ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر بهداشت خواهان مجازات واردکنندگان قرص برنج شد

حسن قاضی‌زاده هاشمی در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه پیشنهاد داده است که واردکنندگان قرص برنج به ایران به دلیل مرگ ناشی از مصرف این ماده سمی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه پیشنهاد داده است که واردکنندگان قرص برنج به ایران به دلیل مرگ ناشی از مصرف این ماده سمی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

عکس: آرشیو

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی، حسن قاضی‌زاده هاشمی در نامه‌ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه از مرگ «صدها نفر از شهروندان ایرانی» در اثر خودکشی با قرص برنج خبر داده و خواهان مجازات واردکنندگان این ماده سمی شده است. وزیر بهداشت نوشته است:

«علیرغم آنکه واردات، تولید و توزیع و فروش این ماده سمی از طریق مراجع قانونی مکررا ممنوع اعلام گردیده است، لیکن طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، این ماده همچنان در صدر علل ایجاد مسمومیت و مرگ و میر ناشی از مسمومیت و خودکشی با مواد سمی در شهروندان ایرانی است.»

قاضی‌زاده هاشمی در پایان پیشنهاد داده که قوه قضائیه اعلام کند، افرادی که قرص برنج را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند در مرگ ناشی از مصرف آن نیز شریک هستند و باید عواقب قانونی و مجازات ناشی از آن را بپذیرند.

آمار خودکشی با قرص برنج در ایران رو به افزایش است. در سال گذشته ۵۹۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات۵۱۳ نفر بود، ۱۶/۶ درصد بیشتر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته از کل تلفات قرص برنج در کشور ۳۸۱ نفر مرد و ۲۱۷ نفر زن بودند. بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با ۱۴۹، گیلان با ۷۵ و مازندران با ۶۷ فوتی بیشترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج را داشته‌اند، همچنین در سال گذشته آمار تلفات قرص برنج در بیش از نیمی از استان‌ها کمتر از ۱۰ نفر و در تعدادی نیز صفر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تیشک

    آقای حسن قاضی‌زاده هاشمی، قطعا به خوبی درجریان هستند که خودکشی قریب به 600 نفر در سال با استفاده از قرص برنج برای جناب قاضی القضات موضوعیتی ندارد، و در درجه ای از اهمیت نیست تا ایشان دخول کنند. لذا طرح این مسائل همیشه در حد نامه ای چند خطی و اعلان در روزنامه و سایتها و بایگانی برای روز خودش باقی خواهد ماند. و کسی پیگیر نخواهد شد. شاید هم آقای وزیر بطور محرمانه نامه ای تهدید آمیز و تند از دفتر قاضی شارع دریافت کند؛ که "بار آخرت باشد"، از این نامه نگاریها موقوف! بهرجهت اگر مردم ایران دلسوزی از این جماعت می دیدند، که این وضع و حال ما نبود! اینان دشمنان قسم خورده این مملکت و مردم آن هستند.