ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: تظاهرات بازنشستگان و سپرده‌گذاران

خبرهای اعتراضی روز دوم اسفند: تجمع بازنشستگان، تجمع سپرده‌گذاران مقابل مجلس، اعتصاب کارگران فولاد اهواز، اعتصاب کارگران و تجمع بازنشستگان نیشکر هفت‌تپه ...

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز دوم اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

بازنشستگان مقابل مجلس- دوم اسفند

تجمع بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و لشگری مقابل مجلس

بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و لشگری صبح روز دوم اسفند با فراخوان «اتحاد بازنشستگان» برای چندمین بار مقابل مجلس تجمع کردند.

بازنشستگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود:

    [video width="1280" height="720" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/بازنشستگان-دوم-اسفند-صحنه-هایی-از-تجمع.mp4"][/video]

    در قطعنامه اجتماع که مقابل مجلس قرائت شد آمده است بازنشستگان «سالیان درازی است در زندگی زیر خط فقر دست و پا می‌زنند و با آن که بارها تجمع و اعتراض کرده‌اند درها بر پاشنه بی‌توجهی و ناکارآمدی مسئولان می‌چرخد.»

    خواست‌های مطرح شده در قطعنامه بازنشستگان از این قرار است:

      بازنشستگان در پایان قطعنامه خود تاکید کرده‌اند:

      «باتوجه به روشن بودن خواسته‌های ما و آگاهی کامل مسئولان از آنها، با مذاکره مخالف بوده و آن را نوعی چانه زنی می دانیم و تا زمانی که جواب صریحی از سوی نهادهای مسئول در رسانه‌های رسمی ابراز نشود، ما مطالبات خود را پیگیری کرده و مجددا به اعتراض ادامه خواهیم داد و تا تحقق این خواسته‌ها از پا نخواهیم نشست!»

      تظاهرکنندگان پس از قرائت قطعنامه در حالی که شعار می‌دادند به همراه سپرده‌گذاران موسسات مالی به سوی متروی بهارستان راهپیمایی کردند.

      به گزارش اتحاد بازنشستگان، نیروی انتظامی در آغاز مانع حرکت جمعیت به سمت مجلس می‌شد و در طول تظاهرات حلقه محاصره را تنگ‌تر کرده و از بازنشستگان می‌خواستند محل را ترک کنند. جمعیت، دو تن از بازنشستگان را که دستگیر شده بودند با شعارهای: «ولش کن. ولش کن. پلیس برو دزدو بگیر» آزاد کرده است.

      [video width="360" height="640" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/۱سپرده-گذاران-کاسپین-مقابل-مجلس-دو-م-اسفند-با-شعار-فریاد-فریاد-از-این-همه-بیداد.mp4"][/video]

      تجمع سپرده‌گذاران مقابل مجلس با شعار: فریاد، فریاد، از این همه بیداد

      چهارشنبه ۲ اسفند همزمان با تجمع بازنشستگان، صدها تن از سپرده‌گذاران موسسات اعتباری کاسپین، آرمان وحدت و افضل توس نیز مقابل مجلس تجمع کردند.

      آن‌ها بنرهایی حاوی مطالباتشان در دست داشتند و شعار می‌دادند:

        سپرده‌گذاران در پایان در حالی که شعار می‌دادند، به همراه بازنشستگان به سوی متروی بهارستان راهپیمایی کردند.

         کارگران فولاد اهواز در چهارمین روز اعتصاب خود مقابل استانداری تجمع کردند

         صدها تن از کارگران گروه ملی فولاد اهواز صبح چهارشنبه در چهارمین روز اعتصاب خود به استانداری خوزستان رفتند و مقابل آن تجمع کردند. کارگران سه ماه حقوق معوقه دارند و حق بیمه‌شان پرداخت نشده است. یکی از اعضای هیات مدیره کارخانه روز دوشنبه در دومین روز اعتصاب کارگران در جمع آن‌ها اعلام کرده بود برای دریافت مزدهای معوقه باید تا سال آینده صبر کنند.

        کارگران مقابل استانداری خوزستان شعار می‌دادند:

          شرکت فولاد اهواز حدود ۴ هزار کارگر دارد. تولید کارخانه از چند ماه قبل متوقف شده است.

