در ایران در یک سال گذشته ۵۵,۶ درصد کاهش داشته است.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموع بارش‌های ایران از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۹۶) تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته (دوشنبه ۳۰ بهمن) به ۶۳,۸ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۵۵,۶ درصدی داشته است.

مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳,۶ میلی‌متر بود.

داود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی کشور در آذرماه سال جاری هشدار داده بود که شدت و وسعت پهنه‌های درگیر با خشکسالی در بسیاری از مناطق ایران افزایش یافته و در مجموع سراسر جغرافیای ایران با درجات مختلف خشکسالی مواجه است.

تسنیم افزوده است که میزان بارش‌های ایران در مدت مشابه در ۴۹ سال گذشته (درازمدت) به‌طور متوسط ۱۳۹,۵ میلی‌متر بوده که در مقایسه با میزان بارش‌های سال جاری، از کاهش ۵۴,۳ درصدی بارش‌ها در سال آبی ۹۷ ــ ۹۶ حکایت دارد.

در این مدت پربارش‌ترین نقطه کشور محمودآباد - هراز با ثبت ۸۳۸,۷ میلی‌متر بارش و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور ایستگاه باران‌سنجی امور آب سیستان، با ثبت صفر میلی‌متر بارش بوده است.

خشکسالی شدید در ایران از حدود یک دهه پیش آغاز شده و به گفته کار‌شناسان دست‌کم تا ۲۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.