ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش مسئولیت حمله انتحاری در جنوب یمن را پذیرفت

حمله داعش به پایگاه نظامی نیروهای منصورهادی در منطقه التواهی عدن با کشته‌شدن همه مهاجمان پایان یافت. اما بیش از ۱۴ تن در این حمله جان‌شان را از دست دادند؛ از جمله دو کودک.

گروهی از مردان مسلح همراه با بمب‌گذاران انتحاری به یک پایگاه نظامی "نیروهای ضدتروریسم" در بندر عدن در جنوب یمن حمله کردند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را پذیرفت.

یک تصویرمنتشرشده از حمله شنبه - منبع: توئیتر

به گفته منابع پزشکی و امنیتی عدن، در حمله داعش به پایگاه نظامی در منطقه التواهی عدن که شنبه پنجم اسفند / ۲۴ فوریه روی داد، دست‌کم ۱۴ تن کشته و ۴۰ تن دیگر مجروح شدند.

در میان کشته‌شدگان دو کودک و یک زن به چشم می‌خورند. بسیاری از مجروحان نیز غیرنظامی هستند.

این پایگاه به "نیروهای ضدتروریسم" وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری برکنارشده یمن متعلق است.

در این حمله دو راننده انتحاری خودروهای بمب‌گذاری‌شده را در ورودی پایگاه منفجر کردند و همزمان شش مرد مسلح به آن هجوم بردند. داعش در وب‌سایت «اعماق‌نیوز» بدون ارائه مستندات حمله‌ها را «دو عملیات شهادت‌طلبانه» اعضای خود علیه پایگاه منطقه التواهی خواند.

تمام مهاجمان در این حمله از پای درآمدند. پلیس عدن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله گسترده داعش به پایگاه نظامی را پیش از رسیدن مهاجمان به دروازه این پایگاه دفع کرده و مهاجمان را «فوراً» از پای درآورده است.

شاهدان عینی انفجارهای رخ‌داده را انفجارهای عظیمی توصیف کرده‌اند که در محل آنها ستونی غلیظ از دود به آسمان رفته است.

این نخستین حمله انتحاری داعش در عدن در سال میلادی جدید است. این شهر ژانویه شاهد درگیری‌ نیروهای منصور هادی با جنبش جدایی‌طلبان جنوب بود.

یمن از ۲۰۱۵ درگیر جنگ داخلی بین گروه «انصارالله»، گروهی از شیعیان حوثی یمن و طرفداران هادی است. عربستان در رأس ائتلافی از چند کشور عربی به حمایت از هادی و برای مقابله با قدرت‌گرفتن حوثی‌های تحت حمایت ایران مداخله نظامی در یمن را از اوایل ۲۰۱۵ آغاز کرد.

هادی در بیانیه‌ای حمله داعش را «اقدامی بزدلانه برای متزلزل‌کردن امنیت در پایتخت موقتی یمن» خواند.

القاعده و داعش با سوء استفاده از شرایط جنگ داخلی در یمن تا کنون بارها دست به حملات انتحاری، بمب‌گذاری و ترور افراد زده‌اند. حملات این دو گروه غالباً در جنوب یمن رخ می‌دهد. شمال یمن در کنترل حوثی‌ها است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.