          به گزارش اتحادیه ازاد کارگران، با آن که  تجمع تا ساعت ۱۴ طول کشید هیچیک از مسئولان استانداری پاسخگوی خواستهای کارگران نشدند.

          کارگران اعلام کرده‌اند تا پرداخت یکجا و کامل حقوق ماه‌های آذر، دی و بهمن، تعیین تکلیف چگونگی پرداخت عیدی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی، برقراری بیمه تکمیلی پرسنل و ساماندهی و برقراری مجدد سرویسهای ایاب و ذهاب به اعتصاب و تجمع ادامه خواهند داد.

          آنها قصد دارند سوم و چهارم اسفند اعتصاب و از بارگیری محصولات کارخانه جلوگیری کنند.

          [video width="640" height="360" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/فولاد-اهواز-مقابل-استانداری-خوزستان-با-شعار-مرگ-بر-کارگر-۲-اسفند۱.mp4"][/video]

          اعتصاب کارگران و تجمع بازنشستگان نیشکر هفت‌تپه

           چهارشنبه دوم اسفند همزمان با اعتصاب نی‌برها و نیروهای پیمانکاری اقبالی در نیشکر هفت تپه که در اعتراض به تعویق مزدها صورت گرفت، بازنشستگان این مجتمع نیز تجمع کردند.

          کارگران هنوز دستمزد آذرماه را دریافت نکرده‌اند. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، کارگران بازنشسته شرکت با تجمع مقابل نیروگاه برق کارخانه و کوره بخار قصد خاموش کردن آنها را داشتند اما  جانشین قائم مقام مدیر عامل کارخانه طی مذاکراتی به آن‌ها قول داد جهت تکمیل سیکل بازنشستگی آن‌ها، ۴ درصد سهم بیمه را به سازمان اجتماعی بپردازد.

          حقوق کارگران نی‌بر و پیمانکاری اقبالی تا بعد از ظهر پرداخت نشده است.

          جلوگیری از تجمع سپرده‌گذاران موسسه مالی گلیم و گبه کرمانشاه

          در فضای مجازی تصاویری از حضور گروهی از سپرده‌گذاران موسسه مالی گلیم وگبه مقابل نمایشگاه کرمانشاه در  اول اسفند ۹۶ منتشر شده که قصد تجمع اعتراضی داشتند اما نیروی انتظامی از تجمع آنان جلوگیری کرده است.

          تجمع سپرده‌گذاران موسسه مالی عصر نوین در اسلام‌شهر

          سپرده‌گذاران موسسه مالی عصر نوین چهارشنبه ۲ اسفند روبروی دانشگاه آزاد اسلام‌شهر تجمع کردند. بر بنرهایی که آن‌ها در دست داشتند نوشته شده بود:

            به گفته یکی از افراد حاضر در تجمع، معترضان بیش از چهار سال است در اعتراض به از دست رفتن سپرده‌هایشان پرونده تشکیل داده‌اند اما به شکایت‌شان رسیدگی نشده است.

            تجمع سپرده‌گذاران کاسپین در رشت با شعار: مرگ بر دزد

             سپرده‌گذاران کاسپین در رشت روز چهارشنبه ۲ اسفند نیز مقابل دفتر این موسسه در رشت تجمع کردند. آن‌ّا شعار می‌دادند:

              ۲ اسفند- تجمع خانه کارگریها مقابل شورای نگهبان با شعار شورای نگهبان استمداد،  استمداد

              گردهمایی شورهای اسلامی کار مقابل محل شورای نگهبان

              صدها تن از اعضای شوراهای اسلامی کار روز چهارشنبه ۲ اسفند به دعوت «خانه کارگر» و «اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری»، دو تشکل همسو با دولت، مقابل دفتر شورای نگهبان تجمع کردند. آن‌ها به تصویب تبصره‌ای از لایحه بودجه در مجلس معترضند که مطابق آن منابع سازمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری دولت واریز خواهد شد.

              هدف «خانه کارگر» و «اتحادیه پیشکسوتان» از برگزاری تظاهرات مقابل محل استقرار شورای نگهبان این بود که این نهاد از تایید مصوبه مجلس امتناع کند.

              صادقی رئیس «اتحادیه پیشکسوتان» در این اجتماع گفت: «امروز آمده‌ایم که صدای مستضعفین را به گوش اعضای شورای نگهبان برسانیم؛ چراکه دارند به اموال کارگران در صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی چوب حراج می‌زنند.»

