ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت دوباره روسیه با تحریم سوریه

<p>سرگی لاوروف، وزير خارجه روسيه بار ديگر از مخالفت اين کشور با تحريم&zwnj;ها عليه سوريه خبر داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری ريا نووستی، سرگی لاوروف روز سه&zwnj;شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در يک نشست خبری مشترک با مراد مدلسی، وزير خارجه الجزاير گفت: &quot;متأسفانه تمام تجارب حاکی از آن است که تحريم&zwnj;ها غير از نادرترين استثناها هيچ&zwnj;گاه موثر واقع نشده و ما به غير از فوق&zwnj;العاده&zwnj;ترين موارد، برای توسل به تحريم&zwnj;ها آمادگی نداريم.&quot;</p> <p>وی افزود:&zwnj;&quot;ما از طرح اتحاديه عرب حمايت می&zwnj;کنيم اما معتقديم اين طرح را نبايد به ضرب الاجل تبديل کرد.&quot; لاوروف گفت اين طرح بايد از طريق گفت&zwnj;گو و نه ضرب&zwnj;الاجل دنبال شود.</p> <p>بر اساس طرح اتحاديه عرب، دولت سوريه بايد خشونت را در اين کشور متوقف کند، بازداشت&zwnj;شدگان را آزاد کند، نيروهای نظامی را از شهرها و مناطق مسکونی خارج سازد، به رسانه&zwnj;های مستقل اجازه دهد از واقعيت&zwnj;ها در سوريه گزارش تهيه کنند، به نمايندگان اتحاديه عرب اجازه دهد از همه مناطق سوريه ديدار کنند و با نظارت اتحاديه عرب با مخالفان گفت&zwnj;وگو کند.</p> <blockquote> <p>ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، وضعيت سوریه را غير قابل تحمل خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين&zwnj;المللی بفرستد</p> </blockquote> <p>سوريه به تازگی اعلام کرده است اجازه می&zwnj;دهد ۵۰۰ ناظر خارجی برای بررسی مسائل سوريه وارد اين کشور شوند.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند فشارهای بين&zwnj;المللی بر حکومت سوريه بايد افزايش پيدا کند اما بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه دو هفته پيش به روزنامه ساندی تايمز گفت سوريه در برابر فشارهای بين&zwnj;المللی &quot;سر خم نمی&zwnj;کند&quot; و برای برقراری &quot;قانون و نظم&quot; با &quot;باندهای مسلح&quot; مقابله می&zwnj;کند.</p> <p>دولت سوريه پيشتر نيز مخالفان را &quot;گروه&zwnj;های تبهکار&quot; خوانده بود. اما فعالان سوری می&zwnj;گويند خواهان کناره&zwnj;گيری اسد از قدرت و برقراری دموکراسی در اين کشور هستند.</p> <p>از بهمن&zwnj;ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به&zwnj;جا گذاشته است.</p> <p>ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را &quot;غير قابل تحمل&quot; خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين&zwnj;المللی بفرستد.</p> <p>روسيه و چين که از اصلاحات سياسی در سوريه پشتيبانی می&zwnj;کنند، در ماه اکتبر سال جاری ميلادی، قطعنامه&zwnj;ای را که در مورد بحران سوريه به رأی گذاشته شد، وتو کردند.</p> <p>در ميان اعضای شورای امنيت علاوه بر روسيه و چين، کشورهای برزيل، هند و آفريقای جنوبی نيز مخالف صدور قطعنامه عليه سوريه هستند.</p> <p>تظاهرکنندگان خواهان پايان يافتن حکومت اسد و برگزاری انتخابات دموکراتيک هستند. بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در قدرت است و پدرش حافظ اسد نيز به مدت سه دهه در اين کشور حکومت کرد.</p> <p>&nbsp;</p>

سرگی لاوروف، وزير خارجه روسيه بار ديگر از مخالفت اين کشور با تحريم‌ها عليه سوريه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ريا نووستی، سرگی لاوروف روز سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ در يک نشست خبری مشترک با مراد مدلسی، وزير خارجه الجزاير گفت: "متأسفانه تمام تجارب حاکی از آن است که تحريم‌ها غير از نادرترين استثناها هيچ‌گاه موثر واقع نشده و ما به غير از فوق‌العاده‌ترين موارد، برای توسل به تحريم‌ها آمادگی نداريم."

وی افزود:‌"ما از طرح اتحاديه عرب حمايت می‌کنيم اما معتقديم اين طرح را نبايد به ضرب الاجل تبديل کرد." لاوروف گفت اين طرح بايد از طريق گفت‌گو و نه ضرب‌الاجل دنبال شود.

بر اساس طرح اتحاديه عرب، دولت سوريه بايد خشونت را در اين کشور متوقف کند، بازداشت‌شدگان را آزاد کند، نيروهای نظامی را از شهرها و مناطق مسکونی خارج سازد، به رسانه‌های مستقل اجازه دهد از واقعيت‌ها در سوريه گزارش تهيه کنند، به نمايندگان اتحاديه عرب اجازه دهد از همه مناطق سوريه ديدار کنند و با نظارت اتحاديه عرب با مخالفان گفت‌وگو کند.

ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، وضعيت سوریه را غير قابل تحمل خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين‌المللی بفرستد

سوريه به تازگی اعلام کرده است اجازه می‌دهد ۵۰۰ ناظر خارجی برای بررسی مسائل سوريه وارد اين کشور شوند.

کشورهای غربی می‌گويند فشارهای بين‌المللی بر حکومت سوريه بايد افزايش پيدا کند اما بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه دو هفته پيش به روزنامه ساندی تايمز گفت سوريه در برابر فشارهای بين‌المللی "سر خم نمی‌کند" و برای برقراری "قانون و نظم" با "باندهای مسلح" مقابله می‌کند.

