ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"خطای مأمور، علت مرگ هاله سحابی"

<p>علی مطهری، نماينده مجلس ايران می&zwnj;گويد &quot;بی&zwnj;توجهی مأمور در مرگ هاله سحابی نقش داشته است.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، مطهری روز چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در يک مراسم دانشجويی در دانشگاه تهران گفت: &quot;درباره مرگ هاله سحابی از وزير اطلاعات سوال کرديم که به کميسيون آمده و توضيحاتی را ارائه بدهد و قرار بر اين شد که سی&zwnj;دی (مراسم خاک&zwnj;سپاری عزت&zwnj;الله سحابی) را به ما داده و ما آن را مشاهده کنيم و بعد اظهار نظر کنيم، حال اگر ما قانع نشديم بايد به صحن علنی بيايند توضيح دهند.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;حرف اين بود که نمی&zwnj;خواستند وی از دنيا برود و آنچه اتفاق افتاده بی&zwnj;توجهی مأمور بوده است و اگر مأمور خطايی انجام داده بايد برای مردم توضيح داده شود و از مردم عذرخواهی شود.&quot;</p> <p>نماينده تهران در مجلس گفت: &quot;آن&zwnj;قدر نترسيد و قداست بی&zwnj;جا برای نظام ايجاد نکنيد، اگر بگوييم که اشتباه کرده&zwnj;ايم نظام آسيب نمی&zwnj;بيند.&quot;</p> <blockquote> <p>علی مطهری: حرف اين بود که نمی&zwnj;خواستند وی از دنيا برود و آنچه اتفاق افتاده بی&zwnj;توجهی مأمور بوده است و اگر مأمور خطايی انجام داده بايد برای مردم توضيح داده شود و از مردم عذرخواهی شود</p> </blockquote> <p>هاله سحابی، فعال حقوق زنان، قرآن&zwnj;پژوه و دختر عزت&zwnj;الله سحابی صبح روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ در مراسم خاک&zwnj;سپاری پدرش عزت&zwnj;الله سحابی رئيس شورای فعالان ملی مذهبی، پس از درگيری با نيروهای &quot;لباس شخصی&quot; جان&zwnj;باخت. </p> <p>مأموران پس از مرگ هاله سحابی، وی را شامگاه چهارشنبه تحت تدابير امنيتی در لواسان دفن کردند.</p> <p>چند روز پس از جان باختن هاله سحابی، بيش از۷۵۰ نفر از فعالان زن و دموکراسی&zwnj;خواه با صدور بيانيه&zwnj;ای اعلام کردند که مبارزه عزت&zwnj;الله و هاله سحابی &quot;برای آزادی، صلح و برابری&quot; ادامه دارد و &quot;حاکمان ايران را آرام نخواهد گذاشت.&quot;</p> <p>منابع دولتی ايران علت مرگ خانم سحابی را &quot;ايست قلبی&quot; اعلام کرده&zwnj;اند اما برخی از بستگان وی می&zwnj;گويند مرگ هاله سحابی بر اثر &quot;ضرب و شتم&quot; بوده است.</p> <p>يحی شامخی فرزند هاله سحابی به تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفت پزشکان &quot;معتمد&quot; خانواده سحابی علت مرگ مادرش را ايست قلبی اعلام کرده&zwnj;اند.</p> <p>اما شورای فعالان ملی ـ مذهبی در بيانيه&zwnj;ای خواهان تشکيل دادگاهی عادلانه، علنی و با حضور هیأت منصفه، برای رسيدگی و پيگرد عوامل و آمرين &quot;جنايت هولناک عليه هاله سحابی&quot; شدند.</p> <p>در اين بيانيه آمده يکی از نيروهای لباس شخصی به پهلوی هاله ضربه زده است.</p> <p>&nbsp;</p>

علی مطهری، نماينده مجلس ايران می‌گويد "بی‌توجهی مأمور در مرگ هاله سحابی نقش داشته است."

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، مطهری روز چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در يک مراسم دانشجويی در دانشگاه تهران گفت: "درباره مرگ هاله سحابی از وزير اطلاعات سوال کرديم که به کميسيون آمده و توضيحاتی را ارائه بدهد و قرار بر اين شد که سی‌دی (مراسم خاک‌سپاری عزت‌الله سحابی) را به ما داده و ما آن را مشاهده کنيم و بعد اظهار نظر کنيم، حال اگر ما قانع نشديم بايد به صحن علنی بيايند توضيح دهند."

وی افزود: "حرف اين بود که نمی‌خواستند وی از دنيا برود و آنچه اتفاق افتاده بی‌توجهی مأمور بوده است و اگر مأمور خطايی انجام داده بايد برای مردم توضيح داده شود و از مردم عذرخواهی شود."

نماينده تهران در مجلس گفت: "آن‌قدر نترسيد و قداست بی‌جا برای نظام ايجاد نکنيد، اگر بگوييم که اشتباه کرده‌ايم نظام آسيب نمی‌بيند."

علی مطهری: حرف اين بود که نمی‌خواستند وی از دنيا برود و آنچه اتفاق افتاده بی‌توجهی مأمور بوده است و اگر مأمور خطايی انجام داده بايد برای مردم توضيح داده شود و از مردم عذرخواهی شود

هاله سحابی، فعال حقوق زنان، قرآن‌پژوه و دختر عزت‌الله سحابی صبح روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ در مراسم خاک‌سپاری پدرش عزت‌الله سحابی رئيس شورای فعالان ملی مذهبی، پس از درگيری با نيروهای "لباس شخصی" جان‌باخت.

مأموران پس از مرگ هاله سحابی، وی را شامگاه چهارشنبه تحت تدابير امنيتی در لواسان دفن کردند.

چند روز پس از جان باختن هاله سحابی، بيش از۷۵۰ نفر از فعالان زن و دموکراسی‌خواه با صدور بيانيه‌ای اعلام کردند که مبارزه عزت‌الله و هاله سحابی "برای آزادی، صلح و برابری" ادامه دارد و "حاکمان ايران را آرام نخواهد گذاشت."

منابع دولتی ايران علت مرگ خانم سحابی را "ايست قلبی" اعلام کرده‌اند اما برخی از بستگان وی می‌گويند مرگ هاله سحابی بر اثر "ضرب و شتم" بوده است.

يحی شامخی فرزند هاله سحابی به تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفت پزشکان "معتمد" خانواده سحابی علت مرگ مادرش را ايست قلبی اعلام کرده‌اند.

اما شورای فعالان ملی ـ مذهبی در بيانيه‌ای خواهان تشکيل دادگاهی عادلانه، علنی و با حضور هیأت منصفه، برای رسيدگی و پيگرد عوامل و آمرين "جنايت هولناک عليه هاله سحابی" شدند.

در اين بيانيه آمده يکی از نيروهای لباس شخصی به پهلوی هاله ضربه زده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.