              صادقی تصویب این تبصره را نشانه همراهی نمایندگان مجلس با وزیر بهداشت خواند که قصد دارد از طریق در اختیار گرفتن منابع سازمان تامین اجتماعی «طرح ورشکسته تحول نظام سلامت» را نجات دهد. او افزود:

              «این مجلس، مجلسی است که ضعفا را می‌زند و از قدرت در مقابل آنها حمایت می‌کند.»

              تجمع معلولین شهر ری در اعتراض به عدم تحویل مسکن- دوم اسفند

              تجمع اعتراضی معلولان شهرری

              جمعی از معلولان شهر ری چهارشنبه ۲ اسفند در اعتراض به عدم تحویل واحدهای مسکونی در پیشوای ورامین مقابل فرمانداری ری تجمع کردند.

              تجمع صاحبان نانوایی گرگان در اعتراض به کاهش امنیت شغلی

              گروهی از صاحبان نانوایی در گرگان چهارشنبه ۲ اسفند در اعتراض به افزایش صدور مجوز نانوایی مقابل یکی از ساختمان‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تجمع کردند تجمع کردند. آن‌ها گفتند افزایش تعداد نانوایی‌ها و کاهش سهمیه آرد کارشان را کساد کرده است.

              یکی از نانوایان معترض گفت در دو هفته گذشته بدون هماهنگی با اتحادیه نانوایان بیش از ۵۰ مجوز نانوایی صادر شده است.

              تجمع اعتراضی خانواده‌های دراویش گنابادی مقابل زندان

              در پی دستگیری گسترده دراویش گنابادی جمعی از خانواده‌های دستگیر شدگان از نخستین ساعات چهارشنبه دوم اسفند برای کسب اطلاع از وضعبت عزیزان خود در ورودی زندان تهران بزرگ تجمع کردند.

              بنا بر گزارش منابع حقوق‌بشری بیش از ۵۰ تن از دستگیرشدگان تهران با دستبند و پابند به این زندان منتقل شده‌اند. بازداشت شدگان به صورت قرنطینه محبوس هستند و عده‌ای از آن‌ها مجروحند.

              همین گزارش حاکی است در پی تجمع خانواده‌ها مقابل زندان، اعزام زندانیان به بیمارستان و یا دادگاه‌ها یدر بیرون زندان ؛ لغو شده است.

              تجمع در اعتراض به آرین موتور- دوم اسفند

              جمعی از متقاضیان خرید اتومبیل که علاوه بر پرداخت بهای عادی «وجه غیرقانونی خارج از قرارداد« نیز به شرکت آرین موتور(میتسوبیشی ) پرداخته اما اتو مبیل‌های خود را تحویل نگرفته‌اند مقابل دفتر این شرکت تجمع کردند. به گفته آن‌ها، این شرکت میلیادرها تومان پول از مردم گرفته و به کسی پاسخگو نیست.

              کارگران لوازم خانگی پارس ۵ ماه است به حال خود رها شده‌اند

              حدود ۶۰۰ کارگر لوازم خانگی پارس ۵ ماه است به حال خود رها شده‌اند. این کارخانه در قزوین قرار دارد  و ۲ تا ۳ روز در هفته تولید در آن متوقف است. حق بیمه تکمیلی هم از دستمزد کارگران کسر اما به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود

              کارگران پیمانی مخابرات اهواز از آبان دستمزد نگرفته‌اند

              کارگران پیمانی مخابرات اهواز که تحت مسئولیت شرکت پشتیبانی دیتا هستند چهارماه مزد عقب‌مانده دارند. واریز نکردن حق بیمه کارگران و خانواده هایشان را در استفاده از بیمه درمانی با مشکل مواجه کرده است.

              مدیرعامل شرکت پیمانکاری علت عدم پرداخت مزد کارگران را ناشی از بدهکاری مخابرات اهواز به این شرکت عنوان کرده و افزوده است نمی‌داند چه زمانی دستمزد عقب‌افتاده کارگران پرداخت خواهد شد.

              بیشتر بخوانید

              این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

              آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

              .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

              توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

              نظر بدهید

              در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

              نظرها

              نظری وجود ندارد.