ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال رویارویی جودوکار ایرانی با ورزشکار اسرائیلی چالش‌برانگیز شد

یک ورزشکار ایرانی در رقابت‌های جودو گرنداسلم دوسلدورف در آلمان برای این‌که در دور بعدی با حریف اسرائیلی روبه‌رو نشود مجبور است به حریف آمریکایی ببازد.

یک ورزشکار ایرانی در رقابت‌های جودو گرنداسلم دوسلدورف در آلمان برای این‌که در دور بعدی با حریف اسرائیلی روبه‌رو نشود مجبور است به حریف آمریکایی ببازد.

محمد محمدی بریمانلو، جودوکار وزن ۷۳ کیلوگرم ایران

محمد محمدی بریمانلو، جودوکار وزن ۷۳ کیلوگرم در گام نخست این رقابت‌ها با دالپوپولو از آمریکا مبارزه می‌کند که در صورت برتری باید به مصاف داتبال جودوکار اسرائیلی برود.

رسانه‌های ایران نوشته‌اند که احتمال انصراف بریمانلو از این رقابت‌ها یا «باخت عمدی» مقابل حریف آمریکایی حتمی است.

جمهوری اسلامی کشور اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و ورزشکاران ایران نیز از سال ۱۹۸۳ از رویارو شدن با تیم‌ها و ورزشکاران اسرائیلی امتناع می‌کنند. این در حالی است که هنوز قانونی در این زمینه تصویب نشده است.

فدراسیون‌های جهانی ورزشی برای بازیکنانی که به دلایل سیاسی از رویارو شدن با یکدیگر خودداری کنند، جریمه‌های سنگینی در نظر گرفته است. به همین دلیل در سال‌های اخیر ورزشکاران ایرانی به بهانه مصدومیت با رقبای اسرائیلی روبه‌رو نمی‌شوند، یا این‌که اگر امکان هم‌گروه و روبه‌رو شدن با ورزشکاری از اسرائیل وجود داشته باشد، در دور پیش از آن مسابقه به حریف خود می‌بازند یا اصلاً به رقابت‌ها اعزام نمی‌شوند.

در رقابت‌های جودو گرند اسلم دوسلدورف که دومین دور آن برگزار می‌شود ۴۴۶ جودوکار از ۶۵ کشور در روزهای ۲۳ تا ۲۵ فوریه (۴ تا ۶ اسفند) با یکدیگر رقابت می‌کنند که از ایران سه نماینده شرکت دارند.

علیرضا کریمی، کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم ایران نیز در آذرماه سال جاری در رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان برای روبه‌رو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی، در میانه کشتی با حریف روس و در حالی که با نتیجه ۳ بر ۲ پیش بود و مایل بود به کشتی خود ادامه دهد، به توصیه مربیان تیم ملی به عمد شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای جهان بازماند. این موضوع بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی یافت و واکنش‌های متفاوتی در پی داشت و حتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز کشیده شد.

در پی این رویداد کمیته حقوقی و انضباطی اتحادیه جهانی کشتی هم علیرضا کریمی و هم حمیدرضا جمشیدی، مربی‌اش را محروم کرد. کریمی شش ماه و جمشیدی دو سال محروم شدند.

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران ۳۰ بهمن ماه در واکنش به این محرومیت خطاب به مسئولان حکومتی گفت: «اگر سیاست کشور بر به‌رسمیت نشناختن اسرائیل و عدم مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی است، پس پنهانی به حریف قبلی باختن و برای تهیه گواهی بیماری، به درمانگاه‌ها و پزشکان خارج از کشور مراجعه کردن، چه معنایی دارد؟ (...) اگر توان مردانه ایستادن پای اعتقاداتتان را ندارید، حداقل پای کشتی‌گیر بایستید.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    حرف آقای خادم درسته شتر سواری دولا دولا نمیشه