ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودداری شرکت‌های نفتی از سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف

یک آبروریزی دیپلماتیک در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ: تنها با مداخله وزارت خارجه و وزارت دفاع آلمان، ارتش این کشور سوخت لازم را به ایرباس حامل وزیر خارجه ایران رساند.

دولت آلمان می‌گوید به زحمت موفق شده مانع از یک آبروریزی دیپلماتیک بشود: اواسط فوریه سال جاری محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران قصد داشت بعد از شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، از فرودگاه این شهر به دهلی و از آنجا به مسکو سفر کند. اما شرکت‌های نفتی از قبل اعلام کرده بودند که از سوخت‌رسانی به هواپیمای ایرباس وزیر خارجه ایران خودداری می‌کنند. ظاهراً آن‌ها وحشت داشتند که در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گیرند. سرانجام ارتش آلمان وارد عمل شد و به هواپیمای حامل ظریف سوخت لازم را رساند.

محمد جواد ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ اواسط فوریه سال جاری

زوددویچه‌تسایتونگ، شبکه‌های رادیویی نورددیچه‌روندفونک و زوددویچه روندفونک شامگاه سه‌شنبه ۲۷ فوریه/ ۸ اسفند به نقل از دولت آلمان گزارش داده‌اند که ارتش آلمان یک تانکر حامل بنزین هواپیما را از اینگول‌اشتات (در استان باواریا در کرانه رود دونا) برای سوخت‌رسانی به هواپیمای ایرباس حامل وزیر خارجه ایران اعزام کرده است. بعد از آنکه شرکت‌های نفتی از سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف خودداری کرده بودند، وزارت خارجه آلمان برای جلوگیری از یک آبروریزی دیپلماتیک دست به دامان وزارت دفاع این کشور شده است.

پیش از توافق هسته‌ای، شرکت‌های نفتی از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های اروپایی منع شده بودند. بعد از برجام اما این منع برداشته شد. با این‌حال به دلیل مخالفت آمریکا با برجام در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، شرکت‌های نفتی وحشت داشتند که با سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل ظریف، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گیرند. دولت آلمان اکنون خاطرنشان کرده که سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های آلمان قانونی‌ است.

ولفگانگ آیشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مشکلی که برای محمد جواد ظریف و تیم همراهش در فرودگاه مونیخ پیش آمده گفته است:

«با توجه به وضع بحرانی خاورمیانه، هر طور که درباره تحریم‌ها فکر کنیم، می‌بینیم که تحریم‌ها نزدیک بود مانع از این شود که با هم گفت‌وگو کنیم.»

کنفرانس امنیتی مونیخ جمعه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن با حضور ۵۰۰ سیاستمدار و کارشناس، از جمله ۲۰ نفر از سران کشورها و ده‌ها وزیر در هتل بایریشر هوف آغاز شد. محمد جواد ظریف از مهمانان ثابت مهم‌ترین کنفرانس امنیتی جهان است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    آن شرکت های نفتی دولتی نیستند و اقدامشان بخاطر فشار آمریکا است . این قبیل اقدامات به مردم ایران فشار نمی آورد و لی می تواند هشداری باشد برای مسولان ایران که در آینده خطر انزوای بیشتر آنها در عرصه بین المللی بوجود می آید..

  • کارو

    دولتهای اروپایی اکنون هم که دربارۀ تحریم ها تجدید نظر میکنند آن را به بنزین هواپیمای یک جنایتکار محدود میکنند. شما نخست باید توضیح بدهید که چرا اقلام دارویی را در فهرست تحریم هایتان گنجاندید و نه به رژیم ایران بلکه به خلق ایران فشار آوردید و باعث مرگ صدها نفر شدید. در فهرست تحریم ها از رنگ ترافیکی خطوط عابر پیاده تا داروی ام اس تا تانک چیفتن وجود داشت. این نشان می دهد که حکومت ها فقط به دنبال «مذاکره» و گرفتن امتیاز هستند و هیچ رهایی برای خلق های ایران از طرق تحریم در کار نیست. خلق های ایران باید به دنبال اتحاد با یکدیگر و سرنگونی رژیم جنایتکار اسلامی با تکیه بر نیروی اتحاد و همبستگی خود باشند.