دولت سوريه پيشتر نيز مخالفان را "گروه‌های تبهکار" خوانده بود. اما فعالان سوری می‌گويند خواهان کناره‌گيری اسد از قدرت و برقراری دموکراسی در اين کشور هستند.

از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به‌جا گذاشته است.

ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را "غير قابل تحمل" خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين‌المللی بفرستد.

روسيه و چين که از اصلاحات سياسی در سوريه پشتيبانی می‌کنند، در ماه اکتبر سال جاری ميلادی، قطعنامه‌ای را که در مورد بحران سوريه به رأی گذاشته شد، وتو کردند.

در ميان اعضای شورای امنيت علاوه بر روسيه و چين، کشورهای برزيل، هند و آفريقای جنوبی نيز مخالف صدور قطعنامه عليه سوريه هستند.

تظاهرکنندگان خواهان پايان يافتن حکومت اسد و برگزاری انتخابات دموکراتيک هستند. بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در قدرت است و پدرش حافظ اسد نيز به مدت سه دهه در اين کشور حکومت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    میگویند خروشچف که کنفرانس بین الملل سوسیالیسم ( یا چیزی مانند این ) را تعطیل کرد، به او ایراد گرفتند که امریکا از شوروی جلو میزند. او ( حدود 55 سال پیش ) پاسخ داد که امریکا چنان در راه سرکوب هرچه فضیلت است و در پشتیبانی از هرچه رذیلت است پیش میرود که دیگران بدون تبلیغ ما، از امریکا بیزار و گریزان و به سوی ما رانده میشوند. اکنون رهبران فرومایه روس و چین چنان از رهبران و حکومتهای مردمکش و خیانتکار پشتیبانی میکنند و چنان علیه حقوق ملتها موضع میگیرند که آبرویی برای خود باقی نگذاشته اند و در تاریخ رویشان سیاه و پرونده اشان نزد ملتهای ستمدیده و آزادگان جهان الوده است. تهران ـ بابک

  • کاربر مهمان

    جناب بابا که از تهران و چنین مودبانه افاضات می‌فرمایند، توجه دارند که دستان علی فرزات سوری در همان زمانی شکسته شد که قسمت اعظم تولید در ایران نابود شده و کالاهای کمونیستی چینی بازار را قبضه کرده و جنگ افزارهای سرکوب خیابانی چین و روسیه، باضافه حق اولیه زندگی ایرانی یعنی سانتروفیوژ نان شب است و معنای امنیت خانه‌گردی و رواج بی‌شرفی است؟ کاش آینه‌ای در خانه باشد و پاکی و آبرو را بما بنمایاند.

  • کاربر مهمان

    من درنیافتم که این آقای باشرف و مودب و پاک و آبرومند (کاربر مهمان در تاریخ چهارشنبه, 09/23/1390 - 21:03.) چه میگویند! پاسخ ایشان را آنگونه که نوشته ایشان می طلبد ، نمی دهم، به این دلیل که مانند ایشان نیستم و به نظرم میرسد که ایشان مطلب مرا درست نخواندند و درنیافتند. شما میگویید قسمت اعظم تولید درایران نابود شده، و بعد نوشتید که : « کالاهای کمونیستی چینی بازار را قبضه کرده و جنگ افزارهای سرکوب خیابانی چین و روسیه، باضافه حق اولیه زندگی ایرانی یعنی سانتروفیوژ نان شب است و معنای امنیت خانه‌گردی و رواج بی‌شرفی است؟» ! خوب معلوم میشود که شما هم به روس و چین اعتراض دارید. مگر این که خود ندانید چه میگویید. مگر من از سران روس و چین تمجید کردم؟! کجا من نوشتم: « حق اولیه زندگی ایرانی یعنی سانتروفیوژ نان شب است و معنای امنیت خانه‌گردی و رواج بی‌شرفی است» ؟! من هم نوشتم سران روس وچین از سرکوبگران پشتیبانی میکنند و علیه حقوق ملتها موضع میگیرند. شما که باشرف و مودب هستید چرا فحش میدهید؟! تهران ـ بابک

  • کاربر مهمان

    شخصی نوشته است که سران کشورهای روسیه و چین از دیکتاتورها حمایت میکنند و برضد ملتها هستند و پروندشان سیاه است و ملتها از آنها بیزارند. یکی دیگر کامنت گذاشته و به او بخاطر این اظهار نظر توهین کرده! ولی خودش هم نوشته که دست کسی در سوریه شکسته شد و تولید درایران نابود شد و کالاهای چین کمونیست بازار را پرکرده و ابزار سرکوب خیابانی چین و روس درخیابانها است! خب مگر آن بنده خدا چه نوشته بود که شما به او توهین کردید. آیا معنی همین حرفهای شما این نیست که روسها و چینی ها از دیکتاتور ها در برابر مردم حمایت میکنند؟ پس چرا ایشان را به باد بدو بیراه گرفتید! اصلا فهمیدید که او چه نوشت؟ اگر کسی بنویسد که روسها وچینی ها از دیکتاتورها حمایت میکنند و مردم را سرکوب میکنند، آیا دلیل بر بی ادبی و بی شرفی او است؟ از کی تا حالا حاکمان روسیه و چین کمونیست این همه عزیز شدند؟ پس خودشما هم که این چیزها را درانتقاد به چین کمونیست و روسیه نوشتید چه هستید؟ حالم بهم خورد. رادیو زمانه از یک طرف مینویسد توهینها را منتشر نمی کنیم و از طرف دیگر این توهین ها را منتشر میکند. امیدوارم این نوشته را بنمایش بگذارید. ابراهیم از سبزوار