ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگر نیشکر هفت‌تپه خودکشی کرد

این کارگر پس از آنکه مسئولان اداری کارخانه پاسخی به خواسته‌اش ندادند، به زندگی خود پایان داد. او ۲۷ سال در مجتمع نیشکر هفت‌تپه کار کرده بود.

علی نقدی کارگر نیشکر هفت تپه خودکشی کرد. کارگران می‌گویند که او پس از مراجعه به امور اداری کارخانه، گفته است: خسته شده و خودکشی می‌کند.

عکس- آرشیو

به گزارش منابع خبری این کارگر صبح سه‌شنبه ۸ اسفند پس از آنکه مسئولان اداری کارخانه پاسخی به خواسته‌اش ندادند، به زندگی خود پایان داد.

یکی از کارگران به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: نقدی در محوطه کمپ نی‌برها با انداختن خود به شاه‌کانال آب مزارع نیشکر دست به خودکشی زد و جان باخت.

به گفته او این کارگر سابقه ۲۷ سال کار در مجتمع نیشکر هفت‌تپه را داشت.

کارگران نیشکر هفت تپه بیش از یک سال است که در اعتراض به وضعیت پرداخت دستمزدها و واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی بارها تحصن و تجمع کرده‌اند.

دولت حسن روحانی دو سال پیش مجتمع صنعتی نیشکر هفت تپه را به علی اسدبیگی یک سرمایه‌دار جوان واگذار کرد.

او در ابتدا وعده کرد که مطالبات معوق کارگران را پرداخت کند و کارگران اخراج شده را بار دیگر به کار بازگرداند. به رغم این وعده‌ها کارگران معترض می‌گویند که حق بیمه آنان چندین ماه است که واریز نشده و بسیاری از کارگران قرارداد دائم، موقت‌سازی شده‌اند.

تحصن چند روزه کارگران نیشکر هفت‌تپه در مرداد سال جاری به بازداشت ۱۴ تن از کارگران انجامید. همچنین دی ۹۶ نیز بیش از ۳۰ تن از کارگران معترض دستگیر و پس از سپردن وثیقه یا کفالت به صورت موقت آزاد شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تیشک

    آقای خامنه ای! طبق گفته شما احتمالاً این کارگر با القاء و تحریک دشمن دست به اعتراض و بعد خودکشی زده است. تا کی خودتان را با حرف های نادرست اقناع می کنید، این مرگ نتیجه نا کارآمدی نظامی است که شما خیمه آن هستید. در آخرین سخنرانی تان گفته بودید که کشور پیشرفتهای خوبی کرده! شما اگر کوه کوه، و خروار خروار موشک هم در لانه های زیر زمینی مخفی کرده باشید، باز به گرد شوروی سابق نمی رسید، دست بردارید از این توهمات. به مردم برگردانید آنچه را که سالهاست از آنها ربوده اید.