ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۳ نفر ديگر در درگيری‌های سوريه کشته شدند

<p>درگيری&zwnj;ها بين مخالفان و نيروهای امنيتی سوريه در دو روز گذشته دست&zwnj;کم باعث کشته شدن ۴۳ نفر از مخالفان و هشت نفر از نيروهای امنيتی شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش العربيه، ديده&zwnj;بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد در درگيری&zwnj;های روز سه&zwnj;شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ دسامبر (۲۲ و ۲۳ آذر ۱۳۹۰) به ترتيب ۲۰ و ۲۳ نفر از مخالفان کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>همچنين سربازان جداشده از ارتش نيز در شهر حماه، هشت نيروی امنيتی را به قتل رساندند.</p> <p>هم&zwnj;زمان نيروهای امنيتی با تانک و سلاح&zwnj;های سنگين به شماری از شهرها که به فراخوان اعتصاب عمومی پيوسته&zwnj;اند، حمله کرده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به&zwnj;جا گذاشته است</p> </blockquote> <p>به گزارش العربيه، در تازه&zwnj;ترين عمليات نيروهای دولتی پس از حمله به شهر حماه به مغازه&zwnj;هايی که به نشانه اعتراض بسته شده بودند، حمله کردند و چندين مغازه را به آتش کشيدند.</p> <p>مخالفان از روز يکشنبه ۱۱ دسامبر اعلام اعتصاب سراسری کردند. اين اعتصاب که با نام &quot;اعتصاب کرامت&quot; معرفی شده، برای اخلال در عملکرد دولت سوريه سازماندهی شده است.</p> <p>تظاهرکنندگان خواهان پايان يافتن حکومت اسد و برگزاری انتخابات دموکراتيک هستند. بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در قدرت است و پدرش حافظ اسد نيز به مدت سه دهه در اين کشور حکومت کرد.</p> <p>از بهمن&zwnj;ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به&zwnj;جا گذاشته است.</p> <p>ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را &quot;غير قابل تحمل&quot; خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين&zwnj;المللی بفرستد.</p> <p>اما روسيه و چين با تشديد تحريم&zwnj;ها و اقدامات بين&zwnj;المللی عليه سوريه مخالفت می&zwnj;کنند و می&zwnj;گويند از اصلاحت سياسی در اين کشور حمايت می&zwnj;کنند.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند فشارهای بين&zwnj;المللی بر حکومت سوريه بايد افزايش پيدا کند اما بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه دو هفته پيش به روزنامه ساندی تايمز گفت سوريه در برابر فشارهای بين&zwnj;المللی &quot;سر خم نمی&zwnj;کند&quot; و برای برقراری &quot;قانون و نظم&quot; با &quot;باندهای مسلح&quot; مقابله می&zwnj;کند.</p> <p>دولت سوريه پيشتر نيز مخالفان را &quot;گروه&zwnj;های تبهکار&quot; خوانده بود. اما فعالان سوری می&zwnj;گويند خواهان کناره&zwnj;گيری اسد از قدرت و برقراری دموکراسی در اين کشور هستند.</p> <p>&nbsp;</p>

درگيری‌ها بين مخالفان و نيروهای امنيتی سوريه در دو روز گذشته دست‌کم باعث کشته شدن ۴۳ نفر از مخالفان و هشت نفر از نيروهای امنيتی شده است.

به گزارش العربيه، ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد در درگيری‌های روز سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۳ و ۱۴ دسامبر (۲۲ و ۲۳ آذر ۱۳۹۰) به ترتيب ۲۰ و ۲۳ نفر از مخالفان کشته شده‌اند.

همچنين سربازان جداشده از ارتش نيز در شهر حماه، هشت نيروی امنيتی را به قتل رساندند.

هم‌زمان نيروهای امنيتی با تانک و سلاح‌های سنگين به شماری از شهرها که به فراخوان اعتصاب عمومی پيوسته‌اند، حمله کرده‌اند.

برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به‌جا گذاشته است

به گزارش العربيه، در تازه‌ترين عمليات نيروهای دولتی پس از حمله به شهر حماه به مغازه‌هايی که به نشانه اعتراض بسته شده بودند، حمله کردند و چندين مغازه را به آتش کشيدند.

مخالفان از روز يکشنبه ۱۱ دسامبر اعلام اعتصاب سراسری کردند. اين اعتصاب که با نام "اعتصاب کرامت" معرفی شده، برای اخلال در عملکرد دولت سوريه سازماندهی شده است.

تظاهرکنندگان خواهان پايان يافتن حکومت اسد و برگزاری انتخابات دموکراتيک هستند. بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در قدرت است و پدرش حافظ اسد نيز به مدت سه دهه در اين کشور حکومت کرد.

از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون اعتراضات مخالفان حکومت بشار اسد در سوريه ادامه دارد. برپايه آمار سازمان ملل متحد، اعتراضات مردمی در سوريه تاکنون بيش از پنج هزار کشته به‌جا گذاشته است.

ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را "غير قابل تحمل" خوانده و از شورای امنيت سازمان ملل خواسته است تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين‌المللی بفرستد.

اما روسيه و چين با تشديد تحريم‌ها و اقدامات بين‌المللی عليه سوريه مخالفت می‌کنند و می‌گويند از اصلاحت سياسی در اين کشور حمايت می‌کنند.

کشورهای غربی می‌گويند فشارهای بين‌المللی بر حکومت سوريه بايد افزايش پيدا کند اما بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه دو هفته پيش به روزنامه ساندی تايمز گفت سوريه در برابر فشارهای بين‌المللی "سر خم نمی‌کند" و برای برقراری "قانون و نظم" با "باندهای مسلح" مقابله می‌کند.

دولت سوريه پيشتر نيز مخالفان را "گروه‌های تبهکار" خوانده بود. اما فعالان سوری می‌گويند خواهان کناره‌گيری اسد از قدرت و برقراری دموکراسی در اين کشور هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.